פינת חמד קיבוצית - זהר בדשא

אירוח בקיבוץ כבר מזמן הפך להיות הרבה יותר יוקרתי מהריח שייקבל את פניכם בכניסה אליו. בקתות עץ למשפחות או סוויטה מעוצבת לזוגות על כרי דשא מזמינים, כך יראה החופש שלכם בקיבוץ דליה

writer
טל גולדמן צילום:קרן כהן תאריך פרסום: 23/11/2011

איפה הכל התחיל

קיבוץ דליה היפהפה הוא אחד מפינות החמד הנאות בארץ והוא בולט באווירה הכפרית השלווה שבו ובנופים הירוקים מלאי השדות והחורשות שמקיפים אותו. הקיבוץ נוסד בשנת 1939 על ידי חניכים של השומר הצעיר שעלו אז מטרנסילבניה, רומניה וגרמניה והוא מונה כיום כ- 900 משפחות. בהתחלה נוסד הישוב כישוב חומה ומגדל בגבעה סמוכה ולאחר מכן עבר למיקומו הנוכחי בלב עמק יזרעאל. הקיבוץ היה מחלוצי התעשייה הקיבוצית ופתח את המפעלים "זהר" ו"ארד" אשר הינם פעילים עד היום ואף מצליחים בשוק המקומי. מקור שמו של הקיבוץ נובע מזמורת הגפן על שם עצי הגפן הרבים שגדלו באזור בימי הקמת הקיבוץ .


אתר האירוח הכפרי זהר בדשא שנמצא בבעלות קיבוץ דליה שוכן בלב פארק רמות מנשה היפהפה והוא למעשה האזור הראשון בארץ שהוכרז כמרחב ביוספרי. מרחב ביוספרי הוא שיטת ניהול מוניציפאלית אזורית ששמה דגש ומתמקדת בהמשך התפתחות האדם בקרב הסביבה תוך שמירה על רמה גבוהה של מחויבות להגנה ושימור על ערכי טבע ונוף והעברתם לדורות הבאים. מדובר ביוזמה כלכלית ירוקה המציעה אחריות סביבתית וחברתית ופועלת בשיתוף עם גופים כגון קק"ל, משרדי ממשלה, גופים ירוקים ועוד.

עייפים, עייפים

בקתות עץ מוקפות חורש עצים, שבילים, כרמים ומרחבים קסומים בסביבה ואווירה כפרית מיוחדת.  בזהר בדשא מגוון אפשריות לינה המתאימות לכל אחד. באגף החורש, 15 בקתות מפנקות בניהם בקתות המתאימות לזוגות ובקתות המתאימות לאירוח משפחות עם ילדים. בבקתות המשפחתיות תוכלו להתרווח במיטה גדולה להורים ולילדים גלריית שינה פרטית. בכל הבקתות מטבח מאובזר, טלוויזיה ועוד פינוקים שמועצמים על ידי האווירה המיוחדת השוררת במקום, היופי שלו והשלווה שהוא משרה באורחיו. באגף רגבים - 6 חדרי אירוח זוגיים ואינטימיים.

למרות שאנחנו מדברים על אירוח בקיבוץ, בדליה תמצאו את אגף כרמל בו שלוש יחידות אירוח ברמה גבוהה במיוחד המיועד בייחוד לאירוח אנשי עסקים או לכאלה שאוהבים אירוח ברמה קלאסית גבוהה.
והאחת והיחידה, סוויטת נופים הייחודית המיועדת לאירוח זוגי ומבטיחה חופשה חלומית. בסוויטה תוכלו למצוא ג'קוזי מפנק ומרווח, מערכת קולנוע ביתית ושלל פינוקים שנותנים טאצ' מיוחד כמו נרות ופרחים, לחופשה מושלמת ורומנטית במיוחד.
האורחים בזהר בדשא ייהנו מבריכת שחייה של הקיבוץ הפתוחה בעונת הרחצה.
האירוח בדליה כולל ארוחת בוקר כפרית ועשירה המוגשת בחדר אוכל המעוצב כמו בית קפה, עם מזנון שופע במגוון גבינות, סלטים, מאפים ועוד.

 

כנסים, קבוצות ועוד

בזהר בדשא ניתן גם לערוך לקבוצות מנהלים ועובדים מפגשים/ כנסים מקצועיים. במקום יש טרקלין עסקים וחדרי דיונים בהם תוכלו להשתמש במידת הצורך.

דברים שרואים מכאן לא רואים משם

מי שנולד וגדל בקיבוץ דליה כל חייו יוכל להכיר לכם מקומות אליהם לא תוכלו להגיע לבדכם מעולם. וכך, להשלמת חווית הנופש ולהכרת האזור ניתן לצאת לטיול ג'יפים עם רובי שי, מדריך דרך בעל ידע רחב והומור מקומי, ולגלות פינות נסתרות במרחבי רמת מנשה, לשמוע סיפורים מרתקים, לקבל הסברים מדויקים על כל עלה ופרח חדש סביבכם, לגלות מי הם החיות שעברו בשדה ע"פ טביעות הרגליים, לעקוב אחר עונות השנה והשפעת מזג האוויר על המקום, לפגוש את בעלי החיים הגרים בסביבה  ולהבין לעומק את הקשר והזיקה בין האדם לטבע.
טיולי הגי'פים מתאימים לכל המשפחה, מבוגרים וילדים כאחד. וניתן להזמין אותם בראש.

מה עוד בסביבה

בסביבה הקרובה של קיבוץ דליה תוכלו למצוא מגוון אטרקציות ופעילויות באתרים מיוחדים הנמצאים באזור כגון הכפר הדרוזי דלית אל כרמל הפעיל במיוחד בסופי שבוע ומציע חוויה אותנטית ומעניינת, פארק הכרמל הסמוך, זכרון יעקב, הישוב הטמפלרי בית לחם הגלילית על ההיסטוריה המרתקת השזורה ברחובותיו ועוד מבחר עשיר של אטרקציות ומקומות מיוחדים הסובבים את קיבוץ דליה ואת אתר הנופש.
 זהר בדשא שבעמק יזרעאל מציע אפשרויות נופש מגוונות לכל מי שמעוניין בחופשה המשלבת שלווה ופינוקים עם בילויים ואטרקציות להם ערך מוסף בדמות

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים