בקלי קלות: טיולי אביב עם הילדים

לאחר שבוע סוער, נראה כי השמש היתה כאן תמיד והאביב מלטף אותנו ברכות. מערכת וויקנד ממליצה לכם על שלושה מסלולי טיול קלילים וקצרים שמתאימים עם הילדים הקטנים או סתם למי שלא בא לו להתאמץ

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 13/03/2011

האביב כבר לגמרי פה. זה הזמן לנצל את הימים היפים הללו שאינם קרים מידי ואינם חמים מידי לטיולים עם כל המשפחה. במיוחד לכבוד האביב הבאנו בפניכם המלצות למסלולים שמתאימים להליכה עם ילדים קטנים. המסלולים ברובם קצרים וניתן ללכת עם הילדים ברגל, בקצב ובזמן שלהם, אולם מומלץ להביא עמכם גם מנשא. שיהיה טיול מהנה ובטוח.

שמורת טבע תל דן

שמורת טבע תל דן היא מקום משכנו של המעיין השופע ביותר במזרח התיכון- עין דן. נחל דן הוא מקור המים העיקרי בנהר הירדן. שמורת דן הינה מקום נפלא לטיול בימי האביב והקיץ. המסלול מוצל ברובו וחושף את המטייל למראות מקסימים של מים וצמחיית נחלים עבותה. שפע המים והקרקע הפורייה מספקים תנאים הולמים להתפתחות מיני עצים רבים אותם תוכלו לפגוש בעיקר בקטע השמורה המכונה גן עדן.
בשמורה מספר מסלולי הליכה שהשניים הקצרים בהם יוכלו להתאים להליכה עם ילדים קטנים. שני המסלולים מסתיימים בבריכת שכשוך אשר מימיה הצוננים מתאימים לימים טיפה יותר חמים. מי שמעוניין ללכת עם עגלה יוכל לצעוד במסלול המיוחד שהוכשר למוגבלים בתנועה. ביום שבת ה- 19.3 יתקיים בשמורה "יום הסלמנדרה" מאורע חוויתי המתאים לכל המשפחה.
נקודת התחלה וסיום: חניון השמורה (בסמוך לקיבוץ דן), אורך המסלול ומשכו: 1-1.5 ק"מ, כשעה עד שעה וחצי. הכניסה בתשלום.

בחוף הבונים

להגיע עם ילדים לחוף הים זו תמיד חוויה, גם אם לא נכנסים למים. החול הרך, בעיקר בחלקו הרטוב מהווה מצע נוח להליכה, הים הרחב מספק אופק לאגדות ולסיפורים חוצי ימים, ניתן ללכת אחרי עקבות ולנסות לאתר את בעלי החיים שיצרו אותן. מי שיבקר בזמן הקרוב בחוף הבונים יזכה לחזות בשפע צבעונים אשר פריחתן האדומה בולטת במיוחד לנוכח החול הצהוב. בשמורה מסלול מעגלי קצר יותר ומסלול ארוך יותר המסומן עד חוף דור. המסלול מסומן לאורך המפרצונים המאפיינים את החוף ועובר דרך מערה ומצבורי צדפים מרשימים.
נקודת התחלה וסיום: חניון שמורת חוף הבונים, אורך המסלול ומשכו: קילומטר וחצי, כשעתיים. הכניסה בתשלום.

נחל דוד בשמורת טבע עין גדי

שמורת טבע עין גדי היא נווה מדבר יפיפה בלב מדבר יהודה. ארבעה מעיינות נובעים בשטח השמורה והם שהקנו לה את ייחודה. המים השופעים, האזור המצוקי והמיקום הגיאוגרפי בתוך בקע ים המלח גרמו לכך שהשמורה עשירה בבעלי חיים ובצמחייה ייחודית. בין בעלי החיים ניתן בנקל להבחין ביעלים, שפני סלע ומגוון ציפורים. בשמורה מספר מסלולי הליכה, כאשר נחל דוד תחתון מתאים למשפחות עם ילדים קטנים. המסלול המסומן באדום עובר בסמוך לנחל. למשפחות עם ילדים קטנים מומלץ להגיע עד למפל דוד המרשים ולחזור בחזרה. בעלי העגלות יוכלו ללכת בשביל המיועד לבעלי מוגבלויות שאורכו כחצי ק"מ לכל כיוון.
נקודת התחלה וסיום: חניון השמורה, אורך המסלול ומשכו: 2 ק"מ, כשלוש שעות, הכניסה בתשלום.

לטיולים נוספים בדרך לים המלח

                   דייגים בחוף ים

אולי יעניין אתכם גם

מדורים