מטיילים בירושלים

ירושלים היא עיר שלא ניתן להישאר אליה אדישים בייחוד לקראת חגיגות יום ירושלים שיתקיימו השבוע ב 12.5 - מערכת וויקנד ריכזה עבורכם מספר מסלולי סיור שייקחו אתכם אל שלל גווניה, בנייניה וסיפוריה של ירושלים.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 09/05/2010

ירושלים היא עיר של היסטוריה, עיר של דתות, עיר של עוני ועיר של עושר, עיר של מחלוקת לצד הסכמה, עיר של צבעים, טעמים וריחות, עיר של ארכיטקטורה וטבע, אנשים רבים רואים בלינה בירושלים תחושת רוגע, כי היא עיר תיירותי עם אווירה ייחודית. 
ירושלים היא עיר של מלחמה ושלום, עיר של תרבות ומדיניות. אפילו מחלה יש על שמה של העיר- סינדרום ירושלים, הפרעה נפשית שלוקה בה אדם שביקר בעיר ומאמין שהוא דמות קדושה או בעלת כוחות משיחיים. עשרות מסלולי טיול  ואתרי ביקור מגוונים פזורים בעיר ומושכים אליה מבקרים רבים. ניתן להעביר בה ימים שלמים וכל פעם לגלות טפח נוסף במורכבותה ויופייה של ירושלים. לא סתם אנחנו חוגגים את יום ירושלים השבוע.

אל ירושלים הקדומה- עיר דוד

נקודת התחלה וסיום: חניון עיר דוד, סמוך לשער האשפתות בעיר העתיקה. משך הסיור: בין שעתיים לשלוש. הכניסה בתשלום.
שעות פתיחה: ימי חול- 8:00-19:00, יום ו'- 8:00-15:00
עיר דוד חושפת למבקרים את ההיסטוריה הקדומה של ירושלים, קדומה בהרבה לממצאים שתפגשו בעיר העתיקה. באתר מייצג אור קולי המתאר את סיפור המקום, תצפיות מרשימות, ביצורים ומבנים עתיקים, מנהרות מים ושרידי מעיין הגיחון ששימש כסיבה מרכזית להתיישבות במקום. האטרקציה העיקרית במקום היא צעידה בנקבת חזקיהו שהובילה מים מנחל קדרון לשעת צרה. ההליכה בנקבה מחייבת פנסים וכניסה למים.

אל ירושלים הבירה- סיור אל רשויות המדינה

נקודת התחלה וסיום: חניונים בתשלום, מול בית המשפט או חניון גן הורדים. אורך הסיור: כשעתיים וחצי.
שעות פתיחה: בית המשפט העליון- ימים א'-ה' בשעה 11:00, כנסת ישראל: יום א' או ה' 6 סיורים בין השעות 9:00-14:00.
הכניסה ללא תשלום, יש להופיע בלבוש הולם. מתאים לילדים מגיל 12 בערך.
הכנסת- הרשות המחוקקת ובית המשפט- הרשות השופטת עורכים סיורים מודרכים בין כותליהם. בסיורים תפגשו את הארכיטקטורה המעניינת של שני המוסדות ותלמדו מה היא מסמלת. לצד זאת, תלמדו מעט על אופן הפעילות, בעלי התפקידים ועוד. ממש לאחרונה נחנך שביל המקשר בין שני הגופים העובר בגן הורדים ובגן המנורה, כך שלמעשה תוכלו לשלב ביקור בין השניים וללמוד מעט על הקשר הסבוך והבלתי נפרד בין שני גופים אלו.

אל ירושלים ההומה- שוק מחנה יהודה:

נקודת התחלה וסיום: שוק מחנה יהודה, מומלץ להחנות את הרכב בחניון בית החייל או חניון השוקניון (ללא תשלום). משך הסיור: בין שעה לכל היום, תלוי בכם. ביום א' מרבית החנויות סגורות.
שוק מחנה יהודה הוא אולי אחד מהשווקים ההומים ביותר בארץ. השוק בנוי משני רחובות אורכיים ובטווח מספר סמטאות צרות וצפופות יותר המחברות ביניהם. ביקור בשוק יספק לכם חוויה מרתקת של ניחוחות, צבעים, טעמים,קולות (ייתכן שמוטב לכתוב צעקות) וכמובן אנשי ירושלים על כל גווניהם. בשנים האחרונות לצד דוכני האוכל הרגילים נפתחו בשוק חנויות מודרניות יותר הכוללות בתי קפה, מסעדות ואפילו חנויות בגדים ותכשיטים. בדוכני הירקות והפירות תוכלו למצוא סחורה טרייה ומגוונת, בדוכני הלחם מריחים למרחוק את ניחוח הלחם הטרי והמהביל. קחו את הזמן, שוטטו לכם בשוק, אל תתביישו לטעום פה ושם ותיהנו מהשפע.

אל ירושלים השונה- סיור בכנסיית הקבר

נקודת התחלה וסיום: כנסיית הקבר, רצוי לחנות את הרכב מחוץ לעיר העתיקה.
משך הסיור: כשעה או הרבה יותר, תלוי בזמן ובעניין.
כנסיית הקבר, היא האתר החשוב ביותר בעולם למיליוני הנוצרים המאמינים שבנקודה זו נקבר ישו. הכנסייה שייכת למספר עדות נוצריות המקיימות ביניהם קשרים בעיתיים למדי, עדות לכך ניתן למצוא בסולם הממוקם בכניסה לכנסייה, עדות לוויכוח שעד היום לא נשלם. הביקור ייקח אותכם שנות דור אחורה לארכיאולוגיה מרתקת ומרשימה, לעשרות פסיפסים וציורי קיר ולחללים מרשימים וגדולים. אך מעבר לכך תזכו לחוויה של אמונה לוהטת, נזירים בשלל צבעים, אנשים נרגשים ודיבור שקט בשלל שפות, כל זאת בתוך חלל חשוך ומעושן ומלא בניחוחות קטורת.

 

 

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים