אוהבים שטח? גדעונים ליום אחד

הילדים סיימו את הקייטנה, כבר היו בים ובבריכה וניצלו כל אטרקציה אפשרית. אז מה עוד אפשר לעשות כדי שלא נשמע את המשפט "משעמם לי", במעיין חרוד מזמינים אתכם להיות גדעונים בשטח.

writer
איציק גרינוולד | צילום: יח"צ תאריך פרסום: 12/08/2010

כל שנה ישנם שני סימנים מובהקים לכך שהקיץ בעיצומו, לרווקים או זוגות צעירים, ולמשפחות עם ילדים: עבור הראשונים – הסימן לכך שהגענו לחודש אוגוסט הם הלילות החמים שבהם אי אפשר לישון אפילו עם שמיכה דקה מרוב שחם; עבור האחרונים – הסימן הוא הילדים, שסיימו כבר את מלאי הקייטנות ומציקים שוב ושוב להורים עם המשפט הקבוע "אבא/אמא – משעמם לי".

צרתם של אלה היא שמחתם של התיירנים הרבים, ששוקדים חודשים ארוכים לפני כן על הכנת תמריצים מקוריים למשיכת ההורים והילדים למשכנם. לצד כל המקומות הפופולאריים והמפורסמים, בדמות פארקי-מים או אטרקציות רטובות ויבשות – יש מקום קצת פחות מוכר: הגן הלאומי עין חרוד בעמק יזרעאל.

בעמק יפה בין הרים וגבעות

הגן הלאומי עין חרוד הוא שמורת טבע רחבת ידיים שבליבה זורם מעיין חרוד, המשקה את שדות עמק יזרעאל. הגן הוא אופציה נהדרת לקחת את הילדים לטיול רטוב בטבע, עם בונוס: ממש בסמוך אליו מופעל מתחם בילוי ונופש ענק שכולל בריכת שחיה, מתקני נופש ופיקניק, מגרשי ספורט ושעשועים וגם חניון לילה לאוהלים עם מקלחות חמות.

ואם כל זה לא מספיק, אז במדרון שמעל המעיין עומד היום מוזיאון "בית חנקין" – מפעל ההנצחה לפעילותו של יהושע חנקין – מראשית ההתיישבות בעמק יזרעאל. ביתו של חנקין (ואשתו אולגה, יש לציין) הוא אחד הבתים היחידים שדייריו מעולם לא גרו בו. רק בגיל מאוד מבוגר החלה בנייתו של הבית ועד שהיא הושלמה, אולגה נפטרה ממחלה. חנקין החליט שבמקום לגור – יהפוך המקום למוזיאון לתולדות הקרקע וההתיישבות בעמק יזרעאל, ולכך הוא משמש מאז ועד היום.

הנה הם באים הגדעונים

אבל עמק יזרעאל הוא לא רק מקום עם היסטוריה ארץ ישראלית, אלא גם עם היסטוריה מעט יותר עתיקה – זו שמתועדת בתנ"ך. על פי המסופר בספר הספרים, ממש כאן בעין חרוד ערך גדעון את המבחן האולטימטיבי ללוחמיו, לפני הקרב מול המדיינים. הוא ביקש מהם לשתות את מי המעין, ורק אלו שעשו זאת מבלי להסיר מעליהם את כל השריון הכבד והמסורבל נלקחו עימו לקרב, שנחשב לאחד הינצחונות המזהירים של בני ישראל.

אם ילדיכם מספיק אמיצים, ואולי דווקא בגלל שהם לא, רשות הטבע והגנים מציעה לחוות סופ"ש הרפתקני במיוחד כחלק מ"פלוגת הגדעונים". ילמדו אותם על הסוואה, כיצד לבנות מחנה אוהלים ויסיירו איתם בגן תוך כדי שיספרו להם את סיפור הגבורה עתיק היומין. זה, ללא ספק, ישאיר אותם עסוקים במהלך סופ"ש אחד לכל הפחות.
מתי ? סופ"ש 18-22/8  וסופ"ש 25-29/8  כמה עולה? 36 ₪ למבוגר, 22 ₪ לילד  מחיר לינה בשטח: 60 ₪ למבוגר, 50 ₪ לילד לפרטים נוספים בטלפון : 04-6532211

מדוושים ומפמפמים

ואם כל זה לא מספיק אז לפני שנה הושק בפארק מסלול רכיבת האופניים הראשון בארץ מסוג "פאמפ-טראק". מדובר במסלול עפר מעגלי באורך 100 מטרים עם מכשולים טופוגרפיים טבעיים (כלומר, לא מכשולים מלאכותיים כגון מחסומים אלא סיבובים מוגבהים ותלוליות). מסלול זה מיועד לרכיבה מיוחדת: רכיבת פמפום, רכיבה המתבססת על תנועות הגוף של הרוכב ולא על מהירות הדיווש ברגליים.

כך, מי שכבר מיומן בשליטה על האופניים באמצעות הגוף בלבד יוכל לשפר כאן את מיומנויותיו ולהתחרות נגד עצמו לסיום המסלול בזמנים מהירים יותר; ואילו מי שאינו מיומן יוכל לפתח כאן את המיומנויות האלה, דווקא בגלל שהמסלול כל כך רחב, נוח, ונטול מכשולים משמעותיים. מי שחושב שהרעיון משעמם – מוזמן להביא לכאן את האופניים ולראות איך הוא מתמכר לעסק במשך שעות ארוכות.

בקיצור, יש מספיק מה לעשות בעמק יזרעאל – ואני רק מניתי אזור אחד קטן בתוכו, מעין חרוד.   

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים