טיולי אביב

שמחה רבה פסח בא, שמחה רבה פסח עבר והאביב, למי שלא שם לב, כבר ממש כאן. אז לאוהבי הטיולים ולאלו שלא הספיקו לטייל בחג, מערכת וויקנד ממליצה לכם על עוד כמה מקומות.

writer
איציק גרינוולד תאריך פרסום: 08/04/2010

כשעברתי לירושלים בקיץ האחרון הדבר שממנו הכי חששתי היה מזג האוויר, בייחוד בחורף. אך הינה אחרי חורף די גשום אך הרבה ימים אביביים ואפילו שרב או שניים, הגיע האביב באופן רשמי. אנחנו נמצאים בתחילת אפריל, והטמפרטורות  בחוץ הם שיא עונת האביב ומזג האויר הוא הכי מושלם לטיולים.

במקום לחכות לקיץ ולקטר על כך שחם מידי, אני ממליץ לנצל את ימי השמש האביביים, שלגמרי במקרה נופלים בדרך כלל גם על השבתות, ולטייל. הרי, האביב היא עונה נהדרת לטיולים ולפריחות. מערכת וויקנד ריכזה עבורכם כמה הצעות לדברים שאפשר לעשות.

ללכת לראות פריחות בצפון

כשהשמש מבצבצת לה, לא רק אנחנו נהנים מהחום אלא גם הפרחים. לוע ארי, עין התכלת, עכנאי יהודה, אירוס אחר הצהריים, סביונים, חרדלים, רקפות וכמובן, מלכת הפריחות - הכלנית, את כולן ניתן למצוא בשפע כמעט בכל מקום שאליו מגיעים. חבר טוב שלי לן בשבוע שעבר בצימר בחד נס והלך לצפות באזור בפריחות מדהימות, אחת מהן היא פריחת הדובדבן במטולה, אני לעומתו הייתי שבועיים לפני כן ביער שוויץ הסמוך לפוריה. כך שלא ממש משנה איזה יישוב תבחרו ובאיזה צימר תבחרו - פשוט תשאלו את בעל הצימר או תושב מקומי אחר והוא יפנה אתכם אל מקום ריכוז הפריחות הקרוב.

לבקר בסמטאות עכו העתיקות

עכו היא אחת משלושת הערים האהובות עלי - אחרי ירושלים ותל אביב. אמנם, בניגוד לשתיים האחרות, קשה לי לראות את עצמי גר בה, אבל לבקר בה - רק תנו לי תירוץ. יש בה שילוב של כל כך הרבה דברים שאני אוהב, וכל אחד מהם יכול להיות סיבה מספקת בפני עצמו.

מתחילים בשוק, עם ריחות של תבלינים ייחודיים, צבעים יפהפיים של סחורות הרוכלים, מיץ קנה-סוכר בעל טעם שחבל על זמן וגולת הכותרת, לפחות עבורי, החומוס. כל כך הרבה חומוס טוב יש כאן, שאני מפחד להמליץ על אחד מהם שמא אעורר ויכוחים ישנים.

 

אבל השוק הוא רק ההתחלה של הטיול, כאמור, שממשיך בין סמטאותיה של העיר העתיקה. הן טומנות בחובן לא מעט אטרקציות - חלקן חדשות יותר, אחרות כבר נחשבות "ותיקות" במונחים מקומיים. יש את מוזיאון "אוצרות החומה", עם אוספי אוצרות עתיקים ושחזור של השוק שהיה כאן לפני מאתיים שנה; אולמות האבירים שמנסים לתפוס את הרוח הצלבנית שנעלמה מזמן מעכו; וגם את מוזיאון אסירי המחתרות, שנמצא בתוך מבצר גבוה המשקיף על העיר מגובה של 40 מטרים. לחילופין, אפשר סתם להביט על השקיעה מעל חומות העיר העתיקה - יש הטוענים שהיא אחת מהיפות שתראו.

טיול יין וגבינות בעמק האלה

את עמק האלה, שנמצא במבואות הרי יהודה, הכרתי בזכות היין המשובח שמופק ביקב האזורי. הוא אמנם יקר מעט, אבל שווה כל אגורה. פעם שמעתי מישהו מכנה את עמק האלה "טוסקנה הישראלית" ואם אתבסס רק על היין הזה, אני יכול להבין מהיכן הוא שאב את הדימוי. אגב, גם הביקור במרכז המבקרים של היקב לא זול, אבל אם רוכשים יין במקום הוא בחינם. אם לא הבנתם עדיין - מומלץ לנסות את היין שלהם. אגב, תוכלו למצוא גם לינה יוקרתית באזור במתחם האירוח אודם האלה.

 

לא רק יין יש כאן, אלא גם מחלבת בוטיק ייחודית - "חוות צוק". כל מי שמכיר אותי יודע שמלבד אהבתי ליין ולוויסקי משובח, אני נהנה להתענג גם על גבינות איכותיות. ממש נובורישי מצידי. חוות צוק אמנם לא מציעה מבחר גדול במיוחד של גבינות, אבל היא מציעה עשר גבינות עזים איכותיות, כשהמובחרת מביניהן היא גבינת קממבר מיושנת.

 

יש עוד אינספור מקומות לטייל בהם, ואזורים שלצערי נאלצתי לוותר עליהם. חלילה, זה לא אומר שהם פחות טובים - אי אפשר להמליץ על הכל. אז אם אף אחת מההמלצות לא מדברות אליכם - פשוט תבחרו אזור או מסלול טוב ותשלבו את הטיול עם לינת שטח בעונה הכי מתאימה לזה בשנה.  

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים