שווים רק בחורף:4 המלצות חמות

החורף ממש מתקרב לסיומו, אך צפויים לנו עוד ימי גשם, לילות קרים והמון בוץ. דווקא עכשיו מערכת וויקנד ממליצה לכם על ארבעה מקומות באמת שווים ובחורף הם שווים יותר.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 24/02/2011

לכבוד החורף שאוטוטו תם, מערכת וויקנדממליצה כלם על ארבעה אתרים ומקומות שמומלצים לביקור בעיקר בחורף. אז מהרו ונצלו את ימי החורף האחרונים וצאו לאחד ממסלולי הטיול עם מצב רוח טוב ותפוזים טריים.

סקי באתר החרמון

סקי בחרמון, ניתן לעשות רק בעונת החורף, ובשנים האחרונות רק בימים בודדים בעונת החורף. על אף שימים אלו מושכים אליהם גולשים רבים, עדיין סקי בחרמון זה חוויה. חוויה של נופים ושל מראות ושל גלישה במסלולים מאתגרים וגם פחות. על אף שהתקווה קלושה, לא נותר לנו אלא לצפות לעוד מנה הגונה של שלג שתפתח את האתר לגלישת סקי. באתר החרמון 13 מסלולי סקי, אליהם מובילים רכבלים שונים. זה המקום להזכיר שהאתר פתוח גם כאשר אין סקי. בחורף למזחלות  והנאה ממעט השלג ובקיץ לנסיעה ברכבל וטיולי פריחה ותצפית.

טיול בנחל אביב- דישון

נחל אביב- דישון שבמורדות הרי נפתלי הוא אחד המקומות היפים ביותר לטיול בחורף. בקיץ, אפעס, מה לומר- קצת פחות. אם תמהרו תספיקו עוד לחזות בפריחת השקדיות המתאחרת ובהמוני כלניות אדומות הבולטות לנוכח הירוק המרענן. נחל אביב מתאפיין בהליכה אתגרית מעט בתוך ערוץ עמוק ובטיפוס למערות מרשימות. לאחר התחברותו של נחל אביב לדישון, ההליכה היא על שביל ג'יפים לאורך הנחל, השופע מים בימים אלו. אם תטיילו בסופ"ש, יש להיזהר מהמוני הג'יפים והאופנועים שלצערי מעט פוגעים בחוויה.
נקודת התחלה: עיקול בכביש בין היישובים אביבים ליראון (חניה על דרך עפר), נקודת סיום: חניון על כביש 899, כחצי ק"מ צפונית לפנייה לריחנייה. אורך המסלול ומשכו: 4 ק"מ, כשלוש שעות.

רחצה במרחצאות חמים

דמיינו לכם אחר צהריים קריר, נוף פתוח, אוויר נקי, רוח קרירה, אולי טפטוף קל. נשמע כמו חורף טיפוסי? תוסיפו לזה, אותכם בתוך בריכת מים חמים ותקבלו חורף ייחודי. אין כמו החורף לביקור באחד מאתרי המרחצאות החמים הפזורים בארץ. הניגוד הזה שבין הקרירות שבחוץ למים החמים יוצר שילוב מושלם שתורם להרפיה, רגיעה ושלוות הגוף והתודעה. כאמור אתרים רבים מציעים חוויה זו מרמת הגולן ועד לים המלח- חמת גדר, חמי טבריה, חמי געש, חמי יואב ועוד.

פריחה בבורות לוץ

בורות לוץ, נמצאים אי שם בקצה המדבר בסמוך לגבול עם מצריים. הנסיעה ארוכה והמקום מרשים בעיקר בעת פריחה, לכן אמליץ לכם לברר היטב אם אכן יש פריחה. כאשר הפריחה בשיאה, מובטחת לכם חוויה מופלאה. הניגוד הזה שבין צבעוניות הפרחים לצהבהבות המדבר יוצר מראה מטריף חושים. הגובה הרב המאפשר שפע גשמים יחסי יוצר במקום תנאי פריחה ייחודיים. בעונה זו קרוב לוודאי שתפגשו בשמשון השלחופית הוורוד ובצבעוני הססגוני שבניגוד לשמו הוא דווקא לבן, אך מקסים ומיוחד. מעבר לפריחה, באתר בורות מים עתיקים ושרידי חקלאות מדברית. מסלול המסומן באדום יוליך אותכם בין האתרים והפריחות.
נקודת התחלה וסיום: חניון לילה בורות לוץ (30 ק"מ מערבה מצומת הרוחות על כביש 171), אורך המסלול ומשכו: 3 ק"מ, כשעתיים.

                           איש שלג

 

תגיות טיולי חורף

אולי יעניין אתכם גם

מדורים