פיקניק טיים: מקומות מומלצים לפיקניק בטבע

תקופת הסתיו, הבאה עלינו לטובה, היא התקופה האידיאלית לפיקניק של שישי אחר הצהריים או של שבת בבוקר. אז מה חשוב לקחת וממה מומלץ להימנע, וגם כמה מקומות אידיאלים המומלצים לעריכת פיקניק סתיוי.

writer
רון שגב פינקלמן תאריך פרסום: 22/10/2012

תקופת הסתיו, הבאה עלינו לטובה, היא התקופה האידיאלית לפיקניק של שישי אחר הצהריים או של שבת בבוקר. אז מה חשוב לקחת וממה מומלץ להימנע, וגם כמה מקומות אידיאלים המומלצים לעריכת פיקניק סתיוי.

עשו ואל תעשו

בכל פיקניק, על סוגיו ומטרותיו השונים, חשוב להציב כמה גבולות גזרה כדי לא להפוך את ההנאה לטרחה:
עשו:
- וודאו שהגישה למקום נוחה, קלה ובטיחותית.
- בחרו מקום לפיקניק, שיהיה מואר דיו בשעות הערב ושיש בו אזורים מוצלים בשעות היום.
- בדקו שיש מקום חנייה נוח ולא רחוק מידי ממקום הפיקניק.
- דאגו לסדר את סלסלת הפיקניק שלכם כראוי בבית, כדי שבמקום תצטרכו רק 'לשלוף' את הפריטים.
- זכרו לדאוג שיהיה מגוון אוכל שמתאים לכל הסועדים, לפי טעמם האישי. בייחוד לילדים הבעייתיים.


אל תעשו:
- אל תבחרו מקום שמצריך נסיעה מרובה ומעייפת, אם בחרתם בפיקניק קליל וספונטני.
- אל תיסעו בשעות לא סבירות לאזורים ללא שמירה או בדרך מסוכנת.
- אל תבחרו ביום גשום במיוחד או חם מידי.
- אם אתם יוצאים כמה משפחות יחד, אל תתנו למשפחה המעופפת להביא את הדברים הכי חשובים

אין אווירה יותר נינוחה מבוקר של פיקניק

רומנטי, משפחתי או מפתיע?

סוג הפיקניק שאתם בוחרים לעשות משפיע, מן הסתם, על ההכנות לקראתו. אם אתם מתכננים פיקניק רומנטי כדאי לבחור במקום שקט, אינטימי ורומנטי כמו חוף הים וכדומה, ולהגיע אליו בשעות בין ערביים וכך להרוויח גם שקיעה יפה או בשעות הערב כשהירח והכוכבים מהווים תאורה רומנטית במיוחד.


אל הפיקניק הרומנטי מומלץ להכין ולהצטייד מראש בשמיכת רביצה/מחצלת, שמיכה קלה (למקרה שיהיה קריר), בקבוק יין, פותחן, כוסות, פינוקים כדוגמת פירות מעוררים, שוקולד, קינוח אהוב במיוחד על בן/ת הזוג, ארוחה קלילה שתכלול סנדוויצ'ים מושקעים או פשטידה, מיץ טבעי או שתייה קלה אחרת, בגטים, סלטים, מטבלים, מפה, סכו"ם, צלחות, שקית אשפה וגולת הכותרת- נרות רומנטיים, גפרורים, פמוטים, מכתב אהבה או מתנה לבן/ת הזוג.

פיקניק רומנטי על חוף הים 

אל הפיקניק המשפחתי אפשר להגיע בשעות אחר הצהריים וכן במהלך יום שבת וכדאי לוודא שיש בסביבתו מדשאות, גן שעשועים או מרחב פתוח ומעניין להשתובבות הילדים, מסלולי טיול קלילים שמתאימים לשילוב עם פיקניק. חשוב לזכור לקחת- משחקים כגון כדור, מטקות, קלפים, משחקים לכל המשפחה וכדומה, מחצלת גדולה שתאפשר ישיבה נוחה ומרווחת, סכו"ם, מפה, שקית אשפה, מאכלים קלילים ואהובים על הילדים (ניתן להכין חמגשית מוכנה לארוחה מראש בבית זה מקל..., קינוחים, שתייה קלה, בירה ויין למבוגרים, פירות, עוגה או עוגיות, חטיפים, וציוד משלים כגון- בגדים להחלפה, עליוניות למקרה ויהיה קריר, חיתולים, מוצצים, בקבוק, כובעים, קרם הגנה. אם בחרתם בפארק, כדאי להצטייד גם באופניים (לא לשכוח קסדות).


פיקניק עם טוויסט בריאות  נכון, הרבה יותר קל ומפתה להכין סנדוויצ'ים, בורקסים או ג'חנון ולפנק בחטיף ועוגת שוקולד, זה טעים!  אבל אפשר גם אחרת... פיקניק בריאות כולל-  לחם מלא, גבינות, הרבה ירקות, שייקים מפירות, עוגיות שיבולת שועל, יוגורט, מים (אפשר גם עם נענע), סלט 5 צבעים (עם מעט לימון, שמן זית ומלח), לקינוח פירות טריים ויבשים, תה רגיל או ירוק.

דרך מקורית לפתוח בקבוק יין בשטח (צילום דנה נמדר)

לאן ללכת? מקומות מומלצים לפיקניק בטבע

פיקניק בחיק הטבע, יכול להתבצע כמעט בכל מקום, המקומות הפופולריים הם חוף הים והפארקים השונים. הנה לכם מספר אתרים נחמדים נוספים בהם ניתן לערוך פיקניק בכל ימות השנה:

כפר הבפטיסטים ממוקם בגן לאומי מקורות הירקון. הכפר הוקם ע"י עמותת נוצרים כחווה חקלאית. בכפר כנסייה, מגרש בייסבול, פרדס הדרים ומסלול הליכה קל ונוח בתוואי הגן. בגן יש אומגה, מ

אולי יעניין אתכם גם

מדורים