חצי יום: טיולי שבת קצרים

שגרת החיים המבורכת חזרה אלינו, אך הקיץ עדיין פה וחבל לא לנצל את ימי השבת היפים לטיולים מהנים ולא עמוסים. אז הנה לכם מספר הצעות להעביר את השבת בטיול קצר וכייפי בהנאה משפחתית משותפת.

writer
רון שגב פינקלמן תאריך פרסום: 28/08/2012

שגרת החיים המבורכת חזרה אלינו, אך הקיץ עדיין פה וחבל לא לנצל את ימי השבת היפים לטיולים מהנים ולא עמוסים. אז הנה לכם מספר הצעות להעביר את השבת בטיול קצר וכייפי בהנאה משפחתית משותפת.

מוזיאון

תרבות, תרבות, תרבות... מוזיאון ראלי נמצא בקיסריה ויכול להשתלב נהדר עם סיור בעתיקות קיסריה או עם ביקור באחת מן המסעדות הטובות שבמקום. בחרנו להמליץ על המוזיאון הנ"ל כיוון שהוא נחשב כאחד המוזיאונים החשובים בעולם בזכות הצגת האמנות הלטינו-אמריקאית העכשווית, בין כתליו. ראלי הישראלי הוא אחד מבין חמישה מוזאוני ראלי בעולם, והוא מתפרס בלב גן על שלוש קומות. בין העבודות השונות פסלים של שלמה אבן גבירול, הרמב"ם, שפינוזה, כריסטופר קולומבוס, מיגל דה סרוונטס ועוד. לצד המוזיאון אתר עם פסלי דמויות משמעותיות שתרמו להקמת המדינה וביניהם: זאב הרצל, חיים ויצמן, דוד בן גוריון ועוד.
המוזיאון מספק חווית אמנות לטינו אמריקאית, אמנות סוריאליסטית וקלאסית במשולב. מטרת המוזיאון היא להציג, לחשוף ולהפיץ את איכותה של האומנות הלטינו-אמריקאית העכשווית ולכן הכניסה למוזיאון אינה כרוכה בתשלום.
ואם אתם כבר שם ואוהבים ים ואקסטרים, תוכלו לשלב ביקור במרכז ימי קיסריה שם תמצאו מגוון פעילויות ימיות בחופים היפים של ישראל.

קיסריה (התמונה בחסות מרכז ימי קיסריה)

חוות ליטוף ולא רק!

מכירים את המקומות הקסומים הללו שדואגים לפינות ליטוף, פעילויות לילדים, משחקיות ועוד? הגיוון והמגוון עושים את שלהם וילדים פשוט נהנים בחוות הללו. בחרנו להמליץ הפעם על חוות התוכים שנמצאת בכפר הס שבשרון. מה במקום? תוכים מאולפים שאפשר להחזיק ולשחק איתם, ראיית הנולד- הדגמה לילדים והמחשה איך מתפתח אפרוח/גוזל, ספארי ובו שביל האכלת חיות כגון טווסים, עיזים, כבשים ועוד, פינת ליטוף חיות, הקרנת סרט וידאו קצר בנושא תוכים, פינת יצירה בנושא בעלי חיים בשילוב חומרים מן הטבע, פינת חי, רכיבה על סוס פוני , משחקייה לילדים ואפיית פיתות בטאבון.

גן גורו בניר דוד, מלטפים כמעט הכל

פארק הירקון ועוד

הפארקים השונים כיום מציעים לנו לא רק משטחי דשא עצומים ועמדות מנגל אלא עולם שלם של הנאה- מתקני שעשועים, פינות מוצלות, עצים, שבילי הליכה, שבילי רכיבה על אופניים וגם אגם ובו פעילויות שיט שונות כדוגמת- סירות פדלים ומשוטים . פארק הירקון בתל אביב כולל את כל האטרקציות הללו וממוקם במקום אידיאלי לתושבי המרכז, שרוצים לבלות עם ילדיהם אך אינם מעוניינים לנסוע רחוק. במקום אפשרויות בילוי שונות- ביקור בשבע תחנות שהיא טחנת הקמח הישנה ובגבעת נפוליאון, בגבעה החכמה (משחקי חשיבה), בגנים השונים- גן הסלעים, גן הקקטוסים והגן הטרופי. ואף ליהנות מפתרון חידת הפסלים של חמיצר (18 הפסלים המובילים לפתרון) או מנסיעה ברחבי הפארק ברכבת הקטנה. מומלץ לבקר באותה הזדמנות בצפארי ובגן ההרפתקאות (שפע מתקנים מיוחדים). וחוצמזה לפרוש לכם מחצלת תחת העצים, לשבת לפיקניק בוקר ונמנום, לשחק ברחבי הדשא העצומים, לשלב הליכה או/רכיבה על אופנים ואולי אף לשוט בסירה.

מערת הנטיפים המחודשת

כולנו מכירים את מערת הנטיפים, אשר נמצאת סמוך לבית שמש, ונהנים לבקר בה, בייחוד בימי הקיץ החמים כשבחוץ חם ובתוכה נעים וצונן. במערה הקטנה, יחסית, נטיפים וזקיפים מגוונים ורבים, בני יותר מ300 אלף שנה. כעת יותר מתמיד, כדאי לבקר בה ומדוע? כיון שהיא שודרגה ואבזרה בתאורה אקולוגית אומנותית שמשווה לה מראה קסום עוד יותר מקודם, התאורה מדגישה את ייחוד הנטיפים ומדגישה את החללים ביניהם. מלבד זאת הונגשה (עוד יותר מבעבר) הכניסה למוגבלי הליכה, הותקנו מאחזי יד והוחלפו מעקות. הירידה למערה אורכת רק כ10-15 דקות וכוללת 150 מדרגות, לאורכן ספסלים ומעקות.

מערת הנטיפים המחודשת (צילום אייל מטרני)

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים