טיולי זריחה - רואים זריחה בצפון

מי שרוצה לראות את הזריחה צריך להתעורר מוקדם. אבל ממש מוקדם. מערכת וויקנד ממליצה לכם על כמה נקודות תצפית מהם תוכלו ליהנות מהזריחה ולשלב את המראות הנעימים עם טיול קצר באיזור. ממש מומלץ.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 10/06/2010

העולם נראה ומרגיש אחרת בבוקר. רגע לפני שמתחיל עוד יום עמוס בעבודה, משפחה ושאר מחויבויות כוונו שעון וצאו לראות זריחה. מערכת"וויקנד" ריכזה בעבורכם מספר מקומות שווים במיוחד לצפייה בזריחה, אולם בכל מקום השמש העולה תמלא אותכם באנרגיה של יצירה ותהפוך את היום הנולד למשהו אחר ומיוחד. שילוב מושלם של חוויות בטבע וטיולים. מתי בפעם האחרונה הייתם ערים בשעת זריחה?

זריחה ירוקה משביל פסגה מירון

איזור המירון רווי בקברי צדיקים. בעיקר בשעת בוקר מוקדמת אווירת הקדושה הזו ממש מורגשת באוויר. שביל הפסגה המקסים חושף אותכם לשלל נופים הנשקפים מפסגת המירון, הגבוה בהרי הסביבה. הים נפרש ממערב, החרמון בצפון, רמת הגולן והכינרת ממזרח ובטווח המון ירוק גלילי, טיפוסי ונעים למראה. השמש תצוץ אט אט מבעד הרי הגולן לקראת שחר של יום חדש.
נקודת התחלה וסיום: חניון פסגה (סמוך לבית ספר שדה מירון). אורך המסלול: 1.5 ק"מ.

זריחה מלמטה באגמון החולה

שעת הזריחה בעמק החולה היא זמן של חסד. המים באגמון, במאגרי המים ובבריכות הדגים מנצנצים באור נגוהות, השמיים צבועים באודם כחלחל והרי הגולן מבריקים ברקע. רוח קרירה שאינה מבשרת על המשכו של היום תנעים את הליכתכם ותלווה אותכם חרישית. בעונת החורף, מצטרפים לחגיגה אלפי עגורים שמעופפים לקראת יום חדש.
נקודת התחלה וסיום: חניון אגמון החולה. בסופי שבוע באתר פתוח החל מ- 6:30 בבוקר, ניתן להצטרף לסיורי זריחה בתיאום מראש.

זריחה אורבאנית ממגדלי עזריאלי

טיפוס במעלה 1144 מדרגות שבמגדל העגול שבעזריאלי יובילו אותכם לתצפית מקסימה לעיר שמתעוררת לחיים. השקט באוויר, האור הבהיר, ריח המאפיות, והים ממערב יעניקו לכם חוויה אחרת, בעיר מוכרת.

זריחה מדברית משדה בוקר

השמש העולה מבעד נחל צין תצבע את מרחבי המדבר האין סופיים בשלל צבעים עדינים של זריחה. קחו לכם כמה רגעים של שקט ותתחברו לעוצמה ולאחדות של המדבר. ייתכן ותפגשו ביעל הניצב בתחילתו של בוקר רוחש פעילות.
נקודת צפייה: רחבת קבר בן גוריון במתחם מדרשת בן גוריון.

זריחה לים ממצדה

אנו מורגלים לחשוב שהשמש שוקעת לים, אך מאיפה היא זורחת? אז נכון שים המלח לא נמשך לעבר אופק אין סופי כמו עמיתו שמהצד השני- ים תיכון והשמש ליתר דיוק עולה מבעד הרי אדום, אך צובעת את ים המלח בשלל צבעים ומאפשר להרים להשתקף בים.
שביל הנחש הפתלתל יוליך אותכם לעבר פסגת מצדה. תהא זו עבורכם צעדת בוקר של ממש וטיפוס של כ- 350 מטר- הפרשי גבהים. בדומה לאשת לוט שנמצאת לא רחוק, השתדלו להימנע מלהביט לאחור וכך רק בפסגה הביטו וצפו בפלא הבריאה. שילוב של כמה נשימות ותרגילי יוגה יהפכו את החוויה לחגיגה הרמונית של ממש. נקודת התחלה וסיום: חניון תחתון מצדה (על כביש 90). משך העלייה: כ- 45 דקות, מומלץ להגיע לאתר כשעה לפני הזריחה.

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים