אגם הברבורים

מגיע הקיץ ואנחנו מחפשים מקומות בילוי עם מים ואפשרות לעשות דברים חוץ משכשוך רגליים.נכון שיש צימרים עם בריכה ויש מסלולי טיול בטבע ובנחלים, אבל יש גם אפשרות שלישית לחופשה עם שפריץ: אגמים.

writer
איציק גרינוולד צילום: נסים שרון תאריך פרסום: 26/01/2020

כשחושבים על אגמים בישראל , בדרך כלל חושבים על הכנרת – הימה הגדולה ביותר שלנו שמהווה מקור מים מרכזי עבור מרבית תושבי הארץ. עם ובלי קשר לכך שהכנרת הולכת ונעלמת מהנוף, דבר מצער לכשעצמו, צצו להם בשנים האחרונות אגמים רבים המפוזרים במקומות שונים ומהווים מקומות טיול בצפון ובדרום. חלקם מבוססים על מי תהום וחלקם מלאכותיים ומעשה ידי אדם, בחלק גם תצטרכו לשלם דמי כניסה בעוד שאחרים הם בחינם, אבל דבר אחד משותף לכולם – הם   מהווים מוקד עליה לרגל של בני ישראל בחגים ובשבתות.
מערכת וויקנד ממליצה לכם על שלושה אגמים שממש שווה לבקר אותם במהלך הקיץ

אגמים אגם ברבורים צילום נסים שרון

אגם פארק גולדה

תואר רשמי: האגם המרכזי של הנגב. תואר פחות רשמי: האגם עם השם הכי מחייב.
מי אני בעצם: אחד האגמים הגדולים במדינה שהם לא הכנרת, עם פארק המשתרע על פני 540 דונם (יש כבוד),  אשר קרוי על שם ראש הממשלה היחידה שהייתה לנו שאינה גבר. בעבר הייתה כאן מחצבה, וכשהיא סיימה לעבוד עלו על פני השטח מי תהום שיצרו אגם קטן. כיום מקבל את המים ממים מסוננים של הספא הסמוך, וכשיש שטפונות אז גם מים מנחל רביבים.

אוקיי, ומה עוד: אז חוץ מספסלי פיקניק שגרתיים עם נוף משגע, יש בסביבה את נחל רביבים וקיבוץ רביבים הסמוך, שבו יש את "מערת הראשונים" – בונקר מימי מלחמת העצמאות ששוחזר ומאפשר לילדים ולמבוגרים הצצה להיסטוריה.
אנקדוטה משעשעת: על פי התנ"ך כאן התרחש הסיפור המקראי של הגר וישמעאל. בין אם זה נכון או לא, פעם שכן כאן כפר בדווי של שבט עזאזמה.

אגמון החולה 

תואר רשמי: מלך הצפון המחודש. תואר פחות רשמי: האגם בעל הקונוטציות הכי פחות נעימות.
מי אני בעצם: פעם היה כאן אגם וביצות, שמשכו בעיקר יתושים ומחלות. אחרי תקופה ארוכה של יובש, במהלכה צמחו כאן אקליפטוסים רבים, הבינו שבעצם הקרקע לא מספיק טובה לחקלאות ועדיף להחזיר את המקום למצב הצבירה הקודם שלו, בתור אגם.
אוקיי, ומה עוד: אגמון החולה לעופות הוא כמו סניף של h&m לתל אביבים – לא משנה באיזה עונה תבואו, תמצאו כאן הרבה מהם. סביב האגם מסלול הליכה באורך של כ-8.5 ק"מ שאפשר לעשותו בעגלת גולף, ברגל, באופניים או בעגלת מסתור מוסווית שמאפשרת להתקרב ממש קרוב אל הציפורים. רק לא לשכוח משקפת.
אנקדוטה משעשעת: בשנה שעברה כתב עת בריטי מאוד נחשב בחר את אגמון החולה כאחד מעשרת נקודות התצפית על בעלי-חיים החשובות ביותר בעולם.

אגם מונפורט

תואר רשמי: חוויה עולמית בניחוח גלילי. תואר פחות רשמי: לתושבי מעלות תרשיחא היה משעמם. עכשיו כבר לא.
מי אני בעצם: אז, כאמור, האגם הוקם ביוזמתה של עיריית מעלות תרשיחא. עד אז השם "מונפור" היה נחלתו הבלעדית של המבצר הצלבני מתקופת ימי הביניים, שנמצא על גדת נחל כזיב – ממש מרחק יריקה משם.
אוקיי, ומה עוד: עכשיו יש לתושבי שלל המצפים והיישובים של הגליל המערבי, כולל מטיילים רבים שמגיעים לשם, מה לעשות באזור. רציתם החלקרח? יש; פארק שעשועים גדול? גם כן יש; קרטינג? בוודאי! וכמובן אגם גדול עם בריכת שחיה ואפשרות לשייט בסירת פדאלים או בקייאק. בקרוב מאוד יהיה כאן גם מרכז מסחרי מפואר. בקיצור שפע של אטרקציות בגליל המערבי.
אנקדוטה משעשעת: חוץ ממרכז מסחרי מתכננים להקים כאן כפר נופש צלבני, רק שמישהו שכח לספר להם שמסעות הצלב הסתיימו
במאה ה-13.

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים