שלכת מרהיבה בעין זיוון

תופעת השלכת בתקופת הסתיו יכולה להיות מרהיבה בייחוד לאור הצבעים הרבים שצובעים את האדמה. השלכת מזמינה אתכם לחוויה חד פעמית שמתחילה עכשיו ועוד מעט תיעלם עם הגשם. אל תפספסו

writer
מאיה כץ ,צילום:רונן גלבוע עין זיוון תאריך פרסום: 04/11/2010

אז נכון שהשלכת בארץ היא לא השלכת של צפון אמריקה. אבל גם לנו אין במה להתבייש. בואו לחוויה של שלכת בקיבוץ עין זיוון והסביבה.
מידי שנה בסתיו חלק מהעצים בארצנו משילים את עליהם, כחלק מתופעה המכונה שלכת. העצים נותרים ערומים וכך הם שורדים ביתר הצלחה את עונת החורף.
במקומות רבים בעולם ובייחוד בצפון ארצות הברית, השלכת מושכת אליה מידי שנה מבקרים רבים הזוכים בחוויה ריחנית וצבעונית למדי, זוהי תיירות שלכת במיטבה. העלים הנושרים ממלאים את הקרקע בשלל צבעים- צהוב, כתום, אדום בורדו ושאר הגוונים הנעים על קשת זו. גם בארץ ניתן לחזות בשלכת ומוטב לעשות זאת בצפונה של רמת הגולן. בתיירות עין זיוון פונים למשפחות ובעיקר לזוגות הרומנטיים, ומציעים חבילת תיירות של שלכת.

אני אצבע את השלכת בירוק

מדוע העלים נושרים? למה יש עצים שעליהם נושרים ואחרים שלא? מה מקור הצבעים המיוחדים של עלי השלכת? שאלות אלו ורבות אחרות ניתן לשאול בהקשר לתופעת השלכת. הבה ונענה על חלקן- לפני שאגע בשלכת, ראוי שאתייחס לתפקידו העיקרי של העלה. העלה הוא האיבר המרכזי בעץ אשר מקיים את תהליך הפוטוסינתזה, תהליך זה הוא שמספק לעץ את הגלוקוז ההכרחי לו לשלל תהליכים. בחורף העץ נמצא כמעט בתרדמת ולכן אין צורך בשמירה על העלים. הכלורופיל שמצוי בעלה שהוא זה שמאפשר את תהליך הפוטוסינתזה ונותן לעלה את מראהו הירוק, מתפרק ומותיר את העלה בצבעי השלכת הידועים. תהליך השלכת מתרחש רק בעצים שמקורם באזור בו החורף קיצוני, לכן ניתן למצוא בארץ זה לצד זה, עצים שמקורם באזורים חמים ועליהם אינם נושרים, לצד עצים העומדים בשלכת.

שלכת בעין זיוון

בתיירות עין זיוון מציעים לאורחיהם חבילות שלכת מיוחדות, החבילות אינן מיועדות לזוגות רומנטיים בלבד, אלא גם למשפחות חובבות טיולים. בנוסף ללינה במקום, ניתן להצטרף לטיולי אופניים מיוחדים אל עבר עמק קוניטרה ולטיולי טומקרים וטרקטורונים שיובילו אותכם לעבר נקודות מיוחדות בהן תצפו בשלכת בשיאה. את חווית השלכת תוכלו להשלים בביקור במפעל השוקולד בקיבוץ "דה קרינה", בטיפולים הוליסטיים מפנקים ומרגיעים ובשלל אטרקציות נוספות בקיבוץ ובסביבתו. מדובר בחוויה מפנקת של סתיו על כל גווניו, טעמיו וניחוחותיו.

אפשר גם לבד

אז כמובן שלא חייבים לנפוש בעין זיוון בשביל ליהנות מהשלכת, אם כי ברור שזה יוסיף לחוויה. שני מקומות מומלצים במיוחד לצפייה בשלכת תמצאו במרחבי רמת הגולן. הראשון ממוקם בצפונה של רמת הגולן- יער אודם. על הכביש המוליך בין צומת ווסט ליישוב מסעדה, תמצאו שלט קטן שיוליך אותכם באמצעות שביל מסומן אל הג'ובה הגדולה המצויה בלב היער. ביער אודם תוכלו להתרשם מעצי האלון העומדים בשלכת. בדרומה של רמת הגולן מומלץ לטייל ברכס בשנית הסמוך לאלוני הבשן. מי שיבקר במקום ממש עכשיו, יזכה עוד לראות בפריחת החלמונית המרשימה. ברכס עצים מסוגים רבים הצובעים את הקרקע בעליהם המרשימים.

לעוד טיולי סתיו מומלצים כשמופיעים סימנים של שלכת.

אולי יעניין אתכם גם

מדורים