פינות חמד לשבת בבוקר

שבת בבוקר, במקום שאימא תשתה המון קפה ואבא יקרא המון עיתון, למה שלא תעמיסו את הילדים ותצאו לאחת מפינות החמד, לבוקר של כיף? ריכזנו עבורכם חמש פינות חמד נחמדות לבוקר שבת אביבי-קיצי ומהנה

writer
רון שגב פינקלמן תאריך פרסום: 06/05/2012

שבת בבוקר, במקום שאימא תשתה המון קפה ואבא יקרא המון עיתון ולהיפך... למה שלא תעמיסו את הילדים ותצאו לאחת מפינות החמד, לבוקר של כיף? ריכזנו עבורכם חמש פינות חמד נחמדות לבוקר שבת אביבי-קיצי ומהנה.

 

נחלאות- ירושלים

נחלאות ירושלים כוללות 32 שכונות ירושלמיות שנבנו על ידי אנשי היישוב הישן, והן ממוקמות במרכז העיר. הנחלאות בנויות כשכונות- חצר ישנות וסביבן חצר מרכזית. הטיול בוקר שלכם בירושלים חייב להתחיל שם, רק כדי לספוג את האווירה המיוחדת שיש במקום. לאחר שתסיימו לסייר בין הסמטאות השונות, תוכלו להמשיך ולבקר בעיר העתיקה שבחומות ירושלים וכן בעיר דוד. מומלץ להסתובב ולהתרשם מהרובע היהודי, הרובע המוסלמי והרובע הארמני וכמובן לא לוותר על השוק, הכותל המערבי, כיפת הסלע, ויה דולורוזה ומגדל דוד. וכשהקיבה מתחילה לאותת לכם זכרו- זהו גם האזור האולטימטיבי לנגב חומוס טוב. אם טרם התעייפתם תוכלו להמשיך ולטייל בשדרות ממילא אשר 'מאובזרות היטב' במסעדות ובתי קפה וכמובן גם חנויות יוקרתיות.

 

ראש פינה- גליל עליון

ראש פינה הפכה למקום נופש מבוקש בקרב נופשים רבים אשר מחפשים צימר באזור קסום זה, אולם איך הכרח להגיע אליה רק במסגרת צימר ואפשר בהחלט לטייל וליהנות בה מבלי להישאר ללון. ראש פינה ידועה גם בשמה הקדום 'גיא אוני' כשהמתיישבים הראשונים אכלסו אותה. כיום הרחוב הראשי שבה (רח' החלוצים) מהווה נקודת פתיחה נוחה להגעה לכל חלקיה המשוחזרים של המושבה היפיפייה והציורית הזו ואכן כדאי להתחיל באתר השחזור ולהמשיך לטייל בין רחובותיה הצרים וכן להתרשם מנופיה והשקט והשלווה שאופפים את המקום, להמשיך ולטפס אל גן הברון רוטשילד שהוא מקום נהדר לתצפת על הרי הגולן וזמן אידיאלי למנוחה קלה, משם אפשר להמשיך לוואדי בין עצי הרימונים והזית או/ו לבית הפקידים. בכל מקרה, מומלץ לבקר גם בבית הכנסת העתיק ולהתרשם מהאווירה המיוחדת שבו ולא לוותר על המבנים היפים ברחוב העליון ובו ביתו של ג'עוני ובית הפרופסור. בהזדמנות זו תעצרו לעוד תצפית יפה על עמק החולה ובדרך למטה תפגשו מסעדות רבות וטובות, ששם תוכלו להשביע את רעבונכם.

חמד של פינה: אצולת אבן חן בראש פינה צילום, אמנון אוזן

יער המגינים- ליד צומת נחשון

יער המגינים הוא למעשה אתר הנצחה לחללי צה"ל שהוקם על ידי קק"ל. ביער הגדול (3500 דונם) יש דרכים סלולות, מצפור, מסלולי הליכה ורכיבה על סוסים, מסלולי רכיבה על אופניים, אזור פיקניק הכולל שולחנות, ע"ש משה שרת וכן אתרי הנצחה לחללי צה"ל. כמו יער טיפוסי הוא שופע צמחייה ועצים כדוגמת עצי אורן, עצי זית עצי חרוב ועוד. בנוסף תוכלו להתרשם ממצאים ארכיאולוגים רבים שנמצאים במקום וביניהם- מערות, גתות, קברים, בורות מים ועוד.

 

הר כרמילה- מושב בית מאיר

הר כרמילה ונחל כרמילה ממוקם בשפלה ונחשבים כאתרים פחות מוכרים לכלל המטיילים. ההיצע לפעילויות מגוונות ומהנות ובהם מסלול טבעתי דרך שבילים צרים בין עצי האורן, תצפית יפה על נחל כיסלון וחורשה קטנה ומקסימה שבה ניתן לבחור היכן לערוך פיקניק משפחתי – קרחת היער או בין העצים. בנוסף במקום יש גם מסלול לרוכבי האופניים ואפשרות ללינה בחניון לילה מסודר ונקי.

 

פארק מעיינות עדן – עינות סלוקיה, רמת הגולן

הפארק הנחמד הזה נקרא גם 'הקצבייה' והוא מהווה אתר נופש, ליד קצרין, לקהל הרחב. הפארק הוקם באדיבות מי עדן, חמ"ת  ומ.א גולן. במקום בריכות מים רבות, מפלי מים, צמחייה סבוכה ומדשאה גדולה. הילדים אוהבים להשתעשע במקום ולבחון את מקור נביעת המים והבריכות הקטנות, עד הגיעם לבריכה הגדולה (והלא עמוקה) שניצבת במרכז וסביבה שטח הפעילות העיקרי הכולל משחקי מים, אזור ישבה לפיקניק ומשחקים. עוד במקום נביעת מעיין שמימיה זורמים דרך תעלות בזלת לבריכות רדודות ושרידי המבנה של הישוב הישן.

אולי יעניין אתכם גם

מדורים