מטיילים בששון

הנה הקיץ כבר בפתח, הימים חמים, המזגנים כבר דולקים וניכרת עלייה במפלס העצבים. קבלו המלצות על כמה מסלולי טיול במים לצינון האווירה ולשיפור המצב רוח.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 28/04/2010

מסלולי טיול במים מהווים אטרקציה מהנה לימות הקיץ החמים. תמצאו כאן מים מקררים, צל מנחם וצמחייה רעננה שלא הגיעה אליה השמועה שחם ויבש. בעיקר במסלולים הארוכים יותר חשוב להצטייד בנעלי הליכה או סנדלים ולמרות שהמים מטעים, אל תזלזלו במי שתייה ובכובע למניעת התייבשות.

שמורת יהודיה- נחל יהודיה

נקודת התחלה וסיום: חניון יהודיה, פניה שמאלה מכביש 87 (בין צומת יהודיה לצומת קצרין). משך המסלול ואורכו: 5 ק"מ, 4-5 שעות. הכניסה בתשלום.למי מתאים: מיטיבי לכת, חובה לדעת לשחות!
לא ניתן לכתוב על טיולי מים מבלי להזכיר את שמורת יהודיה. השמורה כולה מהווה גן עדן למטיילים ולחובבי אתגרים ובפרט לטיולי מים, בעיקר כשמסביב כבר הכל מצהיב וחם. בשטח השמורה מסומנים מספר מסלולי טיול מגוונים בדרגות קושי משתנות ובאורכים שונים. חשוב ביותר לתכנן את המסלול מראש ולראות שהוא מתאים לכלל הצועדים. אחד המסלולים המהנים ביותר בשטח השמורה ובכלל הוא נחל יהודיה. המסלול מסומן באדום ויורד מהחניון לנחל דרך תצפית מרהיבה על מפל יהודיה ועל מרחבי השמורה. הנקודה הראשונה המאפשרת כניסה למים היא בבריכה חביבה למרגלות המפל. לאחר מכן, בין אם תרצו או לא המסלול מחייב שחייה במים עמוקים, כאשר הציוד כולו נרטב. חלק מהמסלול מחייב ירידה ביתדות. לאחר חציית שתי בריכות תפגשו בשביל ירוק ובעלייה מעט תלולה שתוביל אתכם חזרה לחניון.

המג'רסה

נקודת התחלה וסיום: חניון השמורה, פנייה מערבה מכביש עוקף כינרת סמוך לצומת מעלה גמלא. משך המסלול ואורכו: כקילומטר, שעה. הכניסה בתשלום. למי מתאים: לכל המשפחה.
שמורת המג'רסה היא חלק מבקעת בית ציידא המנקזת את נחלי רמת הגולן שאת ראשיתם העוצמתית יותר תפגשו בשמורת יהודיה. המסלול הפעם קליל למדי ומתאים לכל המשפחה. חלקו הראשון של המסלול בהליכה במים (די קרים יש לציין) בינות צמחיית נחלים עשירה ויפה, אם תזדמנו למקום כאשר הפטל הבשיל תזכו גם לחוויה טעימה. בחלק מן הלגונות העמוקות יותר תמצאו שותפים בדמותם של הדגים שיימשכו וידגדגו את כפות רגליכם (לא להיבהל הם לא נושכים). בסיום המסלול הרטוב ניתן לחזור בדרך אפר קצרה בחזרה לחניון. מי שמחפש מסלול דומה, אך יותר אתגרי וארוך וללא תשלום יוכל לבקר בזאכי הסמוך.

נחל הקיבוצים

נקודת התחלה וסיום: חניון נחל הקיבוצים, ליד קיבוץ ניר דוד. אורך ומשך המסלול: 700 מטר, כ 45 דקות.
למי מתאים: לכל המשפחה. הנה עוד נחל קצרצר ומהנה, המהווה פתרון נפלא לחום הבלתי נסבל של עמק בית שאן. הליכה קצרה על שביל עפר תוביל אותכם לכניסה למי הנחל. טמפרטורת המים נעימה למדי, ומאפשרת לכם לשהות בהם זמן רב. בחלק מן המסלול גובה המים הוא מעל מטר ולכן אל תזלזלו ותקפידו שכולם מסביבכם יודעים את מלאכת השחייה. בסיום פרק המים, דרך עפר קצרצרה תוליך אותכם בחזרה לחניון, שם תוכלו ליהנות משולחנות וצל.

שמורת עין גדי- נחל דוד

נקודת התחלה וסיום: חניון השמורה, כקילומטר צפונית מקיבוץ עין גדי. אורך ומשך המסלול: 2 ק"מ, כשעה וחצי.הכניסה בתשלום. למי מתאים: לכל המשפחה. בדומה לשמורת יהודייה גם שמורת עין גדי מהווה גורם משיכה למטיילים רבים. כאן, בניגוד לשאר המסלולים שציינתי עד עתה, ההליכה לא מחייבת כניסה למים. אך בשביל לתת קצת ייצוג למדבר וכבוד לפנינת הטבע המיוחדת הזו בחרתי להכליל גם את נחל דוד בכתבה. בשטח השמורה שפע מסלולי טיול שונים שחלקם מיועדים למיטיבי לכת של ממש. המסלול בנחל דוד הינו קצר, קליל ומהנה. ההליכה למפל נמשכת כחצי שעה, ובסופו יש לשוב על עקבותיכם או להמשיך למסלול ארוך יותר. הכניסה למים ליד המפל אסורה, ניתן לשכשך מעט במים בתחילת המסלול.

לקבלת מסלולי טיול נוספים ניתן להיכנס לאתר weekend.co.il

 

 

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים