איפה אתם ביום העצמאות?

למנגל או לטייל, לנפוש תחת כיפת השמיים או בצימר, להעיף עפיפונים או לטבול בסחנה. מיטב האירועים, הפעילויות ומסלולי טיול שיעזרו לכם לעבור את יום העצמאות הזה.

writer
רון שגב- פינקלמן צילום:יח"צ תאריך פרסום: 05/05/2011

לרבים מאיתנו 'יום העצמאות' משמעו- פארקים עמוסים במנגלים ומשפחות מכל עבר... קימה מוקדמת (כדי לתפוס מקום טוב ומוצל), זמן ממושך במציאת חניה ו.. לבסוף גם אוכל טוב. ובכן זה לא חייב להתנהל כך! לפניכם מספר הצעות נהדרות לבילוי נינוח ורגוע של יום העצמאות ואל תדאגו- הוא כולל מנגל!

בילוי בעמק המעיינות

עמק מעיינות ממוקם באזור בית שאן ולקראת יום העצמאות ניתנת לכם ההזדמנות לבלות בו יופי של חג. האפשרות הראשונה מיועדת למתעניינים בסיפורי לחימה נועזים, מדובר בסיור מודרך בגשר הישנה, המספר על קרבות מלחמת העצמאות, מאבקם של לוחמי גשר בהגנה על הבית וגבולות המדינה שבדרך.
ניתן לצפות במייצגים אורקוליים מרתקים לבקר בבונקר הלוחמים המקורי שהוסב למוזיאון ייחודי וליהנות מתצפיות נוף לנהר הירדן, שלושת הגשרים ומפעל החשמל בנהריים. ולא לשכוח את טיילת גאון הירדן הסמוכה. ניתן לשלב (בהזמנה מראש) סדנאות אפיה במאפיית 'אגדת לחם' עם תנור לבנים בן למעלה מ-80 שנה. ביום העצמאות הכניסה לאתר היא בחינם לציבור הרחב.
לפרטים נוספים: 04-6753336, 04-6752685.

חובבי הטבע והציפורים ייהנו, בוודאי, מסיור מודרך ב'מקור החסידה' אשר בכפר רופין. הסיור המיוחד יאפשר לכם לחוות את השילוב המרתק בין חקלאות מודרנית, שפע המעיינות ושלוותו של גאון הירדן, גבול השלום. בתוכנית: עלייה למגדל המים על "הגבעה" – סמל ההתיישבות באזור, תצפית בקינון הציפורים, ביקור אצל התנשמת - המדבירה הלאומית של המכרסמים, תצפית מתל מלוח – מוצב צה"ל לשעבר שהופך לאתר מורשת.
הסיורים יוצאים בשעה 10.00 ובשעה 17.30. המחיר: 45 ₪ למבוגר 30 ₪ לילד. ההשתתפות בהרשמה מראש:  04-6068396 

לשכשך במים

פארק המעיינות מציע למטיילים מגוון אפשרויות טיול ובילוי - המעיינות היפהפיים הנובעים כל ימות השנה, נחל הקבוצים, בריכות הדגים, שטחים חקלאיים, הציפורים הנודדות, חגיגת נוף, טבע ומים. בשטח הפארק גם 'תל השלושה', בראשו מגדל שנבנה בשנת 1939 כעמדת הגנה קדמית על תל עמל, הישוב הראשון שנבנה בשיטת חומה ומגדל. אפשר להביא אופניים מהבית לרכיבה בדרכים החדשות בפארק וניתן לשכור במקום אופניים או רכבים ידידותיים לסביבה. הכניסה והחנייה לפארק– חינם (לפרטים - 04-6881427).

חוויה של 'פעם' באתר "חומה ומגדל"

הפעלות מיוחדות לילדים ברוח החלוצים באתר המשוחזר "חומה ומגדל" שבגן השלושה (סחנה),– כיבוס בגיגיות, צילום בבגדי חלוצים, מילוי סלים, בניית חומה, שתיית תה מכוסות פח, תצפית ממגדל השמירה ופעילויות רבות נוספות. הפעילות כלולה במחיר הכניסה לגן, וכידוע בגן השלושה (סחנה) אפשר להשתכשך במעיינות הרבים, לנוח על המדשאות רחבות הידיים ופשוט ליהנות מן הטבע היפה. שעות הפעילות 10:00-14:00. (לפרטים נוספים: 04-6581017) 

לאוהבי החקלאות- סיור חקלאות ומורשת במעוז חיים

חקלאות וציונות בסיור משולב: יפתח אופק, חבר קיבוץ מעוז חיים, מציע סיורים מודרכים בתיאום מראש לקבוצות. הסיור כולל בין היתר סקירה על ההתיישבות בשנות ה-30, על אתגרי החקלאות ועל גבורת הלוחמים באזור בקרבות 1948, כולל ביקור בענפי החקלאות של הקיבוץ ביניהם הרפתות והתמרים, ביקור בתערוכות האמנות בקפה גלריה, בבית הכנסת הקדום בקרבת הקיבוץ ובאתרים נוספים. בתיאום מראש בלבד – (יפתח אופק, 050-7390514).

מבצר בכוכב הירדן

בגן הלאומי כוכב הירדן, נמצא מבצר צלבני-הוספיטלרי מרשים שהוקם סביב שנת 1170 לספירה, הצופה על הדרך מבקעת הירדן לדמשק ועל הדרך מנחל תבור למישור החוף. כוכב הירדן הוא המבצר הצלבני השלם ביותר הקיים בארץ, במקום נחשפו שרידי היישוב היהודי "כוכב" ובהם שרידי בית-כנסת יהודי מתקופת התלמוד. הפעילות בין השעות 8:00-17:00 (כניסה אחרונה לאתר בשעה 16:00).

התעייפתם?הגיע העת לישון!

בפארק גני חוגה חוגגים את ערב יום העצמאות בקמפינג ישראלי סביב מעיינות גני חוגה בליווי מופע זיקוקים, בפארק מרחבי דשא מוצלים, בריכות רחצה טבעיות, אומגה לבריכה ושעשועי מים לכל המשפחה.  באתר גם אוהלים מונגולים חדשים וממוזגים - בהזמנה מראש. הפארק יפתח  בערב יום העצמאות החל משעה 15:00. (לפרטים - 04-6581111)

לאלו שמעדיפים צימרים בצפון, ישנם אפרויות רבות של חדרי אירוח וצימרים המתאימים למשפחות.

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים