טיול מתוק: 3 מסלולים בדרך לים המלח

באזור ים המלח התיירות משגשגת בעונת החורף. למעט ימי גשם מעטים מזג האוויר נעים ויציב למדי, בשונה מהקיץ הלח והחם עד אימה. מערכת וויקדנ ממליצה לכם על 3 מסלולי טיול בדרך

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 26/01/2020

השילוב של מזג אוויר טוב עם חשש מנופש גשום בצפון, עושה טוב לאזור ים המלח ומביא אליו מבקרים רבים. שלושה כבישים מובילים לאיזור, כביש 90, הלא הוא כביש הבקעה, כביש 1 המגיע מירושלים דרך מעלה אדומים וכביש 31 המגיע מערד. אנחנו כאן בשביל להזכיר, שהדרך היא חלק בלתי נפרד מהטיול ובאיזור יש
מגוון מסלולי טיול בים המלח והסביבה, הרי לפניכם שלושה מסלולי טיול בדרך לים המלח, אחד לכל כביש.

ים המלח נחל פרת

נחל פרת (ואדי קלט)

נחל פרת, הידוע יותר בשמו ואדי קלט שוכן ממש על ספר מדבר יהודה, שהינו מדבר בצל הגשם. ירושלים הגבוהה, מושכת אליה את עיקר הגשמים המגיעים מכיוון מערב ומותירה את האזור מדברי. המים האלו מחלחלים ומתפרצים בשורת מעיינות שחלקם מצויים בנחל פרת.
הנחל המקסים הזה הוא אי של צמחיה ירוקה באזור מדברי. התכונה הזו, משכה אל הנחל מתיישבים רבים ובראשם הנזירים שבחרו להתבודד במדבר ומצאו בנחל אתר שעונה על צרכיהם. בשמורה מספר מסלולי הליכה, הבאים עם רכב אחד יוכלו לחנות בחניון התחתון ולהלך הלוך ושוב בנחל. מסלול נוסף הוא מחורשת האורנים ועד היישוב אלון, מסלול זה בעייתי מבחינה ביטחונית וניתן לקצרו ולסיימו בחניון התחתון. המסלול מסומן בכחול ובאדום והוא עובר במעיינות, במנזרים ובמקומות נוספים. הרחצה מותרת.
נקודת התחלה: חורשת אלונים סמוך לענתות (הגעה מכביש מס' 1), נקודת סיום: מרכז המבקרים של השמורה, אורך המסלול ומשכו: 3 ק"מ, כשלוש שעות. הכניסה בתשלום.

נחל קינה

נחל קינה הוא אחד מהמסלולים המגוונים והנוחים ביותר שניתן למצוא במדבר יהודה. ראשיתו של הנחל בסימון כחול ובהמשך יש להתחבר לשביל ירוק. המסלול מתחיל בחורבת עוזה שהיא מצודה ישראלית מתקופת הברזל ששמרה על דרך שעברה במקום. המשך המסלול הוא בירידה אל הנחל שם מצפים לכם בורות מים, גבים ואפילו מפל.
נקודת התחלה וסיום: חניון ליד מאהל בדואי, כ 4 ק"מ ממנחת המסוקים בערד (דרך אפר בסימון כחול), אורך המסלול ומשכו: 7 ק"מ, כחמש שעות.

אתר הטבילה (קאסר אל יהוד)

אתר הטבילה שעל נהר הירדן, הוא המקום בו על פי אמונת הנוצרים הוטבל ישו על ידי יוחנן המטביל. לאחרונה שופץ האתר והוא פונה בעיקר לצליינים שפוקדים את הארץ בכמויות הולכות וגדלות. כרגע יש לתאם את הביקור מראש אך בעתיד המקום אמור להיפתח לביקור באופן חופשי. באתר שרידי כנסיות מימי עבר. כנסיה פעילה מצויה בשטח הירדני. חלק בלתי נפרד מן החוויה הוא צפייה במאמינים הנרגשים אשר פוקדים את המקום.
נקודת התחלה וסיום: חניון האתר (לבאים מצפון על כביש 90, כ- 3 ק"מ לאחר הפנייה לגשר אלנבי). לפרטים אודות תיאום הביקור ניתן להתקשר ל 3639*.

 

התעייפתם מהטיול ובא לכם לנוח בצימר מפנק ולעשות ספא?  צירפנו מגוון צימרים משפחתיים בים המלח כדי להפוך את החופשה לאיחוד משפחתי.

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים