בשבילנו, בשביל ישראל

שביל ישראל מסמן עבורנו הרבה מעבר למסע של 1000 קמ'. שביל ישראל הוא אחד השבילים שמחזקים אותנו רוחנית וחברתית. ממש בסוף החודש יחל המסע בשביל ישראל. מי מכם מצטרף?

writer
איציק גרינוולד צילום: יח"צ תאריך פרסום: 11/02/2010

צילום: יח"צ אנשים קטנים נוהגים לומר תמיד ש"דברים טובים באים באריזות קטנות". 
 זה נכון לגבי אנשים,אבל מסתבר שגם לגבי דברים אחרים. המדינה שלנו למשל.
 אמנם למי שצריך לנסוע מירושלים לתל אביב בבוקר הפקקים המשתרכים משווים לה נופך של מקום גדול,   אבל תאמינו לי שבמושגים בינלאומיים, המדינה שלנו קטנה. ועם כמה שהיא קטנה, היא טומנת בחובה אינספור אוצרות, חלקם מוכרים רק למביני עניין או לאלה שמתאמצים להכיר.

מאיפה עד איפה?

אחד הדרכים באמצעותן ניתן להכיר את אותם האוצרות, היא באמצעות 'שביל ישראל'. לא מעט חובבי הליכה מהלכים להם מדי שנה, לעיתים אף יותר מפעם אחת, לאורכם של 940 הקילומטרים שמרכיבים את השביל – מסלול הליכה מפורט, מפותל ומפרך המחבר בין דן שבצפון לאילת שבקצה הדרומי. לשם ההשוואה, המרחק ממטולה, אחת מנקודות הקצה, עד אילת, הנקודה השנייה, הוא בסך הכל 470 קילומטרים.

זוהי איננה הסיבה היחידה שבגללה אנשים בוחרים לצעוד ב'שביל ישראל' – יש גם כאלה העושים זאת לשם הספורט והכושר, אחרים מבקשים לקבל התחזקות רוחנית. ויש גם כאלה שעושים זאת עם מטרה חברתית כלשהי. לקראת סוף חודש פברואר תצאנה שלוש קבוצות כאלה.

מסע לזכרו

בפברואר 1997 התרחש אחד מהאסונות הגדולים ביותר שצה"ל ידע בתקופת חיי הקצרים. כל אסון הקורה למשפחה הוא טרגדיה נוראית, אבל בלילה אחד הוא היכה בבת אחת ב- 73 משפחות. אחת מהן, משפחות של סמל אבי אפנר ז"ל החליטה להוקיר את זכרו באמצעות מסע רגלי שנתי שנערך כבר כמעט עשור באופנים שונים. השנה – הם הולכים בשביל ישראל.
מלבד ההליכה, הם מבטיחים גם לקיים טקס קצר, בבוקר כל יום במסע, לזכרו של הרוג אחר, לעצור בכל פעם לשעה במקום אחר כדי ללמוד על מקורותינו, ולהיפגש בסוף כל יום עם אדם אחר – אנשי אקדמיה, חינוך, ותרבות מנהיגים רוחניים ופעילים חברתיים – כדי לשוחח על סוגיה מרתקת אחרת. בנוסף, יערכו מספר אירועים חגיגיים לאורך המסע, חלקם יחגגו את חגי ישראל.
המסע יצא מאילת ב-22.2 ויסתיים בשאר ישוב, מקום האסון  ב-15.4.
לא חייבים ללכת את כל המסלול, ניתן להצטרף גם ליום או לכמה ימים, בתיאום מראש כמובן. לפרטים נוספים והרשמה:http://www.avi-beshvil-israel.org.il/

מסע walkaboutlove 2010

מסע אחר שמתבסס על הקונספט החברתי, אך עם אווירה אחרת לחלוטין הוא מסע walkaboutlove. בניגוד לקודם, כאן המסורת מגיעה רק עד השנה הקודמת, שבה השתתפו, לדברי המארגנים, מאות תרמילאים שונים מרחבי העולם.
כאמור, במקום אווירה רצינית, ניסיונות מחאה או מסע המבוסס על התחברות לשורשים, החבר'ה שמארגנים את המסע הזה מבטיחים המון אהבה, שמחה, דו-קיום ובעיקר – גישה חלופית לפתרון בעיות חיי היום יום הפשוטות. את כל המסע ילוו פעילויות חגיגיות וצבעוניות, בעיקר בסופי שבוע, אך השמחה תהיה לכל הדרך – אם זה במוזיקה ספונטנית או בחיבור האנושי שייווצר.
המס החל לאחר פסטיבל פורימי שנערך באילת, בחוף המגדלור בסוף השבוע של ה-25 לפברואר. ושם החלה נקודת הספירה של שלושת חודשי ההליכה, שיסתיימו ב-19.5 בנחל דן, כך שבהשוואה למסע הקודם שהוזכר – ההליכה נפרשת על פני שלושה חודשים ולפיכך מעט יותר קלה בכל יום. גם כאן, אפשר להצטרף מתי שרוצים, וגם כאן – יש לתאם מראש. לפרטים נוספים והרשמהhttp://www.walkaboutlove.org.il/heכמובן, שמי שמחליט להצטרף ליום אחד, יוכל תמיד להישאר ללון באחד מהצימרים בדרום או הצימרים באזור אחד שנפגשים לאורך המסלול

 'צו פיוס'

ארגון צו פיוס מקיים כבר חמש שנים ברציפות מסע ב"שביל ישראל" שמטרתו הזדמנות למפגש ושיח וכל זה על רקע הנוף המדהים של ישראל בתקופת האביב והפריחה המסע יימשך כשמונה שבועות החל מ 22.2 . השנה המסע ייתן כבוד לזמר העברי ובכל המסע יהיה בעקבות שירי ארץ ישראל. הקהל מוזמן להצטרף למסע, ללא תשלום, אך דורש רישום מראש.
למסע מוזמנים אזרחים מכל הקשת הפוליטית, חילונים ודתיים בכל גיל ומצב משפחתי. מטרת המסע להעמיק את הקשר והאחווה דרך הרגליים ועם המון נשמה ולב. הרשמה מראש, באתר צו פיוס:  www.tzavpius

אולי יעניין אתכם גם

מדורים