רוכבים: 4 מסלולים מצפון עד הנגב

אין כמו אופניים. ניתן בקלות לגמוע עימן מרחקים רבים ובניגוד למכונית ניתן לחוש את הטבע שלא דרך החלון. בנוסף,זהו ספורט בריא וחוויה מהנה עבור כל המשפחה. ניתן לרכוש אופניים או לשכור באתרים רבים ברחבי הארץ, מערכת וויקנד ממליצה לכם על 4 מסלולי רכיבה

writer
מאיה כץ. צילום: גיאופן תאריך פרסום: 09/02/2021

מערכת וויקנד ממליצה לכם על ארבעה מסלולי רכיבה המתאימים לכולם, ע"פ דרגות הקושי. מצפון ועד הנגב.

לאורך הבניאס

רובנו מגיעים אל נחלי הצפון בקיץ. אולם דווקא בחורף, אווירת קסם שורה בהם. המים זורמים בעוצמה גדולה יותר, הירוק ירוק יותר והשמיים כחולים יותר. לאורך נחל חרמון (הבניאס), נסללה טיילת מקסימה אשר מיועדת לרוכבי אופניים ומטיילים. המסלול קל ומותאם גם לרוכבים בלתי מנוסים, רק כדאי להיזהר מרוכבים מהירים אשר מגיחים מהכיוון ההפוך.
לאורך המסלול מספר נקודות בהם ניתן לרדת אל הנחל, ליהנות משכשוך קל ולהתרשם מעצי הדולב המזרחי העצומים. המסלול אשר מומלץ כאן, הוא עד לשדה נחמיה, ניתן לחזור על עקבותיכם שנית במידה ואתם במכונית אחת, או להמשיך עם המסלול לאורך התעלה המזרחית, עד לייסוד המעלה.
נקודת התחלה: מצד מערב לשער הצדדי של שאר יישוב. נקודת סיום: ביציאה מקיבוץ שדה נחמיה אורך המסלול ומשכו: 4 ק"מ (צד אחד), כשעה. דרגת קושי: קלה.

מנחל תנינים אל חוף דור ובחזרה

תחילתו של המסלול בנסיעה לאורך נחל תנינים. לצד הדרך תוכלו לראות את אמת המים העתיקה שהובילה מים אל קיסריה הקדומה. בשפך נחל תנינים לים, כדאי לחצות בזהירות אל עבר הגדה השנייה ולהמשיך ברכיבה לאורך החוף, עד שתגיעו לגבעת כורכר ממנה נשקף נוף ים יפה. כאן, תוכלו לבחור אם לרדת לחוף דור ולפגוש ברכב בחניון, או לחזור אל רכבכם בדרך כורכר ממזרח לחוף. המסלול ברובו, בדרך נוחה ועם מעט עליות.
נקודת התחלה: חניון  שמורת הטבע נחל תנינים, נקודת סיום (אופציונאלית): חניון חוף דור.  אורך המסלול ומשכו (במידה ויש רכב אחד) 20 ק"מ, כ- 3 שעות. דרגת קושי: בינונית.

לאורך הירקון

ראשיתו של המסלול מאזור צומת גהה. חלקו הראשון, בסימון שבילים כחול בגדה הצפונית של הנחל. בקטע זה אפשר להתרשם מפיתולי הנחל המרשימים. המשכו של השביל בסימון שחור, עד הגעה אל הגן הלאומי מקורות הירקון. לאורך הדרך ניתן להתרשם מטחנת קמח עתיקה, ממבנה הבטון הראשון שנבנה בארץ וגם קצת מטבע המצוי בלב גוש דן.
נקודת התחלה: 1.6 ק"מ צפונית לצומת גהה, במפגש הכביש עם הנחל, נקודת סיום: גן לאומי מקורות הירקון, אורך המסלול ומשכו: 18 ק"מ, כשעתיים. דרגת קושי: קלה.

סינגל בארי

בתרונות בארי הן גבעות לס קטנטנות אשר יוצרות נוף ייחודי ומסלול רכיבה מאתגר. שביל נסיעה משולט היטב הוכשר וסומן לאורך 22 ק"מ. המסלול מקסים במיוחד בעת האביב, אז מעטרות כלניות אדומות את העשב הירוק והרענן.
נקודת התחלה וסיום: בחנות המדווש בכניסה לקיבוץ בארי. אורך המסלול ומשכו:22 ק"מ, כשלוש שעות. דרגת קושי: מתקדמים.

ניתן להגיע למקום עם אופניים או לשכור אופניים במקום. בבארי תמצאו את "לה מדווש" הלוא הוא מרכז אופניים שנמצא ממש בכניסה לקיבוץ

איזור בארי הוא אחד האיזורים היותר פורחים בעונה זו של השנה ובאיזור מתקיים, כמידי שנה, פסטיבל דרום אדום שסוחף אחריו אלפים מטיילים מידי סוף שבוע שמטיילים באיוזר, נהנים משפע של אטרקציות בנגב, והשנה- בחסות אתר וויקנד מתקיימת במסגרת הפסטיבל הגרלה, בה הזוכים יוכלו לקבל טיסה בכדור פורח.

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים