טיול בתל אביב, מסלול מצולם ברחובות ת"א

גליה אלון מזמינה אתכם לסיור ברחובותיה וסמטאותיה של תל אביב הישנה, הפשוטה אך המתחדשת והמסקרנת. כזו שלא רואים כשחוצים את הכביש עם הרכב. סיור חגיגי עם מצלמה אחת והרבה אהבה

writer
גליה אלון תאריך פרסום: 03/09/2012

זוכרים את הפעם האחרונה שביקרתם בתל-אביב? ששוב התאהבתם בחופיה? מה אתם יודעים על יפו או על נווה צדק ... מה נחרט בזיכרונכם מהרחובות המעט מוזנחים, הבניינים המיושנים בעיצובם הייחודי והמרפסות שכמו כל אחת דיברה בשפה שונה ויכולתם להביט עליהן דקות ארוכות ולתהות מי מתגורר בבית הזה, מתי הוא נבנה ?
גליה אלון מזמינה אתכם למסע מצולם של טיול בתל אביב ברחובות שאף פעם לא תחדל לסקרן.

ההתחלה חייבת להיות רגועה

אני אוהבת את הים ושם אני מתחילה את הסיור, בחוף בוגרשוב, מקום בו הקיץ נראה כנצחי ומי הים פלשו לחוף ויצרו כמה בריכות, וכן כתבתי: " רדודות שהשמיים משתקפים בהם כמו מראה גדולה המכפילה את יופיו הטבעי של החוף עמוס המשתזפים, משקימי הקום, זוגות המחפשים מפלט רומנטי ושליו ואלו המטיילים להנאתם רק כדי לשאוף מעט אוויר לח ומלוח שעושה טוב כל-כך לנפש. "

חוף בוגרשוב (צילום: גליה אלון)

דרומה לאלנבי – היישר אל שוק הכרמל

תעצמו את העיניים. הרעש, ההמולה והריחות יאמרו את שלהם ללא מראה העיניים. כשתפתחו את העיניים, כל הצבעים, הצלילים והמראות יסתדרו לתמונה אחת תוססת ורבגונית שתשיב אתכם לכאן בכל פעם מחדש.

שוק הכרמל (צילום גליה אלון)

במהלך הליכה קצרה של טיול בתל אביב ברח' אלנבי, מול בית הכנסת הגדול ותתקשו להתעלם מהוויטרינה הפינתית הנושאת שלט גדול "סטפן בראון", המפנה לחצר הפנימית. בשנות ה-50 היה זה הסטודיו היוקרתי של הפרוותן המפורסם-סטפן בראון שהלביש את נשות החברה הגבוהה באופנה עילית. הסטודיו- במבנה הגדול והמרשים משכן כיום את אחת המסעדות הטובות בעיר.חצר גדולה ושקטה, בר מעוצב וחלל אורבני המצליחים לשמר את הקסם הישן.

אלנבי (צילום גליה אלון)


משם מערבה לשכונת נווה צדק

השכונה היהודית הראשונה מחוץ לגבולות יפו, הבניינים שנבנו בסוף המאה ה-19 בסגנון אדריכלות האיסלאם נותרו כשריד מפואר משכונה שנבנתה כמפלט זמני והיום מהווה מוקד נדל"ן ותיירות המציע שפע של בילויים  בגלריות, מרכז תרבות, חנויות ייחודיות , מסעדות יוקרה, בתי קפה וברים.  

רחוב החסיד בנווה צדק (צילום גליה אלון)

נווה צדק (צילום גליה אלון)

טיול בתל אביב יפו - על קו החוף

לא מן הנמנע שנמשיך דרומה על קו החוף ליפו. מבט אחד על העיר העתיקה השוכנת בתוך הים כחצי אי אקזוטי ומלא קסם מימים יפים ובעיקר מאלו שלא. אך למרות עברה מלא התהפוכות, ממשיכה להיאבק על עתידה ולפרוס בפני המבקרים אין ספור מראות ואפשרויות בילוי ממערב ועד מזרח, מזה העממי והפשוט ועד לזה היוקרתי והמענג.

ימה של יפו (צילום גליה אלון)

יפו- זוויות רבות לה

נמשיך מזרחה ליפו האחרת. מכיכר השעון מזרחה לרחובות הפנימיים והקסומים של שוק הפשפשים. ארכיטקטורת התקופה העותומאנית עם זו של הבאוהאוס מתקופת המנדט הבריטי, יצרו משהו שלא זקוק להגדרות ומדבר בשפתו מכל חלון ומרפסת וצופה בהנאה בעוברים ושבים המתפעלים למראה הריהוט, הביגוד ופריטי הוינטאג' שכמו חיכו בדממה רק לרגע הזה.

לאתר הבית

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים