מערבה מכאן

שילוב של יערות והרים, ירוק וחום ושטחים עצומים של מטעי בננות עם נוף לכיוון הים התיכון. הגליל המערבי הוא בהחלט אחד האיזורים המעניינים והיפים שלנו. אז בואו לטייל באיזור.

writer
מאיה כץ צילום: נסים שרון תאריך פרסום: 26/01/2020

 הגליל המערבי הוא אחד האזורים היפים בארץ. השילוב הנפלא הזה של הרים מיוערים וירוקים הנפרשים על שטח נרחב ונוגעים בחופי הים התיכון, מעניק חווית טיול אחרת. מערכת וויקנד ריכזה בעבורכם מספר מסלולי טיול נבחרים בגליל המערבי.

נחל בצת

ראשיתו של המסלול הוא בנחל שרך הנשפך לבצת, על אף שהנחל הינו אכזב, הוא אינו מאכזב ומצפה לכם הליכה מוצלת ומלאה בצמחייה. נופי הנחל מגוונים למדי וכוללים חורבה מימי הרומאים ומערת נטיפים מקסימה. לאחר הפגישה עם נחל בצת תפגשו גם במעט מים הזורמים לאורך כל השנה. המסלול מסומן בכחול ומתאים לכל המשפחה. באזור בצת יש עשרות צימרים מיוחדים שישמחו לארח אתכם לאחר הטיול.
נקודת התחלה: חניון שרך, סמוך לגרנות הגליל. נקודת סיום: חניון נחל בצת, סמוך לקיבוץ איילון. אורך הטיול ומשכו: 5 ק"מ, כ- 3 שעות.

מראש הנקרה לחוף אכזיב

ראשיתו של המסלול בירידה קצרה וחוויתית ברכבל שבאתר הנקרות. מסלול מעגלי קצר בתוך המתחם יוליך אותכם בתוך מנהרה סגורה אל חללי הנקרות המרהיבים מהם צץ הים בצבעים מרהיבים. בתום הסיור צאו מן האתר דרך מנהרת הרכבת הבריטית ולכו לאורך הים לכיוון אכזיב. ההליכה תזמן לכם חוויה של צמחיית חוף טיפוסית, דייגים ודגים, איים, ציפורים ואתרי ארכיאולוגיה המנציחים את פעילות הפיניקים באזור אשר הפיקו צבעי תכלת וארגמן יוקרתיים מצדפות. ניתן גם לשכור אופניים ביציאה מן המנהרה.


נקודת התחלה: חניון רכבל הנקרות  נקודת סיום: מגרש חניה פארק אכזיב.  אורך המסלול ומשכו: 5 ק"מ, כ- 3 שעות. הכניסה לנקרות בתשלום.

מערת קשת

מערת קשת היא שם קצת מטעה, למעשה היום היא כבר לא בדיוק מערה אלא יותר קשת סלע ענקית אשר מתחתיה מצוק רב מימדים. תקרת המערה קרסה וכל שנותר היא אותה קשת עצומה. ניתן לשבת על הקשת ולצפות בנוף הכרמל, הגליל וים התיכון וגם לרדת לתחתית המערה. האמיצים שבחבורה יוכלו להיות תלויים בין שמים לארץ באמצעות גלישת סנפלינג אל תחתית המערה.
נקודת התחלה וסיום: חניון קק"ל, חורבת אדמית. אורך המסלול ומשכו: 1 ק"מ, כשעה.

טיול מבצרים

אזור הגליל המערבי היה מאז ומתמיד בעל חשיבות אסטרטגית. הקרבה ללבנון מחד והפתח לים תיכון מאידך הביא לחשיבות כלכלית באזור וכפועל יוצא- הקמת מבצרים וכוח מגן. שני מבצרים מרשימים מפארים את נופי הגליל המערבי. הראשון הוא מבצר המונפור המצוי בפארק גורן שמעל לנחל כזיב והשני הוא מבצר יפתח שנמצא בתוך קיבוץ יפתח. המקור של שני המבצרים הוא צלבני והמשך בנייתם נעשתה גם בימי הממלוכים והעותמאנים. מסלולי טיול מסומנים והסברים יחכו לכם בכל אחד מהמבצרים וייקחו אותכם לתוככי ימי הביניים המרתקים. מומלץ לסיים את היום בעכו העתיקה להשלמת התמונה וגם לאיזה חומוס טוב.
מבצר המונפור: הגעה דרך פארק גורן, פנייה דרומה סמוך לקיבוץ איילון. ירידה ועלייה מן המבצר אורכות כ- 3 שעות. כניסה בתשלום. מבצר יחיעם: הגעה דרך קיבוץ יחיעם, יש שילוט, כניסה בתשלום.

אולי יעניין אתכם גם

מדורים