מהיפים ביותר שיש - הסחנה

מרבדי דשא בלתי נגמרים, מים צלולים ונעימים, בריכות כחלחלות, אנשים שמחים. כל אלו ועוד לגמרי כאן- למרגלות הגלבוע בגן השלושה המוכר יותר בשמו- הסחנה.

writer
מאיה כץ צילום:ארכיון קק"ל תאריך פרסום: 01/07/2010

גן השלושה הסמוך לקיבוץ ניר דוד הוא אולי אחד המקומות היפים בארץ, יש הטוענים אפילו בעולם. כך למשל, ה- time magazine הכתיר אותו כאתר היפה ביותר בארץ ואחד מתוך 20 האתרים היפים בעולם. אז כעת כשאנו מצוידים באישור מלמעלה בואו ונצעד במרחביו.

קצת היסטוריה

קיבוץ ניר דוד והסחנה יושבים בתוך עמק בית שאן. איזור עשיר במעיינות ופורה בצמחייה. בית שאן בימים עברו כונתה גם "פתחו של גן עדן" והיוותה איזור אטרקטיבי וחשוב שאכלס תושבים רבים. בימינו המציאות קצת דהתה, אך הקסם של הטבע באזור עדיין קיים במלוא עוצמתו. שורת מעיינות מוכרים יותר ומוכרים פחות נובעת באזור החם הזה וממלאה בקצת ירוק את הצהבהבות שמסביב. אחד המעיינות הגדולים באזור הוא שמעניק את מימיו להנאת הציבור בגן השלושה.

בשביל הנפש והגוף

מי המעיין נובעים לתוך בריכה כחולה וענקית שמסביבה מדשאות רחבים, עצי דקל ובריכות קטנות יותר המיועדות לילדים. פירוש השם "סחנה" הוא "חמה" בערבית ואכן המים נובעים בטמפרטורה נעימה של 28 מ"צ במשך כל השנה. המים צלולים ומפנקים ומחדירים תחושת שלווה. בסופי שבוע קרוב לוודאי לא תהיו היחידים ליהנות מהתענוג ומרחבי הגן יתמלאו בצעקות ובריחות המנגל. לכן מומלץ להגיע לאתר באמצע שבוע, בשעות הבוקר על מנת שבאמת תוכלו להיות מושפעים מקסמיו.

בשביל הפינוק

מסעדת השף "מוזה על המים" נמצאת בתוך המתחם ומציעה תפריט חלבי עשיר וייחודי. מנות פתיחה קטנות וצבעוניות, פוקאצ'ות, דגים ופסטות וכמובן מנות אחרונות מרהיבות בצורה ובטעם. בשבתות המסעדה פועלת על בסיס בראנץ'- מזנון חופשי הכולל את מיטב תבואת הסביבה והארץ. סמוך למסעדה, על בטן מלאה או ריקה תוכלו ליהנות מנפלאותיו של "ספא לוטוס". מבחר טיפולי גוף בשלל סגנונות על ידי מטפלים מנוסים שישמחו להיעתר לבקשות מיוחדות. 

וגם קצת תוכן

במרחבי הגן ממוקם מוזיאון ארכיאולוגיה החושף את המבקרים להיסטוריה העשירה של האזור המלווה בממצאים מרשימים. באתר תמצאו גם שחזור של "חומה ומדגל" שקיבוץ ניר דוד (או תל עמל בשמו המקורי) הינו הראשון שעלה להתיישבות באופן זה. עוד באתר תחנת קמח, מזרקה רומית, תלים ארכיאולוגים ועוד. זאת כמובן לצד מתקני שעשועים ופיקניק.

וקצת מהסביבה

סמוך לגן השלושה, שוכן "גן גורו" פארק אוסטרלי ייחודי המכיל צמחייה אוסטרלית, להקת קנגורו וקואלה. הגן מאפשר לצפות בקנגורו ממש מקרוב, להאכיל, ללטף וכמובן ללמוד על עולמם המופלא והמרתק. בתוך הקיבוץ, על גדות האסי, נחל איתן שזורם כל השנה, ניצבות בקתות אירוח מפנקות שיוכלו לתת מענה למי שמחפש להישאר ללון באזור. אטרקציה חדשה, שנפתחה ממש השנה היא לינת שטח בתאריכים מוגדרים בתוך מתחם "גן גורו" הלינה כוללת סיורי לילה ובוקר ומדורה חווייתית.

 

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים