ראיית לילה: המלצות של טיולי מערות

לאלו שאוהבים את החושך, אך ממש לא מתאים להם לטייל בשעות הלילה אנו ממליצים על הפיתרון שיענה על החוויה הקסומה הזו. טיולים במערות. בישראל יש לו מעט כאלה וכאן נמליץ על כמה.

writer
מאיה כץ תאריך פרסום: 11/05/2011

אז נכון שהיום הולך ומתארך ואנו זוכים ליותר יותר שעות אור מבורכות. יחד עם זה, לחושך קסם משלו והלילות שהולכים ונהיים יותר חמימים מאפשרים לנו לטייל גם בהם ולחוות את הקסם של הלילה באופן קצת אחר. חשכה ניתן למצוא גם בשעות היום, בתוך מערות, המהוות מפלט מן הימים החמים ומאפשרות טיול חוויתי במיוחד. אז הנה לפניכם, טיולי לילה וטיולים במערות.

סיור עששיות במבצר נמרוד

מבצר נמרוד אשר ממוקם במורדות החרמון, הוא הגדול והשמור במבצרי הארץ. בשנים האחרונות מתקיימים במקום סיורי עששיות אשר מושכים אליהם מידי שנה מבקרים רבים. המטיילים מלווים בעששיות (מבוגרים בלבד רשאים להחזיק את העששית), מסיירים בנבכי המבצר המקסים הזה ומאזינים לסיפוריו, המסופרים בכישרון רב על ידי מדריכי רשות הטבע והגנים. הסיורים מתקיימים בסופי שבוע ובמהלך חופשת הקיץ גם בחלק מן הימים באמצע השבוע.
מיקום: מבצר נמרוד, על כביש 989, סמוך לצומת מפל סער, משך הסיור: כשעה וחצי, הכניסה בתשלום, הרשמה מראש במוקד רשות הטבע והגנים 3639*.

טיול במערת עלמה

מערת עלמה הסמוכה למושב עלמה, היא מערה מקסימה ומסתורית. אל המערה מוביל שביל המסומן באדום, אשר ראשיתו בכביש הסמוך למושב עלמה, חלקו עביר לרכב פרטי והמשכו לרכבי 4x4 בלבד. לוע המערה מכוסה בעצי תאנה משתרכים ובשפע יונים ועטלפים המוצאים במערה משכן.

מסלול הליכה של כשעה וחצי בתוככי המערה, מזמן למטייל חוויה ייחודית של חושך ושקט. המסלול אתגרי מעט ומחייב שימוש בכל ארבעת הגפיים שלנו ולכן כדאי מאוד להגיע למקום עם פנס ראש. הדרך הלוך מסומנת בחיצים צהובים והדרך חזור באדומים. המערה סגורה בחודשי החורף בשל שהות העטלפים במקום.

מיקום: שביל אדום, היוצא בסמוך למושב עלמה מוביל למערה (אורכו כ- 2 ק"מ), משך הזחילה: כשעה וחצי.

מחילות המסתור בתל גודד

איזור שפלת יהודה הינו עשיר במערות טבעיות ובמערות אשר נחצבו לטובת שימושים שונים. לוחמי מרד בר כוכבא חפרו ביישובים רבים בשפלה מחילות מסתור אשר שימשו אותם להגנת היישוב וללחימה נגד הרומאים. כובד משקלם של החיילים הרומים, לא אפשר להם להיכנס אל תוככי החללים הצרים האלו.

בתל גודד ניתן לזחול בתוך המחילות ולחוות על בשרכם את סיפורו ההרואי של מרד בר כוכבא. בואו בבגדים ארוכים ועם פנס כמובן והיכונו אל הרפתקה של ממש. חלק מן החללים צרים למדי.  מיקום: חניון תל גודד, הסמוך למצפה משואה. משך הזחילה: כשעה.

טיול לילה בנחל חווארים

טיול לילה בנחל חווארים מתאים במיוחד לליל ירח מלא של קיץ. השמים בהירים והירח המאיר חושף במלוא העוצמה את לובן חיוורונם המרהיב של החווארים. המסלול מסומן בכחול, מתאים לכל המשפחה, השביל מתפתל במורד הנחל.

רוח המדבר הלילית הקרירה תמיד (לכן כדאי להצטייד בבגד ארוך), הירח הבוהק, הסלעים המוארים ואווירת הלילה יקנו לכם, ללא ספק, תחושה של כוכב אחר.

ואם אתם כבר כאן, אנחנו ממליצים לכם להיכנס לביקור בחוות נחל חוורים, שם תוכלו לקבל הכוונה למגוון מסלולי טיול באזור וכמובן שתוכלו ללון שם את הלילה.

נקודת התחלה: חניון בור חווארים, נקודת סיום: גשר אירי המצוי על הדרך לעין עובדת.אורך המסלול ומשכו: 3 ק"מ, כשלוש שעות.

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים