לנפוש באחוזת יוקרה

מי מאיתנו לא חולם על לישון בקלאסה, ממש כמו פעם, באווירה של יוקרה. החלום הזה בהחלט בר השגה, בראש פינה העתיקה ממתינה לכם אחוזת המאירי.

writer
מאיה כץ צילום:רועי חן תאריך פרסום: 16/11/2010

צימר בית אבן

 למי שמבקר באתר השחזור בראש פינה, נדמה שהזמן עמד מלכת. בתי האבן העתיקים עומדים דומם ומצטרפים לדממת הרחוב שמופרעת מידי פעם בידי חתול חולף או חבורת מבקרים קולנית. שלטים המבקשים את הציבור המבקר לשמור על השקט "כי כאן גרים" מצליחים למתן במעט את המולת המבקרים הפוקדת את האתר בעיקר בסופי שבוע. הסמטאות הצרות, הנוף הגלילי הניבט למרחוק ותחושת השלווה שמצליחה לחדור גם אל הלחוצים ביותר יוצרים ציפייה שהצימר ימשיך את הקו הזה. לישון בקלאסה, לישון כמו פעם, לישון באחוזת יוקרה- ובדיוק לשם כך ניצבת בלב אתר השחזור- אחוזת המאירי.

 

על האחוזה

המבנה המרכזי באחוזה הוא בית אבן אותנטי אשר היה שייך לדרקסלר הנגר- דמות ססגונית מימיה הראשונים של ראש פינה. מסביב לבית האבן פזורות מגוון יחידות אירוח- סוויטות מרווחות ונעימות, בקתת אבן המשולבת בעץ מקומי ויחידות אירוח מבודדות לזוגות ויחידים. היחידות כולן שומרות על פשטות מחד, לצד קלאסיקה. הקירות מחופים באבנים השומרות על צינה בקיץ וחמימות בחורף, חלונות ויטראז' מוספים לאווירה והריהוט מפנק למדי. בין היחידות שחלקן מבודדות לחלוטין, משתרעת חצר רחבת ידיים עם מדשאות, עצי פרי, פינות ישיבה וכמובן נוף, נוף לפנים. בכל יחידה יחכו לכם שוקולד, יין, עוגיות בעבודת יד, מיץ טבעי, תה וקפה. ארוחות מגוונות ניתן להזמין מראש. כמובן שלכל המכלול הזה מתאים גם איזה עיסוי או טיפול פנים, גם זאת תוכלו לעשות בהזמנה מראש היישר לסוויטה או לחצר.

על ראש פינה

ממש בסמוך לאחוזת מאירי שפע אפשרויות בילוי, תוכלו לתעות בין הסמטאות וללמוד קצת מהשלטים הפזורים המספרים את ההיסטוריה של המקום, בתיו ואנשיו. בסביבות אתר השחזור שפע מסעדות גורמה ובתי קפה וגם סינמטק ראש פינה ניצב לא רחוק ומוקרנים בו סרטי איכות וסרטים פופלאריים מידי יום. ממש בסמוך לאתר השחזור מסתיים מסלול הליכה מקסים בנחל ראש פינה המתחיל בפאתי העיר צפת. ממש בקרוב תחל פריחת החלמונית הגדולה בנחל בריכוזים מרשימים למדי. קחו עימכם את הספר "גיא אוני" המספר על ימיה הראשונים של המושבה. במקום הזה ממש תצליחו להיכנס אל תוך הספר ולהרגיש כאחת מדמויותיו.

קצת על הסביבה

נסיעה קצרה בכביש הישן ראש פינה- צפת, תוליך אותכם אל עבר אחת מארבעת ערי הקודש. בדומה לראש פינה, גם ברחובותיה של העיר העתיקה בצפת נדמה שהזמן עמד מלכת. כמובן שגם עמק החולה על נפלאותיו, נמצא במרחק נגיעה כמעט. אגמון החולה שוקק חיים בימים אלו. מעל 40 אלף עגורים יחכו לכם ולא יתנו לכם מנוחה, מי ברעש ומי במעוף מופלא. רמת הגולן על שלל מסלולי הטיול ואטרקציות בגליל שבה אף היא זמינה למדי וכמובן שגם החרמון שכולנו תקווה שיקושט במעטה לבן ממש בקרוב. 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים