אוהבים ים? בואו לחופשה מול הגלים

אין כמו נופש על הים ובעיקר עכשיו בסתיו שהחוף יקבל את פניכם ברוח קרירה ונעימה וכמעט בלי אנשים ורעשים של כדורי פינג פונג ברקע. בואו להכיר את "מקום על הים" בנחשולים.

writer
מאיה כץ צילום: תאריך פרסום: 16/11/2010

הסתיו המתעתע שנמצא עימנו כאן, מביא עימו ימים חמים למדי ולילות קרירים, שכבר דורשים שמיכת פוך. הימים שטופי השמש החמימה מאפשרים כניסה לים, על אחריותכם כמובן, כי עונת הרחצה הרשמית הסתיימה. הים בימים אלו מאופיין לעיתים במה שמכונה בקרב יורדי הים, הצוללנים והדייגים "ים פלטה" ים שטוח ללא גלים וצלול למדי. בים שכזה, רחצת בוקר קצרה, מבטיחה יום מלא באנרגיות ובאור. הסתיו מביא עימו גם שמים צלולים ושקיעות מרהיבות מלאות בצבעים ובענני נוצה רכים הממלאים את הרקיע. ואם בבוקר, בשקיעה ובים עסקינן, הרי שאין כמו צימר ליד הים וכזה הוא "מקום על הים" שבנחשולים.

מקום על הים

"מקום על הים" היא יחידת אירוח אחת בלבד הממוקמת בקומתו השנייה של בית מגורים שישים מטר בלבד מקו החוף!! היחידה מותאמת גם לאירוח משפחה עד חמש נפשות והיא עשויה מעץ. הצימר משתלב באופן מושלם עם החוף והים, הריהוט הפשוט בגוון לבן- צהבהב וכמובן מכל מקום שאפשר ניבט הים דרך חלונות גדולים הממלאים את החלל באור ובים. ריח הגלים נישא באוויר וממלא את החדר בניחוחות ים משכרים הממלאים אותנו במחשבות אודות אנשים שחצו ימים והלכו בעקבות החלומות. בפתח הצימר, ממש אל מול הים (כמובן) ניצבת מרפסת עץ קטנה עם כיסאות ושולחן, המותאמת באופן משולם לבילוי רומנטי, על בקבוק יין אל מול שקיעות הסתיו המרהיבות בשלל צבעים. ניתן להזמין ממש אל תוך הצימר ארוחת בוקר מושקעת וטיפולי ספא.

טיול חוף

חוף נחשולים הוא חלק מרצועת חוף יפיפייה הכוללת את חוף דור וחוף הבונים. החופים המיוחדים הללו נטולי בנייה מאסיבית ומצליחים לשמר אווירת חוף טבעית וקסומה, תוסיפו לכך את הרי הכרמל הנישאים שמרגלותיהם נושקים כמעט לים וכך תקבלו פשוט מקום מושלם. מסלול הליכה יפיפה מסומן בין חוף דור לחוף הבונים, תוכלו להתחילו בחוף דור או להצטרף אליו מחוף נחשולים. המסלול מסומן באדום ועובר בינות מפרצונים קטנים, מערה כחולה, צמחיית חוף מרהיבה ושפע של צדפים.
נקודת התחלה: חניון חוף דור, נקודת סיום: חניון חוף הבונים, אורך המסלול ומשכו: 4 ק"מ, כ- 3 שעות.

טיול בפורודיס

קרוב לוודאי שבצומת פורודיס הסמוכה לכפר עברתם אין ספור פעמים, מבלי להיכנס לכפר הגדול הזה שהוא למעשה מועצה מקומית. החנו את הרכב בכיכר המרכזית וצאו לשוטטות במקום ששמו נגזר מהמילה גן עדן. התושבים יקבלו את פניכם בשמחה, או בכוס קפה. בפורודיס, המכונה על ידי המקומיים פראדיס, תוכלו לסעוד את ליבכם בפלאפל או חומוס מצוין, לקנות ירקות מקומיים ולשוטט בין הסמטאות והבתים. חובבי דגים ימצאו במקום דגי ים טריים שהובאו בידי הדייגים המקומיים וחובבי הטבע יכולים ליהנות משפע של מסלולי טיול במישור החוף.

לעוד מידע על חוף דור וחוף הבונים

אולי יעניין אתכם גם

מדורים