לא לצעירים בלבד

נימאס לכם לישון בבית מלון מפואר? מחפשים חופשה קצת אחרת? אוהבים טבע או מקומות מקוריים? מערכת וויקנד ממליצה לכם על כמה מקומות בהם תוכלו לנפוש קצת אחרת.

writer
איציק גרינוולד צילום: אחוזת שיפרה תאריך פרסום: 29/04/2010

תקראו לי קמצן, תקראו לי מפונק, תקראו לי איציק – אבל אני לא מסוגל להבין את האנשים שהחופשה שלהם מסתכמת בבטן-גב במלון, או לחילופין באיזה צימר במצפה כלשהו. אני לא יוצא הרבה לחופשות. קצת אירוני בהתחשב בתפקיד שלי כאן ככתב, אבל בכל זאת – אני אמנם מטייל כמה פעמים בשנה, ולמקומות שונים, אבל לחופשה אמיתית אני יוצא אולי פעם בשנתיים.
אז עד שאני כבר יוצא לחופשה, ומשקיע את זמני (אתם יודעים מה זה לקחת חופש מהעבודה עבור חולה-עבודה שכמוני?), וכן – גם את מיטב כספי,  אני מעדיף שזה יהיה כבר למקום מיוחד. אפילו אם זה כרוך בעוד קצת הוצאות. בכל זאת, אני לא יוצא הרבה לחופשה, כבר ציינתי את זה?


בשנים האחרונות התווספה לחופשה גם זוגיות מעולה, טפו-טפו, והנה מלאכת תכנון החופשה הפכה פתאום מעט יותר מסובכת. יש צרכים נוספים להתחשב בהם, ובעיקר – צריך להיות מיוחד. אל דאגה! מוחי הקודח ישב וחשב על מספר רעיונות לטוויסט קטן בחופשה שיהפכו אותה מעוד סתם בילוי להנאה צרופה.

פיקניק לילי באמצע המדבר

מי שכתב שאין כמו יפו בלילות כנראה לא חווה מימיו לילה במדבר. שקט מסביב, אין רעש של מכונית, או של מקרר וגם לא שום זכר לבני-אדם. זה רק אתם, וצלילי המדבר הקסומים שעוטפים אתכם ברכות, מתחת לכוכבים. אחד הדברים שאני הכי זוכר מביקורי הראשון במדבר, בתור עירוני מבטן ומלידה, הוא כמות הכוכבים שרואים בלילה – שלא רואה ממטר את זו שרואים בעיר. אז נכון, בסוף צריך למצוא מקום לישון איפשהו ובמדבר תמצאו חאנים ואוהלי אירוח שיארחו אתכם הכי קרוב לטבע , אבל בין לבין אפשר ליהנות בפיקניק רומנטי מתחת לאותם הכוכבים.

חאן בדרום

הג'קוזי של הבקתה המבודדת

אם כבר הזכרתי את כיפת השמיים, אז בישוב קטן ומקסים למרגלות הכרמל בשם עופר, שוכנת לה בקתה מבודדת בלב מטע זיתים - הבקתה של שרה ושאוליק מ"אחוזת שפרה". יש הרבה מקומות שיציעו לכם, כחלק מחבילת החופשה, גם בדידות שתעצים את הרומנטיקה, אבל כמעט לאף אחד מהם אין את מה שיש לבקתה המבודדת, וזה ג'קוזי איכותי חיצוני. עצה שלי: קנו מבעוד מועד בקבוק יין או שניים ובלו את הערב בבגדי יום הולדתכם בג'קוזי – רק אתם והוא.

חופשה קולינרית

אמרת שפר מפורסמת טוענת שהדרך לליבו של גבר עוברת דרך קיבתו. אני שונא אמרות שפר, אבל מסכים שאחד הבילויים האהובים עלי הוא ארוחה מושקעת. לא מעט צימרים הבינו את הפוטנציאל שבהצעת ארוחת ערב רומנטית בתוך מתחם הצימרים עצמו. אבל יש ארוחות, ויש ארוחות שף. אם כבר ארוחות שף, אז שיהיו בצימר שלא ברור אם הוא צימר, או מלון בוטיק בתל אביב, או בכלל משהו שיכול להיות הבית שלכם.
כזה הוא הצימר של ניסים ושוש בצוחר. העובדה שניסים מסרב לגלות לכם מבעוד מועד את המנות רק הופכת את הארוחה, בעיני לפחות, למיוחדת יותר.

ראקויה

חופשה "בינלאומית"

לסיום, לא מעט פעמים אנחנו מעדיפים לצאת לחופשה בחו"ל – ואני לא רוצה להתחיל למנות את השיקולים בעד ונגד, כיוון שיש אינסוף לכאן ולכאן. במקום להתווכח, אני מציע פשרה – לשלב בין השניים. יש מספר צימרים בארץ ש"מקוריות" היא לא מילה גסה עבורם והם החליטו להתפרע בכל הנוגע לעיצוב. למשל, הצימרים היפנים של ראקויה בעין הבשור הדרומית, או אונסן שברמות הרמת-גולנית. בשניהם תוכלו לחוות את חווית יפן, כולל "טורי" – השער היפני המסורתי, גינות הצמחים הקסומים, בריכות הדגים הצבעוניים והבריכה החמה הפנימית, שקרויה ביפנית "אונסן".


אין גבול למקוריות האפשרית בחופשה אבל יש גבול לכמה שאני יכול לספר לכם. תהיו מקוריים, תחשבו מה בה לכם לעשות בחופשה שלכם ואיך הייתם רוצים שהיא תהיה הפעם – ואני מבטיח לכם שכמעט כל חלום שיהיה לכם יוכל להתגשם בצימר כזה או אחר.

אולי יעניין אתכם גם

מדורים