ירושלים לובשת חג

שנה עברית חדשה בפתח, האווירה חגיגית ומבשרת התחלות חדשות ומלהיבות. ירושלים המוזהבת חוגגת אף היא את החג ואווירת השמחה וההילולה, מעניקה חוויה מרנינה ומהנה במיוחד. יש לכם כמה ימים של חופש, קחו את הילדים או את החברים וצאו לכיוון ירושלים.

writer
רון שגב פינקלמן צילום: גליה אלון תאריך פרסום: 29/08/2012

שנה עברית חדשה בפתח, האווירה חגיגית ומבשרת התחלות חדשות ומלהיבות. ירושלים המוזהבת חוגגת אף היא את החג ואווירת השמחה וההילולה, מעניקה חוויה מרנינה ומהנה במיוחד.  יש לכם כמה ימים של חופש, קחו את הילדים או את החברים וצאו לכיוון ירושלים. לא כדאי לפספס!

לאן ללכת?

אחרי שניסוב לסעודת החג, לבושים לבן ונרים כוס יין לשנה החדשה, יהיה זה הזמן לבקר בירושלים של זהב. חג ראש השנה בירושלים מתובל בהרבה שמחה והילולה ומי שלא היה מעולם בעיר הבירה, בזמן החג, חייב להגיע השנה. זה לא ממש חשוב היכן תבחרו לבקר, העיקר לספוג את הרוחניות והמיוחדות שיש בחג הזה בירושלים. ריכזנו עבורכם מספר מקומות מומלצים ומגוונים, לפי החשק ומצב הרוח...

מבט מלמעלה, צילום גליה אלון

ממבט קולינרי: יין ישמח לבב אנוש (וגבינות גם)

הבעלים של פרומאז'רי המפורסמת ממחנה יהודה פתחו לפני מספר חודשים בר יין וגבינות חדש בשם 'באשר רסטו אנד צ'יז' ששוכן במבנה אבן עתיק בפאתי נחלאות ששוחזר ושופץ. האחים, שידועים כ'מלכי הגבינות' בארץ, מציעים מגוון רחב של יינות מקומיים ומיובאים מיוחדים וקלאסיים לצד פלטות גבינות בגדלים שונים היישר מהפרומאז'רי וגם מנות חלביות נוספות. על המטבח אמון השף המוערך עידן הלפרין ובבר מוגשות מנות כדוגמת סלומון מעושן עם קרם פרש, פונדו גבינות שוויצריות ועוד.  ומה הולך טוב יותר עם גבינות מאשר יין איכותי? במקום מציעים מגוון רחב מאוד של יינות איכותיים, טעימים וטובים.
שעות פעילות  יום א' - יום ה' 24:00 - 17:00 יום ו' 16:00 - 10:00 כתובת:רחוב אגריפס 21

חגיגה של טעמים

תרבות: הצצה לחיי החסידות

מוזיאון ישראל בירושלים מציג עד סוף השנה תערוכה מרתקת ומיוחדת שנותנת הצצה לחיי החסידויות השונות - שזכתה לשלל ביקורות חיוביות. ברוח החג, אנחנו מזמינים אתכם ללמוד על תרבות החסידים והחצרות השונות. התערוכה חושפת את הדמות הדומיננטית בכל חצר, הלא הוא האדמו"ר. בתערוכה תלבושות של גברים, נשים וילדים, אשר מחויבים להתלבש ולהתנהג לפי קודים קפדניים. בנוסף מוצגים חפצים הקשורים לחייהם הרוחניים והקהילתיים וכן תמונות המתארות את מעגל החיים ומחזוריותן. כל זאת בליווי סרטים ומוזיקה.
הכניסה עד גיל 17 חינם בימי ג' ושבת. התערוכה מוצגת באולם הרי ובלה ווקסנר.

אוויר: על חומותייך ירושלים

שיטוט בין סמטאות העיר וברחובות הציוריים, ברובע היהודי ובחומות ירושלים יכולים בהחלט להעניק את התחושה המיוחדת של חג. האווירה בירושלים, בייחוד באזור זה, היא אווירה שונה, שמחה, רוחנית וחגיגית אז כדי לספוג אותה כראוי- שוטטו לכם בין סמטאותיה העיר ברובע היהודי ובקרו בכותל המערבי. כמובן שמומלץ לכלול את שוק מחנה יהודה הצבעוני שמתובל בהרבה ריחות וטעמים וכן ברובע המוסלמי, הארמני, כיפת הסלע, מגדל דוד וויה דולורוזה. אגב, זה גם הזמן והמקום לנגב חומוס מקורי ואיכותי.

האווירה, צילום גליה אלון

עוצמה: חיזיון תעתועים

במוזיאון לתולדות ירושלים במגדל דוד, מוצג חיזיון לילי קסום. חומות המצודה משמשות כתפאורה האידיאלית ובין שרידי הארכיאולוגים שבחצר המצודה, בתוספת מוזיקה מקורית מסופר סיפורה של העיר בדימויי ענק מרשימים ומהפנטים.


החיזיון הלילי הוא בעצם "אחיזת עיניים", אבני החומות והמבנים נעלמים ונגלים לתוך ומתוך התמונות והדימויים ואתם זוכים לחוויה רב חושית. מערכת מחשוב משוכללת מפעילה 20 מקרנים, 10 נגני וידאו, 14 מחשבים ורמקולים והכל בשבילכם ולמען המטרה הקדושה של חוויה יוצאת דופן והיא אכן כזו!
משך המופע 45 דק', חלקו הראשון מתקיים בהליכה בחצר המצודה עד לתחילת המופע המרכזי. שעות הפעילות: א'-ה' בין השעות 08:00-18:00 וביום שישי וערבי חג בין השעות 09:00-14:00.

עיצוב: בתים מבפנים

בתים מבפנים הוא אירוע מציצני ארכיטקטורי שמתקיים אחת לשנה.
במשך סופשבוע אח

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים