ירושלים לילדים

ירושלים היא עיר הערים בישראל, בה תוכלו למצוא שפע של אטרקציות ומגוון פעילויות, מוזאונים ומרכזי מבקרים לילדים ולכל המשפחה. אספנו כמה מקומות מומלצים במיוחד

writer
יפעה מבטח תאריך פרסום: 18/02/2010

כילדה, ירושלים הייתה החו"ל שלי. מידי שנה בקיץ הייתה המשפחה אורזת מזוודות עמוסות ונוסעת אל עיר הקודש לחופשה ארוכה. כששאלתי פעם אם לא נגמר כבר מה לראות בירושלים אמרו לי שגם בעוד מאה שנה לא נסיים לראות ולחוות את כל מה שלירושלים יש להציע.
ואכן, ירושלים היא עיר של הרפתקאות במיוחד לילד המטייל בה. היא מסע גם במרחב, בזמן ובעיקר בדמיון. בה אפשר להתקרב לאנשים החשובים מהטלוויזיה שבכנסת וגם לאנשים החשובים שמסיפורי התנ"ך בבית הספר.
יש בה גם אפשרות לצאת אל הטבע וגם אפשרות להיכנס אל תוך מוזיאון מרתק. היא המקום לראות צבעים וקולות מדתות אחרות.  ואת הכל לקנח בפלאפל הכי מעולה שילדים הכי אוהבים. בשורות הבאות תמצאו כמה מקומות מיוחדים לחופשה מרתקת עם הילדים בירושלים שפשוט אסור אסור לפספס

קפיצה בזמן

דבר ידוע הוא כי ירושלים היא המקום להיפגש עם סיפורי תולדות עם ישראל ולהפיח בהם מעט רוח חיים אך גם את זאת יש לעשות בחוכמה וכשמדברים על ילדים לעשות גם בכיף. אז רגע לפני שאתם גוררים את הקטנטנים לכל אתרי הארכיאולוגיה עם ובלי הדרכה כדי שתתנו להם סקירה כוללת ומעט קופצנית. את זאת תוכלו לעשות במעלית הזמן שבבית אגרון במרכז העיר. במקום חי ופעיל מאוד אחד ממערכות הסימולטורים הבידוריות- לימודיות הראשונות בארץ. מדובר באולם אינטראקטיבי שבו המשתתפים בחוויה ישובים על גבי במות נעות.
סביב האולם מוקרן סרט בהנחייתו המבדרת והקלילה של חיים טופול שלוקח אותנו אל מעמקי ירושלים קדימה ואחורה בזמן. כל העת נעות הבמות בהתאם לסרט ומעשירות את החוויות והתחושות.
זוהי דרך מצויינת לסקירה כללית וחווייתית על ירושלים וכדאי מאוד לפתוח בה את יום הביקור. למי שכבר חווה את החוויה כעת מוצגות במקום עוד מספר סימולציות חוויה על הודו ומסע אל גוף האדם. מומלץ ביותר, רק לא לשכוח להזמין כי לכל ההצגות יש להזמין מראש כרטיסים.

מערות מסתור

אם חשבתם שסיפורי התנ"ך הם המקום הרחוק ביותר בהיסטוריה שאליו אפשר להגיע בירושלים אתם טועים בהחלט. במערת הנטיפים (מערת שורק או אבשלום למקפידים) תוכלו להגיע כ300,000 שנים לאחור בזמן. המערה, כשמה כן היא – מכילה נטיפים (וגם זקיפים) שנוצרו במהלך מאות אלפי שנים בתהליך איטי ומדהים של הטבע.
המערה מוסדרת לטיולי משפחות וההסתובבות בה היא כמו חלום מסיפורי אגדה. אם תגיעו בתקופות פחות לחוצות תוכלו לקבל הדרכה צמודה ממפעילי השמורה שיראו לכם נטיפים בעלי צורות מוזרות במיוחד ויספרו לכם ולילדכם יותר אודות תהליך היווצרותם הטבעי. אם אתם כבר באזור המערה, שהסיור בה לא ארוך, תוכלו גם לקפוץ למסלול טיול אחר בהרי יהודה,ואולי אף לזחול במערות בהם השתמשו המכבים במרידותיהם. הנאה לילדים מובטחת.

פה נחיה ופה ניצור

וממעקי העבר אל עבר המודרנה. כבר שנים שמוזיאון ישראל לוקח על עצמו את המשימה להפגיש את ילדי ישראל עם אמנות בצורה חווייתית שמשאירה מקום לעוד הרבה התנסויות. למעשה, כעת, כאשר המוזיאון סגור לרגל שיפוצים משימה זו היא משימתו העיקרית. עד מחצית 2010, אגף הנוער של המוזיאון , יחד עם היכל הספר,  הינם האגפים היחידים שפתוחים לקהל הרחב. אגף הנוער של מוזיאון ישראל אחד מאגפי החינוך המוזיאליים הגדולים והמיוחדים מסוגם בעולם, והוא ממשיך ומרחיב את פעילותו בהתמדה.
הדבר הכיפי ביותר בו עבור הילדים הינם הפעילויות היצירתיות שמתקיימות בו כל העת. אלו נותנות מקום לילדים לעשייה ודימיון, וכל זאת תמיד עם קשר לתערוכה הכי עכשווית במוזיאון. כעת, לרגל 60 השנים שחגגנו לא מכבר למדינתנו, מוצגים באגף הנוער משחקים וצעצועים משנותיה הראשונות של המדינה ולצידם כמובן אפשרות לפעילות מעניינת בחצר שבה יוכלו הילדים (אולי בשיתוף עם הסבים והסבתות) לטעום מן החוויה של החיים בארץ לפני 60 שנה דרך עיני הילד.

מבט לעתיד

מאז אותה תקופה של החופשות המשפחתיות בירושלים כבר הספקתי לנסוע לחו"ל לא מעט. אך הנה, שוב, בשנה האחרונה אני בירושלים חוזרת לאותם מקומות בהם ביקרתי כילדה ומבינה כי המלאי הוא בלתי נגמר. לא הזכרתי עוד מקומות אינספור אך נא לדאוג, מי שבא לירושלים ויבלה בזמן בטוח ימצא את דרכו לחזור. לאתר הבית

אולי יעניין אתכם גם

מדורים