חמדתיה: כשהאדם, הטבע והאהבה נפגשים

אם חשקה נפשכם בהתנתקות 'ירוקה' במיוחד שטומנת בחובה נוף משגע, חדר מעוצב, חצר פורחת, יין מקומי בייצור עצמי(!), גינת ירק וסיפור חלוצי מהמאה הקודמת, והכול בסגנון ירוק-אקולוגי וידידותי לסביבה- זה עבורכם!

writer
רון שגב פינקלמן צילום:רועי חן תאריך פרסום: 28/02/2018

החופשה בחמדתיה היא חוויה יוצאת דופן, חצר האיכרים המשוחזרת שבסג׳רה.
חמדתיה משלבת רוח היסטורית מפעמת, אוירה גלילית אמיתית ופינוק בריא וממכר. אחרי לילה מול האח הבוערת, תתקשו לחזור לשגרה.

סיפורו של מקום

הסיפור של חמדתיה, הממוקם באילניה, מתחיל בהקמתה של נחלת איכרים במאה הקודמת וממשיך בזוג עתליה ואלי תרועה שקיבל לידיו את הבית, מאה שנים מאוחר יותר. הבית והחצר הוקמו בשנות העשרים של המאה הקודמת. הזוג תרועה ראו את המקום שהתיישן, אך לא איבד את קסמו למרות הטרשים, האדמה הקשה והאבנים שנפלו מן הקירות, התאהבו והחליטו להתחיל במסע 'החזרת עטרה ליושנה'.

 אהבה וטבע

כפי שניתן לראות- הם הצליחו בעבודתם עד מאוד- עבודת השחזור נעשתה עם חומרים הדומים למקור- אבן, עץ, טיח ואדמה. בסיומן של חמש שנים שבהן שתלו, נטעו, שיחזרו ובנו - חוות האיכרים המחודשת הוקמה והקסם, המסתורין והשלווה שבו לאפוף את המקום.

הצימר היפיפה מבצבץ לו בין הר תבור לכנרת ומיד מבחינים בייחודו. מבני האבן של הצימרים פשוט מזמינים להיכנס לתוכם. בכל חדר הושקעה מחשבה רבה והעיצוב הייחודי והשונה מעורר רצון עז להסתגר בו לנצח... החדרים מרווחים ומשופעים בערוגות, פרחים, צמחי תבלין וירקות העונה- אפשר פשוט להושיט את היד, לקטוף וליהנות. האמבטיות מרווחות והחצר הפרטית של כל יחידה מזמינה ישיבה אל מול הנוף עוצר הנשימה.

מלבד זאת, החדרים מאובזרים במטבחון, טלוויזיה, dvd (כולל סרטים), כבלים, אינטרנט, מזגן וקמין סקסי... האירוח בחמדיה כולל ארוחת בוקר עשירה ובה מיטב גבינות עיזים משובחות שנעשות במקום, ריבות, מאפים וסלטים- יאמי!

כל חדר בעיצוב ייחודי

אזור הברכה מוקף צמחייה יפיפייה, פינות ישיבה, מיטות שיזוף, מיטת מים (כן...כן) וערסלים. הברכה עצמה בנויה מאבן! הזוגות הרומנטיים יכולים להתגנב לפינה מוסתרת בין עצי הזית והמטפסים השונים ולהשתכשך בג'קוזי המפנק והמזמין...

בריכת שכשוך אקולוגית

ירוק עד

שימור סביבתי והקשר בין האדם לאדמה, הם ערכי יסוד בחמדתיה ולפיכך ה'תרועתים' חיים את חייהם מתוך כבוד גדול ל'אימא אדמה'. מה זה אומר? הנה רשימה חלקית ומעוררת הערצה: נוסף על השירותים הרגילים הותקנו שירותים אקולוגיים, מערכת המים מנקזת את מי הגשמים לבריכות להשקיית הצמחים, המים מחדרי האירוח מתנקזים למערכת טיהור ביולוגית שדואגת להשקיית הבוסתנים, בבריכות הדגים גדלים דגי גמבוזיות שטורפים זוחלים ויתושים, חומרי הניקוי מתפרקים ביולוגית לאחר השימוש ומונעים זיהום במים, סבוני הרחצה עשויים משמנים אתריים טבעיים, מרבית הפסולת חוזרת לאדמה כקומפוסט, לאחר שהיא עוברת השבחה, התרנגולות דואגות לביצים, עדר העיזים מספק את תצרוכת החלב לגבינות המשובחות וליוגורטים וגללי העיזים מייצרים אנרגיה בעזרת מתקן ביו גז ביתי, ושאם בא לכם אז אתם גם יכולים לקטוף ליפה מהגינה ולהתקרצף...

יין ישמח לב אנוש

שרידי גפנים קיבלו את פניהם של עתליה ואלי וכשביררו את טיבם, הבינו כי מדובר בשני זנים שעמידים בפניי מזיקים ותנאי אקלים יבשים, ואף אינם זקוקים כמעט למים. הגפנים מוסיפים יופי למקום, הפירות ערבים לחיך ושניהם גם יחד מאפשרים ייצור סוגי יין שונים לאורך עונה ארוכה במיוחד. עתליה ואלי תרועה לא הסתפקו בכך ונטעו את כרם הענבים הראשון בחמדיה שמורכב מזני קברנה סובניון ומרלו. הכרם מטופל, כמובן, בשיטות אורגניות, ללא ריסוסים, בדקדקנות ובאהבה גדולה והאורחים מוזמנים להשתתף בחגיגת הבציר החווייתית שכוללת דריכה, שירה ויצירת תירוש ויין משובח.

גינת ירק ובוסתן

הבוסתן- הושט היד וגע בם

בטיול קצר בבוסתן תוכלו לקטוף מעל 40 זני פירות..., הבוסתן כולל 200 עצי פרי, נקיים מחומרי הדברה ומדשנים כימיים. אם זה לא גן עדן המקורי אז  איפה הוא?! לבלוב, שלכת, פריחה וריחות משכרים וממכרים. בס

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים