טיולים באוירת סתיו

עומס החום עדיין מורגש היטב באויר, אבל הסתיו כבר כאן וזה רישמי. רוחות הלילה באיזורים הגבוהים כבר נותנים סימן לבואו של הסתיו המתקרב ואנחנו כבר ממליצים לכם על כמה מסלולי טיול באוירת השלכת.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 04/10/2010

אז באופן רישמי הסתיו כבר כאן, גם אם ממש חם ולח, אבל אל דאגה, זה עניין של כמה ימים, אולי שבועות והסתיו יגיע. יש האומרים כי הסתיו היא התקופה היפה בשנה, הסתיו מאופיין במזג אויר נוח ושילובים של שלכת אדומה. מערכת וויקנד ממליצה לכם על כמה מסלולי טיול באוירת הסתיו המתקרבת.

שלכת ופריחה ברכס בשנית

רכס בשנית הידוע גם בשמו רכס חזקה הוא מקום אידיאלי לטיולי סתיו. הרכס המיוער הוא הנקודה היחידה בארץ בה נפגשים שלושת סוגי עצי האלון הנפוצים- אלון מצוי, תבור ותולע. עליהם של השניים האחרונים נושרים בשלכת ומצטרפים לחגיגה של עלים נוספים המצהיבים ומאדימים בטרם נשירתם. בנוסף לשלכת מעטרות את אדמת הרכס פריחת חלמוניות מרהיבה וסתוונית התשבץ המיוחדת. מומלץ להתחיל את המסלול בראש הרכס ולרדת לאורך השביל המסומן בירוק עד לכביש.
נקודת התחלה: למגיעים מדרום- נוסעים על כביש 98 ופונים ימינה עם השילוט לאחר שעוברים את הפניה לאלוני הבשן. מחנים את הרכב בחניון. נקודת סיום- שילוט על כביש 98, בסמוך למושב. אורך המסלול ומשכו: 2.5 ק"מ, כשעתיים.

צופים בציפורים במעגן מיכאל

בריכות הדגים של מעגן מיכאל מושכות אליהן מידי שנה ציפורים רבות. בעונת הסתיו נודדות הציפורים מאירופה לאפריקה ובדרכן הן חולפות ואף עוצרות בארצנו. לשקנאים הנוחתים בין השאר גם בבריכות במעגן מיכאל זו נקודת עצירה קריטית בה הם אוכלים ושובעים בטרם ימשיכו בנדידתם מעל המדבר חסר הדגים. בבריכות הדגים ניתן לצפות בשקנאים ובציפורים נוספות. שימו לב, הכניסה לאתר נעשית באמצעות סיורים מודרכים בלבד שיתקיימו במהלך חול המועד סוכות על ידי מדריכי החברה להגנת הטבע. פרטים והרשמה בטלפון: 03-6388688.

חצבים בחורבת קרתא

בין שרידי המצודה הצלבנית שבאתר פורחים כעת מאות חצבים הבולטים בלובן פריחתם. בנוסף לחצבים תזכו לתצפית נאה לעבר רכס הכרמל וחוף הים ובשקיעה סתווית מרשימה, אם תגיעו בשעה המתאימה. מחניון לימור יוביל אותכם מסלול מעגלי מסומן אל עבר המצודה וחצביה. נקודת התחלה וסיום: חניון לימור, כחצי ק"מ דרומית למחנה המעפילים עתלית. אורך המסלול ומשכו: 1.5 ק"מ, כשעה וחצי.

מטיילים בסטף

אתר הסטף שבהרי ירושלים הוא נקודה נהדרת לחזות בחילופי העונות. מזג אוויר קריר ורוח נעימה יקדמו את פניכם כמעט בכל שעה בעונה זו. עצי הזיתים מטים כמעט ליפול מכובד הזיתים שייקטפו לאחר הגשם הראשון, בגפנים ניתן למצוא ענבים אחרונות, ואולי אפילו בעצי התאנה תוכלו עוד להתפנק בפרי מתוק. גם בחלקות הגינון ניתן לצפות בשינוי העונה ובירקות החורף הנזרעים זה עתה. באתר שהוקם על ידי קק"ל מספר מסלולים וכניסות. דפדפת מידע תוכלו לקבל בחניון העליון.
נקודת התחלה וסיום: חניון עליון הסמוך לצומת סטף.

בריכות המלח צפונית לאילת

בריכות המלח שצפונית לאילת מאכלסות ציפורים רבות. הציפור הבולטת ביותר המעטרת את הבריכה היא הפלמינגו המרשים, הנמצא בבריכות בלהקה קטנה באופן קבע. עתה בעונת הסתיו ניתן לראות בבריכות מינים רבים העושים בבריכה עצירה אחרונה בטרם ימשיכו בנדידתם לעבר אפריקה. איך מגיעים: נוסעים על כביש 90 ובפניה לכיוון עמודי עמרם פונים מזרחה לכיוון בריכות המלח. רצוי להישאר באוטו מכיוון שהציפורים פחות מפחדות באופן זה.

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים