קיבוץ דליה:פינת חמד ברמות מנשה

הכרמל וסביבתו עלה לתודעה מאז האסון, אך גם בלעדיו הוא ללא ספק אחד האיזורים עם הנופים היותר מרשימים שלנו, מרבדי פריחות, עצים וכל סוגי הפרפרים בהרמוניה מושלמת עם הטבע.

writer
מערכת וויקנד תאריך פרסום: 10/04/2011

תקופת האביב, הטיולים וסופי השבוע בהם מחפשים מה לעשות, לאן לטייל ואיפה לישון, מתחילה באופן רשמי. אם עד עכשיו הרשינו לעצמנו להעביר את חלק מסופי השבוע מתחת לשמיכה או מול סרט טוב, החל מרגע זה כולנו אנשי שטח. לפני החמסין הגדול של הקיץ ואחרי הגשמים של החורף ההזוי שעבר כאן, בואו ננצל את האביב האמיתי, שאם לא שמתם לב, כבר כאן.

כולנו מתחילם להתארגן שבועות מראש על איזה סוף שבוע עם החברים או המשפחה באיזה צימר בצפון, מלון באילת או סתם גן חיות עם פיקניק ביער הסמוך , טיול שטח או מנגל קליל עם הילדים.
תקופת האביב, המוכרת יותר כתקופה בה הפריחה מגיעה בכל שנה לשיאים חדשים, הנחלים זורמים מימי הגשם שחלפו והשמש, הו.. כמה שהשמש נעימה ומלטפת.

 

את תקופת האביב שלי, כבר פצחתי בסופ"ש עטור חוויות וטבע, שאין דומה לו.
במרחק 40 דקות מת"א, בין מרבדי הפריחות של הכרמל ואיזור רמות מנשה וריח האוויר הצלול של האזור תגיעו אל קיבוץ דליה הממוקם באיזור המשגע של רמות מנשה. כבר בכניסה לקיבוץ ניתן להרגיש את החופש, מימין מגרשי הספורט והכדורגל ומשמאל עשרות פרות וגדיים שמקבלים את האורחים באווירה המקומית המקובלת.
בקיבוץ מתחם האירוח "זהר בדשא" בו בקתות עץ מטופחות ומאובזרות בכל מה שמשפחה צריכה בחופש שלה. לבקתות שתי קומות, כאשר בקומת הכניסה מטבח מאובזר, סלון בו ספות רביצה נוחות באופן מיוחד , חדר רחצה וחדר הורים פרטי. לרשות הילדים מתחם פרטי בקומה שנייה, הלוא היא קומת הגלריה והמיועדת לילדים בלבד, בו הם יכולים לישון לבד ולעשות בלגאן מבלי שיעירו להם.


לכל בקתה מרפסת פרטית בו שולחן עם כסאות ומדשאה ירוקה ומטופחת. על ארוחת הבוקר, המילים צרות מלהכיל את עושרה. בחדר האוכל בופה מלא כל טוב הארץ, שפע של גבינות, ירקות מכל הסוגים והצבעים,מעדנים ולחמים טריים וחמים . אפילו ילד נטול עניין וטעם ימצא במה למלא את הצלחת.

          ארוחת הבוקר 

במרחבי הקיבוץ שפע אטרקציות מקומיות , כמו: יקב בוטיק, מסלולי רכיבה על אופניים,גן פסלים ייחוד אווירת חופשה נינוחה מעין כמוה וכמובן בריכת שחיה, שלצערי אינה פתוחה עדיין אך פעילה בחודשי הקיץ.

 

במרחק 15 דקות נסיעה מהקיבוץ, הגענו אל צימרים בזכרון יעקב, אותה אנחנו נוהגים לבקר בכל הזדמנות. הרחובות, הבתים ואפילו האנשים שם, הם אלה שהופכים אותה לכל כך מיוחדת. כך גם היתה ארוחת הערב במסעדת קו'צינה בר הנמצאת בשער המדרחוב. מסעדה קטנה המשדרת אווירה אינטימית ונינוחה, התפריט הוא כמובן של המטבח האיטלקי  ובו מגוון בשרים ופסטות, כמובן שקינחנו בטירמיסו משובח עד מאוד והילדים התענגו על גלידה איטלקית במגוון טעמים.

 

לא די בכך ויצאנו בבוקר לטיול ג'יפים מודרך ע"י רובי שי, אשף ההדרכות והנסיעה בשטח שמכיר כל אבן, פרח ופסיעה של מי שהיה או רק עבר בשטח. הטיול חלש על איזור רמות מנשה וסקר כל אבן, פרח חדש, צבע מבצבץ מן האדמה ואפילו קיבלנו סקירה על כל הישובים הסמוכים, ההיסטוריה שלכם והסיפורים המרתקים שמאחורי האנשים.
איזור הכרמל ורמות מנשה הוא ללא ספק אחד האזורים היפים ביותר שיש לנו וניתן למצוא באזור שפע של מסלולי טיול, מסעדות גורמה ייחודיות, מחלבות וייקבים ונופים כמו שיש רק לנו.אין לכם מה לחפש במקום אחד.

קוצ'ינה בר
 
 

 

תגיות רמות מנשה

אולי יעניין אתכם גם

מדורים