ללכת בעקבות הפריחה

יש פרחים שמחכים לימי החורף כדי לצוץ ולפרוח, הרקפות והנרקיסים הם הזנים היותר פופלארים של פרחי החורף. מערכת וויקנד ממליצה לכם על כמה נקודות בהם תוכלו לראות את פריחת החורף

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 06/01/2011

הגשם המבורך סוף כל סוף, יורד וירד ונקווה שגם יירד. הגבעות אט אט מתחילות להוריק וזונחות את הצהוב אשר ישוב ויתפשט בהן בימי הקיץ. מבין העשב הרענן מנצנצים פרחים, פרחי חורף ראשונים. לכבוד הפרחים המהודרים הללו, לפניכם המלצות לטיולי פריחה. זה המקום להזכיר שכל הפרחים אותם נסקור הינם פרחים מוגנים, האסורים לקטיף. בכל האתרים הוכשרו שבילי הליכה המאפשרים ליהנות מהפרחים מחד, אך גם למנוע פגיעה בהם מאידך. על אף הפיתוי, הימנעו מלסטות משבילים אלו, גם הליכה בסמוך מידי לפרח, מבלי לקטוף או לגעת מזיקה בשל הידוק הקרקע.

פורחים באחו נוב

אחו נוב שבדרום רמת הגולן הוא מקום משכנם של לא פחות מ 400 מינים של צמחי בר המוצאים בשמורה מקום מוגן ונוח. זה עתה החלו לבצבץ בשמורה ראשוני הנרקיסים שאמורים להפוך בהמשך למרבד גדול, מרשים וריחני למדי. בתחילת מרץ פורח באחו אירוס הביצות הנדיר ובין לבין פורחים באזור פרחים נדירים ומצויים בכמויות יפות כמו רומוליאה סגולה, כלנית, עירית עיריוני ועוד רבים. תושבי האזור פוקדים את האחו אחת לשבועיים בכדי לראות מה התחדש וכדי לא לפספס שום פרח. גם לכם כדאי לבקר במקום יותר מפעם אחת ולחזות איך הוא לובש ופושט צורה חדשה. באתר שביל הליכה ברור בינות הפרחים.
נקודת התחלה וסיום: לפני הכניסה ליישוב חיספין, אורך הטיול ומשכו: קילומטר, כשעה. מתי כדאי: מעכשיו ועד חודש אפריל.
האשזור שופע במסלולי טיול רבים, מסעדות בסגנון גלילי וצימרים יוקרתיים וגם צימרים בסגנון אירוח כפרי המתאימים לכל המשפחה.

רקפות ב"יער הרקפות" בגלעד

ב"יער הרקפות" הסמוך לקיבוץ גלעד, קיים ריכוז מדהים של פריחת רקפות. מתחת לעצי האורן הנטועים וגם קצת מתחת לסלע... מבצבצות להן רקפות רבות המעטרות את היער בגווני לבן, ורדרד, ורוד, סגול וכל מה שבניהם. הרקפת האצילית פורחת למשך זמן ממושך והיא נפוצה למדי במקומות רבים בארץ. ההליכה ביער הרקפות היא בשביל מסודר המיועד למנוע פגיעה בפרחים.
איפה: יער הרקפות (חניון קק"ל, כ- 3 ק"מ אחרי הפניה לקיבוץ דליה), אורך הטיול ומשכו: קילומטר, כשעה (תלוי עד כמה תישבו בקסמי הרקפת...), מתי כדאי: בחודשים ינואר- פברואר.

נרקיסים בנחל חצץ

גם הנרקיס המצוי הוא פרח שכיח למדי בארצנו. מה שמיוחד בנרקיס הוא שניתן לפגוש אותו בתצורות נוף ובאזורים טופוגרפיים מגוונים למדי. הפעם נרחיק עד לדרום בכדי לפגוש בפריחתו המרהיבה, המרשימה שבעתיים לנוכח תפאורת המדבר הצחיחה. נחל חצץ הסמוך למדרשת שדה בוקר הוא נחל קצר יחסית המצליח לאגור כמות מים מספקת לפריחת הנרקיס ולפריחות נוספות בהמשך השנה. השביל מסומן בשחור והוא מתאים לכל המשפחה, המסלול אינו מעגלי ויש ללכת הלוך וחזור.
נקודת התחלה וסיום: בורות חצץ (בצומת חלוקים פונים לכיוון ירוחם, קצת אחרי הפניה למרחב עם, פונים ימינה לשביל מסומן בשחור, לאחר גשם רצוי לחנות בסמוך לכביש), אורך הטיול ומשכו: 6 ק"מ, כארבע שעות. מתי: במהלך ינואר.

אולי יעניין אתכם גם

מדורים