כי אין כמו חומוס בעולם

זה המאכל הלאומי שלנו, הוא טעים ובכל פעם מפתיע מחדש עם תוספות פיקנטיות המלוות אותו. המבינים במיוחד יאכלו אותו כבר בשבע בבוקר ואחרים יאכלו אותו בכל שעות היום. החומוס.

writer
מאיה כץ. תאריך פרסום: 04/10/2010

חומוס סלט ציפס

לפעמים הטיול הוא רק תירוץ לחומוס טוב. הלכנו עם הכיוון הזה רחוק ולפניכם המלצות לטיול קצר שיוביל לחומוס טוב.
אין כמו חומוס טוב כשממש ממש רעבים- הוא מגיע מהר אל השולחן עוד לפני שתאכלו את המפיות, הוא מוגש לצד פיתות כך שרעבים לא תישארו והוא אפילו בריא ביחס לשאר המזון המהיר שתמצאו מסביב. על מנת שתגיעו רעבים מספיק נמליץ לכם על מקומות חביבים להסתובב בהם בטרם תגיעו אל פנינת הכתבה- החומוסיה, המקומות שמתמחים בהכנת חומוס. מומלץ להגיע אל החומוסיה בשעות הבוקר או הצהריים המוקדמות על מנת שתיהנו מחומוס אסלי טרי ומפיתות שרק נאפו.

 

 

הבלובס בקריית שמונה

אל הבלובס בקריית שמונה מומלץ להגיע לאחר טבילה הגונה באחד מנחלי הצפון. פינות חמד רבות נמצאות לאורך מקורות הירדן ומבטיחות למבקר בהן חוויה שופעת מים וצמחייה. בחניון האיקליפטוס הסמוך לקיבוץ שדה נחמיה תמצאו שפע פינות שכאלה. מימי הבניאס הצוננים קרוב לוודאי שיעלו את התיאבון לרמות מרקיעות שחקים. דקות נסיעה בודדות מפרידות בין  החניון לאזור התעשייה הדרומי של קריית שמונה שם ממוקמת החומוסיה. החומוס במקום טרי וטעים למדי. המנה הגדולה ענקית ותספיק בהחלט לשני רעבים קטנים או רעב אחד ענק. מומלץ לסיים במלבי המתקתק המוגש לקינוח.  כתובת: חומוס הבלובס, איזור תעשייה דרומי, קריית שמונה. 

אבו אדהם בכפר יאסיף

אם כבר הצפנתם עד לחומוס אבו אדהם שבכפר יאסיף מומלץ לנסוע עוד כרבע שעה ולהגיע לאתר ראש הנקרה. ירידה קצרה ברכבל תוליך אותכם לעבר מנהרה מלאכותית החושפת בפני המבקר את צפונות הנקרות המרהיבים. הלחות ורסס הגלים יעשו את שלהם ויגרמו לכם להגיע למצב צבירה אידיאלי לחומוס. בחומוסיה מומלץ במיוחד לטעום את המשושה- המקבילה הצפונית למסבחה- תבשיל חומוס גרגירים עם טחינה ושום. כתובת: חומוס אבו אדהם, כפר יאסיף במרכז הכפר מול הדואר, טלפון: 04-9996245.

אבו חסאן ביפו

אל חומוס אבו חסאן כדאי להגיע מוקדם. אם תגיעו בסביבות השעה 15:00 קרוב לוודאי שתמצאו את החומוס סגור ואז תיאלצו לסור אל אחד משני אחיו הגדולים שפתוחים עד שעה מאוחרת יותר. החומוס בהם זהה אולם חסר את אווירת הקסם שתמצאו בחומוס המקורי. סיבוב קצר לאורך הנמל ביפו וכיכר השעון יספיק לכם לגמרי לפני הבוהוריים בחומוסיה. גם כאן מומלץ לאכול את המסבחה. גרגירי החומוס המהבילים רכים ונימוחים ברמת דיוק אלוהית ממש. כתובת: חומוס אבו חסן, הדולפין 1, יפו, טלפון: 03-6828255.

חומוס לינא וחומוס אבו שוקרי בירושלים

הרובע המוסלמי בירושלים הוא הדבר הכי קרוב לעולמות החומוס הבלתי נגמרים המצויים במדינות השכנות לנו ובערי הרשות הפלסטינית. החומוסיות קטנות ופזורים בהם שולחנות בודדים בלבד, החומוס נעשה בעבודת יד מוקפדת, גרגר גרגר. בטרם תיכנסו אל החומוסיה מומלץ להלך ברחובות העיר העתיקה וליהנות משלל צבעיה ואנשיה. ניתן לצעוד בדרכו האחרונה של ישו- בוייה דה לרוזה ולצפות בתחנותיו האחרונות של ישו בטרם נצלב. חומוס לינא הוא אולי המוכר והמומלץ ביותר ברחבי העיר העתיקה ואת חומוס אבו שוקרי ככל הנראה הקים אבו שוקרי המפורסם מהריבים שבאבו גוש הסמוכה. כתובת: חומוס אבו שוקרי, רח' הגיא 63. חומוס לינא, עקבת אל חנאכה 42.

ושלא תגיעו שלא הזכרנו את אבו גוש

אבו גוש הוא אחד המקומות הראשונים בארץ בו ניתן לאכול חומוס טוב, מה זה טוב, מעולה. באבו גוש כמעט לכל משפחה יש חומוסיה משלה המתמחה גם בהכנת פלאפל או בשרים על האש המוגשים לצד החומוס. חומוס אבו גוש הוא אחד המוקדים אליהם מגיעים ישראלים רבים ותיירים. התושבים באבו גוש ידועים בכישרון האירוח ורוחב הלב ותתפלאו, מלבד חומוס טוב יש באבו גוש צימרים באווירת המקום בו המארחים ישמחו לארח אתכם בכל ימות השנה.
אחת המסעדות המומלצות באבו גוש, בה תמצאו תפריט עשיר במגוון טעמים ולא רק חומוס היא המסעדה של ג'מילה וסובחי הידועה במטבח ערבי מסורתי המשלב תפריט עשיר ומגוון.

 

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים