היי דרומה לטיול

אין מקום נעים יותר ויפה יותר בתקופה זו מאשר דרום הארץ. הדרום לאחר שטפונות החורף פורח ומזג האוויר בו מושלם לכל סוג של חוויה.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 03/03/2010

הנגב  צילום:זוהר קרטשפסח קרב ואיתו מגיע מזג אוויר המסמן אותות אביב וקריצה של קיץ.

לאחר שהחורף השנה עשה עימנו חסד ושטף בגשם מבורך את כל דרום הארץ עד אילת, מילא כל נחל ומפל מקטן עד גדול, הגיע הזמן לצאת לטיול בדרום הארץ ממש רגע לפני שנהיה חם מידי.

מערכת וויקנד ריכזה עבורכם לכם שלוש אפשרויות עם הרבה הנאה, שילוב מעורב עם קצת מים בגבים ופריחת המדבר המיוחדת איתה תיהנו מנופי המדבר המגוונים והמרהיבים שלנו.

מעלה עלי והמכתש הקטן

נקודת התחלה: מעלה עלי,  נוסעים 9.5 ק"מ במעלה עקרבים ופונים שמאלה לדרך בסימון אדום.
נקודת סיום: חניון הלילה שבפתח המכתש הקטן.
משך המסלול: 6 ק"מ, כ- 5 שעות.
מעלה עלי קרוי כך, כי הוא מזכיר עלי הנמצא בתוך קערה (המכתש). מהמצפה נשקף נוף מרהיב של תופעת הטבע הייחודית הקרויה מכתש. מכתש זה הוא הקטן והשמור ביותר מבין המכתשים. מן המעלה יורדים בזהירות, כראוי לעלי, בירידה קצת מסוכנת לתוך המכתש. ההליכה היא על שביל מסומן באדום. לאורך הדרך ניתן להבחין במאובנים ובאבן חול אדומה. ההליכה בתוך המכתש נעימה למדי כשמסביב עוטפים אתכם קירותיו הצבעוניים והניצבים של המכתש. אל תופתעו אם תתפסו למחשבות על גדלות הטבע ופלא הבריאה ועד כמה קטן האדם בתוך היקום הזה.

הר שלמה- הרי אילת

נקודת התחלה: חניון לילה הר יהורם.
נקודת סיום: מפגש נחלים- רודד- נטפים. הגעה בשביל מסומן ממחלף איילות שעל כביש 90.
משך המסלול: 8 ק"מ, כ- 9 שעות.
ראשיתו של המסלול בטיפוס תלול על שביל שחור לעבר הר יהורם, בהמשך תפגשו שביל כחול המטפס לפסגת הר שלמה, הגבוה בהרי אילת. ממרום 700 מטר תזכו לתצפית מרהיבה אל עבר ארבע מדינות- ישראל, ירדן מצריים ו.. ערב הסעודית! עשו הפוגה קלה בפסגה תפקירו מעט את גופכם לשמש והתחברו לשקט המדברי. רק אל תירדמו, לפניכם עוד דרך ארוכה! השביל יורד בתלילות ונכנס לנחל המפלים, שימו לב לצבעי הסלע המרהיבים בתוך הנחל. כשתפגשו בשביל ירוק סימן שהגעתם לנחל נטפים, בנחל זה תלכו עד שתגיעו לנקודת הסיום.

עם הגמל בעקבות קסם המדבר

אלו שרוצים לגוון את הטיול מוזמנים לחוות טיול גמלים שאורכו בין שעה למספר ימים. מסע מרתק בין נופי המדבר, עם שילוב של סיפורים ואגדות מרתקות על אנשים, מורשת והווי. את הטיול ניתן לשלב, בתאום מראש כמובן, עם חפלה בדואית כמיטב המסורת המדברית. את ההרפתקאה יוצאת הדופן הזו ניתן להזמין בחאן בארותיים שבישוב עזוז, במקום חאן אירוח במסגון יחודי למדבר המציע לינה למטיילים ולנודדים בשטחי המדבר. ניתן לקבל פרטים נוספים באתר המקום או בטלפון 08-6555778

קצת בטיחות

כמה שהמדבר מקסים כך הוא גם מסוכן. בעונה זו עדיין יתכנו שיטפונות, לכן חשוב לדעת את תחזית מזג האוויר בטרם תצאו לטייל, ולהימנע מטיול במזג אוויר קיצוני- גשום או חם. בנוסף, הכרחי כמובן, להצטייד בנעלי הליכה, מספיק מים ומפת סימון שבילים. רוב המסלולים אינם מעגליים ועל כן כדאי להזמין משפחה או חברים להצטרף אליכם. מרבית המסלולים בדרום הם ארוכים ולכן רצוי להתחיל לצעוד השכם בבוקר. תפנקו את עצמכם כבר באיזה צימר באזור וכך תמנעו מנסיעה מיותרת בשעת בוקר מוקדמת, כמה נעים יהיה לחזור לעוד לילה בצימר אחרי יום גדוש בחוויות והליכות.

מה, חוזרים הביתה ?

אז זהו שלא, לא חייבים. אם החלטתם להפוך את הטיול שלכם לחופשה קצרה או אפילו קצת יותר ארוכה ניתן להישאר לישון באזור הדרום.
באזור הנגב והערבה מאות צימרים מיוחדים המתאימים לזוגות רומנטיים ומותשים המחפשים רגעי פינוק ושלווה או  למשפחות שרוצות לבלות את חופשת פסח עם הילדים בצימרים בדרום.

אולי יעניין אתכם גם

מדורים