משעמם לי: לעבור את הקיץ עם הילדים

הוא רק התחיל ואנחנו כבר מקווים שייגמר. החופש הגדול הוא ללא ספק אחד המכשולים שלנו, המשפחות עם הילדים, אך כמשק"י תרבות ופנאי אנחנו רוצים להמציא בכל שנה את עצמנו מחדש. עוד המלצות.

writer
טל גולדמן תאריך פרסום: 06/07/2011

כל הורה מכיר את מלכודת הדבש של החופש הגדול. הילדים יוצאים מבתי הספר והגנים ועוברים להיות בתחום האחריות שלכם למשך 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. מצד אחד הילדים מאושרים על החופשה הארוכה מהלימודים ומהמחויבויות, אך  מצד שני הדבר יוצר לכם רשימה שלמה של מחויבויות חדשות ומיוחדות לעונה.

הזמן הזה אמנם עשוי להיראות מפחיד במקצת להורים שמתקשים למצוא תעסוקה הולמת לקטנים אבל חשוב לזכור שהזמן המועט הזה מהווה הזדמנות יקרה מפז לבלות זמן איכות עם הילדים, להתוודע אליהם שוב, ללמוד עליהם ולשחק איתם, דקה לפני שהם יהיו גדולים מידי ויתפדחו להיראות איתכם בציבור.

הנה חמישה טיפים שיעזרו לכם לשרוד את הקיץ בלי לאבד את הילדים בקניון ובעיקר - מבלי לאבד את שפיות דעתכם :

1. אאוט  סורסינג - אמנם כל הורה ממוצע לילדים עד גיל תיכון מכיר את הפרוצדורה אבל רציתי לחזק את הנקודה. כשאני אומרת אאוט סורסינג אני מתכוונת לעזרה מגורמים חיצוניים. קייטנות, חוגים, שיעורים פרטיים בצרפתית, סבא וסבתא, לינה אצל בני הדודים בקיבוץ, הכול הולך.

העיקר בטכניקה זו הוא להיעזר במשאבים הנוספים שעומדים לרשותכם על מנת להעסיק את הילד ולהוציא אותו מהבית לכמה שעות מידי פעם.

2. חופשה משפחתית - חופשה משפחתית היא הזדמנות מצוינת לשלב בין נופש להורים ואקשן  לילדים. הכי מומלץ, על מנת לא לגרום לנזקים כלכליים עתידיים, למצוא  צימר בצפון, אירוח בקיבוץ ירוק ופורח או קמפינג בשטח תחת כיפת השמיים ולקחת את הילדים לחופשה קצרה ונטולת דאגות במהלכה הם יוכלו ללכת לבריכת הקיבוץ, לרוץ במרבדי הדשא ובגני השעשועים, לדוג, להשתולל ולעשות מה שמתחשק להם מבלי שאתם תצטרכו לדאוג להם לתעסוקה או לחשוש מייתר שעמום.

3. פארקים ואתרים - מי שלא ניסה זאת בעבר עשוי להיות מופתע כשיראה כמה תוצאות יניב החיפוש אחר המילים "אטרקציות לילדים". יש בארץ המון גני חיות, גני שעשועים, פארקים, פארקי מים, משחקיות וכל מיני דברים מעניינים שיכולים להעביר לכם ולילדים יום נעים של בילוי. מקום נחמד במיוחד ששווה לנסות הוא "מבוך בעמק" שבמושב שדה יעקוב, שם תוכלו ביחד עם הילדים ללכת לאיבוד במבוך פיקוסים ענקי המשתרע על כשני קילומטרים של פיתולים והנאה.

4. בבית פנימה - גם בבית הקטן והצנוע שלכם יש המון הזדמנויות להעסיק את הקטנים מבלי להכניס אותם ואתכם למצב של היפראקטיביות. נסו לשתף את הילדים במה שאתם עושים, לזמן איכות איכותי ביותר. אתם יכולים לבשל איתם, למיין איתם גרביים ופשוט לשבת איתם לכמה דקות רגועות של אחד על אחד ולהתעניין בחייהם. הרגעים הקצרים האלה שאתם יכולים לשלב בשגרת היום יום שלכם יחזקו את הקשר בניכם לבין הילדים ויצרו זיכרונות ילדות נעימים וחמימים על ריחות של בית ושל אמא.

5. חברים - קטגוריה זו לא נכנסה לערך האאוט סורסינג מפני שהיא מבוססת על הדדיות, לפעמים אתם תשלחו את הילד לחברים ולפעמים הוריהם ישלחו אותם להתארח אצל ילדיכם. אבל כולנו יודעים שהכי בריא לילד לשחק עם בני גילו אז פשוט תנו לו להשתולל. אצלכם בבית, אצל החברים, בחצר או בפארק הקרוב. ילדים אמנם צריכים גבולות אבל הם צריכים גם חופש, אז תנו להם ליהנות ממנו!

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים