שביל נולד: מסלול רכיבה ביער שגב

רוכבי האופניים, אוהבי האקסטרים מוזמנים לרכיבה במסלול אופניים חדש שנפתח ביער שגב בגליל התחתון. מסלול סינגל, מלא אקשן ושיפועים למי שאוהב להתאמץ כדי ליהנות.

writer
מערכת weekend, צלם: ירון גולן תאריך פרסום: 07/08/2012

רוכבי האופניים, אוהבי האקסטרים מוזמנים לרכב בשביל אופניים חדש שביער שגב בגליל התחתון. מסלול סינגל, מלא אקשן ושיפועים למי שאוהב להזיע בכדי ליהנות.
השביל נמצא במורדותיו של יער שגב ומיודעת לרכיבת סינגל. השביל תלול המשלב עליות וירידות לא קלות בכלל ומיועד רק לאוהבי האקסטרים שמוכנים לעבוד קשה.

עיקולים חדים ביער שגב (צילום: ירון גולן)

חוויה של מקום ומיקום

השביל מאפשר רכיבה בצל עצי היער, תוך התגלויות הנוף אל עבר הים, בחלקו  ניתן לראות את ואדי נחל שגב. השביל רצוף ירידות, עליות וסיבובים בעלי דופן חיצונית מוגבהת להנאת הרוכבים. בצידיו אפשר לראות להריח את צמחי התבלין שצומחים באזור. במהלך השביל יש רצף של קטעים מהירים המובילים למבואת יער שגב ומכאן ואילך מתחילה עלייה אינטנסיבית שמידי פעם נותנת לכם ישורת קלה לנשימה.
שביל הרכיבה הוא מעגלי אך קיימות אופציות רבות להארכת המסלול, וביניהן עוד מגוון סינגלים שפזורים ברחבי היער או פשוט לצאת לסיבוב שני...

יער שגב (צילום:ירון גולן)

אז מה היה לנו כאן

אורך השביל: כ 15 ק"מ וגובהו המצטבר כ 570 מ’, כיוון רכיבה שלכם עם כיוון השעון. עונה מומלצת: כל השנה, למעט ימים גשומים, זמן רכיבה: שעה וחצי-שלוש שעות.
דרגת קושי רכיבה: בינונית (בעיקר בשל הפרשי הגובה במסלול), דרגת קושי טכני: בינונית.
לידיעתכם, לשביל שתי מבואות כניסה, מבואת יער שגב (מומלצת לאלה שרוצים קודם לטפס ולסיים בירידה) או מבואת משגב.

איך מגיעים

צומת ישי לפנות שמאלה אל כביש 77. במחלף המוביל יש לקחת כיוון לכרמיאל ולעלות על כביש 784 עד להגעה לצומת משגב שם יש לפנות שמאלה ולעקוב אחר השילוט למועצה האזורית. בכיכר שבסמוך למועצה יש לפנות ימינה לכביש המוביל למספר מגרשי חנייה הסמוכים למבואת משגב.

יער שגב (צילום:ירון גולן)
 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים