לכבוד חנוכה: מטיילים עם קק"ל

חודש דצמבר וחג החנוכה כבר כאן, על אף האין חורף בארצנו הצמאה, זוהי הזדמנות נדירה לבלות את דצמבר הקייצי עם שלל טיולים באוירת החג וסימניו. קק"ל מארגנים ואנחנו ממליצים

writer
מאיה כץ צילום:קק"ל תאריך פרסום: 02/12/2010

חודש דצמבר בפתח ואיתו חג החנוכה. ההיצע לפעילויות בחג החנוכה הוא גדול וגם החודש קק"ל מארגנת בעבורכם עשרות פעילויות וסיורים מרתקים. בואו נקווה שהגשם שיגיע (אמן במהרה) לא ימנע את קיום האירועים. שימו לב שלכל הטיולים והפעילויות, גם לאלו שללא תשלום, יש להירשם מראש. הרשמה, אירועים ופרטים נוספים תוכלו למצוא ב"קו ליער"- 1-800-350-550.

שישי שבועי- ללא תשלום

בכל יום שישי נערכים טיולים מודרכים ללא תשלום, אשר יוצאים בשעה 10:00 מנקודות שונות ברחבי הארץ. הטיולים משלבים נסיעה ברכב פרטי והליכה קצרה המתאימה לכל המשפחה. הטיולים כאמור מתרחשים בכל שישי, כאן מובאים חלקם.

3.12- בעקבות המכבים- טיול בדרכי הנוף המרהיבות של פארק איילון- קנדה תוך מתן דגש על סיפורם של קרבות המכבים שהתרחשו באזור בין השנים 167- 165 לפנה"ס.

17.12- טיול ביער בן שמן- ראשיתו של הטיול בביקור בעץ האורן היחיד שנותר מנטיעות קק"ל בתחילת המאה העשרים, המשכו בביקור בעץ שיזף מרשים וסיומו בתצפית נפלאה מתל חדיד אל עבר מרחבי מישור החוף.

31.12- בפארק נחל גרר- נסיעה במרחבי הנגב המערבי העשויים אדמת לס היוצרת גבעות עגלגלות ונעימות למראה. האזור מלא בגשרים ובאתרים ארכיאולוגים שחלקם ייכללו בטיול.

אירועי חנוכה

יתקיימו בין ה- 3-9 לדצמבר. גם כאן מובאות רק חלק מן הפעילויות:
ילדים מבשלים בפארק עדולם- כל קבוצת משפחות תקבל מתכון אותו עליה להכין בעזרתו של ה"שף". המרכיבים החסרים יושלמו בסיור במרחבי הפארק ולימוד אודות אורח החיים הכפרי בימי עבר.  מתי: .3-4.12, בשעה 10:00, איפה: פארק עדולם. בתשלום.
הישרדות ביער עופר- בהשראת גבורת המכבים, יתמקד האירוע בלימוד הישרדות בתנאי שטח. לאחר היכרות עם מאפייני הגיאוגרפיה והאקלים של ארץ ישראל, יקבלו הילדים כלים להישרדות- בניית מחסות, משימות שונות, הדלקת אש ועוד. מתי: 5.12, בשעה 15:30, איפה: יער עופר. ללא תשלום.

בעקבות השריפות

רמת הגולן סבלה בקיץ האחרון ממספר שריפות, חלקן נרחבות ביותר. הסיור ייערך בליווי יערני קק"ל ויגיע אל אתרי השריפות המתחדשים. במהלך הסיור ידובר על שיטות ייעור ועל דרכי שיקום איזור שנשרף. מתי: 6.12, בשעה 10:00, איפה: רמת הגולן, ללא תשלום.

ניסים וניסויים

האירוע יכלול הליכה ושעשוע יחד, תוך התמקדות בנס פח השמן ובניסים נוספים לאורך ההיסטוריה. הפעילות תכלול גם ניסויים שונים הקשורים באש, נרות ועוד. מתי: 8.12, בשעה 10:00, איפה: יער המלאכים בשפלה, בתשלום.

אירועים נוספים

טיולי צפייה בזריחה או בשקיעה הם אחד הדברים הכי נפלאים שיש. ביום הקצר ביותר- שקיעה וזריחה יחדיו- היום הקצר ביותר בשנה, מתרחש כידוע ב- 21.12, השנה התאריך העברי ביום זה הוא ראש חודש, מה שאומר שבעת שקיעת השמש יתרחש זריחתו של ירח מלא. סיור בין הארבעים בהרי ירושלים, יסתיים עם חושך לאחר שקיעת החמה ובעת זריחתו של ירח מלא. מתי: 21.12, בשעה 16:00, איפה: הר איתן, בתשלום.

אולי יעניין אתכם גם

מדורים