מה בסוכות ? פסטיבל בעין יעל

בלב חיק הטבע בנחל רפאים בירושלים, פסטיבל סוכות ייחודי המשלב תיאטרון, פעילויות חץ וקשת,מופעי מוסיקה, שחזור מלאכות קדומות, דוכני אוכל וסדנאות יצירה כמובן.

writer
יפעה מבטח צילום:יח"צ תאריך פרסום: 05/02/2020

ירושלים ידועה כעיר שמסתירה תחת אבניה אלפים רבים של שנים והיסטוריה על כל עמיהן ותרבויותיהם הנעלמות. עם זאת, כאשר מסיירים בירושלים של היום, ברוב המקרים צריך להפעיל דמיון רב על מנת לתאר כיצד נראו כאן הדברים בימי קדם. פרויקטים של נדל"ן חוסמים את הנוף ההררי הקדום וכבישי אספלט מכסים את מה שהיה פעם מרחבים טבעיים בהם נעו באמצעות חמורים במשך ימים. אולם, יש מקום אחד בירושלים, אהוב עלי מאוד עוד מילדות, הנמצא בתוך כל ההמולה אך גם רחוק ממנה מרחק מאות על מאות של שנים. מדובר בעין יעל, אתר המרוחק רק מספר דקות מקניון מלחה אך החוויה שהוא נותן לכם ולילדכם מרתקת יותר מכל בילוי בקניון.

לא יוצאים בידיים ריקות

מבין האטרקציות בירושלים, עין יעל הוא אתר ארכיאולוגי בו שכנה בתקופה הרומית וילה מפוארת, בעלת מספר מפלסים ושטח חקלאי הצמוד אליה. כשתגיעו לאזור תוכלו להבין בהחלט מדוע בעליה בחרו למקם את אחוזת מגוריהם דווקא כאן: הנוף מדהים, האוויר מצויין ונחל רפאים זורם ממש בסמוך ומספק את המים לחקלאות ולחיי היומיום. אולם מה שעושה את אתר עין יעל לכה אטרקטיבי היא העובדה שפועל כאן מוזיאון פעיל יחודי שאין שני לו בארץ. המוזיאון מאפשר לילדים לאורך כל השנה להתנסות במלאכות מימי קדם. מעין יעל אף פעם לא יוצאים בידיים ריקות. תמיד הילדים מקבלים סל נצרים, מלאכת אריגה או פסיפס שיצרו במקום כאשר כל סדנא במוזיאון מלווה כמובן בהסברים המקשרים את הפעילות למה שהיה כאן פעם בימי קדם.

מפגש עם  סנדלר רומאי

הפעילות של עין יעל מתרחשת לאורך כל השנה ושווה מאוד להגיע לכאן בכל ביקור עם ילדים קטנים בירושלים (לאחר תיאום מראש). אולם בסוכות הזה, בין התאריכים ה26-28 בספטמבר, ההמלצה על ביקור בעין יעל הופכת לחד משמעית פלוס הערת "לא להחמיץ". בימים אלו יתרחש במקום פסטיבל מגוון כולו מלא בפעילויות ברוח האתר שייצור לכם, המשפחה המטיילת יום בלתי נשכח יחדיו. אל הסדנאות המפורסמות של המקום ובינהן: קליעה בנצרים, קדרות, בניית כלי נגינה עתיקים ואריגה יצטרף לדוגמא שחזור פעיל של רחוב רומי. ברחוב יתהלכו שחקנים שיגלמו דמויות רומיות בנות הזמן ויאפשרו לילדים לפגוש באופן חי את הנפח שימדוד עליהם שיריון לוחמים שהכין זה עתה, את הסנדלר שיראה להם כיצד נועלים נעלים רומיות קלאסיות את הבשם שיסביר על מלאכת רקיחת הבשמים ועוד ועוד. בנוסף לכך בכל יום ייערכו גם תחרויות חץ וקשת ברחוב הרומי עם אשפות וחיצים, ממש כמו בימים ההם.

מהנסיך פרדי ועד ל"בירה ונשירה"

חוץ מהפעילות האקטיבית והמומלצת הזו בזמן הפסטיבל יתקיימו במקום גם מספר הצגות גם לקהל הצעיר וגם למבוגר. תיאטרון "פסיק" יעלה בכל אחד מימי הפסטיבל בשעות היום את ההצגה "שלושת הלימונים" המפגישה את הילדים עם דמותו של הנסיך פרדי ומלמדת אותם על עונות השנה תוך שימוש בהרבה הומור וקסם. יותר מאוחר ביום, בשעה 16:00, יתקיים מופע מוסיקלי בו "האחים נטף" ידגימו לילדים את פעולתם של כלי נגינה עתיקים ומודרניים באווירה הקסומה של הבוסתן של עין יעל. כמו כן יש לציין כי במקום יתקיימו סיורים מודרכים לכל המשפחה בשרידים הארכיאולוגיים ובפינת החי של האתר. בערבים צפויות פעילויות למבוגרים כמו ערב ריקודי עם בחיק הטבע אל תוך הלילה, "בירה ונשירה", ופאנל בנושא במתח שבין חילונים לדתיים.  

ובקיצור נמרץ

מה? פסטיבל סוכות בעין יעל, מוזיאון פעיל לשחזור מלאכות וחקלאות קדומה. איפה? עין יעל. האתר נמצא בסמוך לקניון מלחה ונחל רפאים. מתי? בין התאריכים ה26-29.9, ג'-ה' חוה"מ סוכות. בין 10:00-17:00. פעילויות הערב למבוגרים – החל מ19:00. כמה עולה? לפעילויות היום: 40 ₪ לילד ו20 ₪ למבוגר. לפעילויות הערב: משתנה.

ניתן לקבל מידע על על ארועי סוכות נוספים, מסלולי טיול באיזור ירושלים ועל צימרים בירושלים ובסביבה

אולי יעניין אתכם גם

מדורים