לנפוש הכי גבוה שאפשר: אהבה בגבהים

כשעומדים בגובה של 850 מטר מעל פני הים עם אוויר הרים נעים במיוחד לרגע נעלמות כל הדאגות, גם למוטרדים בנינו. האם לשתות יין ולאכול אשכול ענבים או אולי עדיף קפה עם שוקלדים? דאגות של חופש.

writer
אלונה ישראלי תאריך פרסום: 03/04/2016

כשעומדים בגובה של 850 מטר מעל פני הים עם אוויר הרים נעים במיוחד לרגע נעלמות כל הדאגות, גם למוטרדים בינינו. השאלה היא אם לשתות יין ולאכול אשכול ענבים? או אולי עדיף קפה עם שוקולדים?

הדבר הראשון ששמים לב כשמגיעים לאהבה בגבהים בכרם בן זמרה שבגליל העליון הוא השקט המלטף. אמנם אי אפשר להתעלם מהאווירה הפסטורלית, אבל גם הרוגע שם מאד בולט. עד כדי כך הדבר שכאשר בן זוגי ואני הוצאנו את ה'טרולי' שלנו מהמכונית והתחלנו ללכת איתו לכיוון הצימר, הרגשנו לא בנוח עם הרעש שמפריע לשלוות המקום אז החלטנו לקחת אותו על הגב.

 במיקום גבוה ושקט (צילום אלברט אדוט)

לא רוצים לצאת מהחדר

הגענו לצימר אהבה בגבהים בסביבות 17:00 כשכבר התחיל להחשיך. נכנסו לסוויטה ומהר מאד הבנו שהייתה כאן חשיבה על הפרטים הקטנים. אמנם קטנים אבל כל כך גדולים, בדיוק אלה שמשדרגים ומנעימים את החוויה. זה התחיל בשולחן עליו היו מונחים בקבוק יין משובח, שוקולדים וסלסלת פירות העונה ובה קיווי, אגס ואשכול ענבים הכי גדול ועסיסי שראיתי בחיי. לרגע חשבנו שמדובר בקישוט מפלסטיק, אך בהמשך גילינו שאלו ענבים שגדי, בעל הצימר, מגדל בעצמו.

על השיש במטבח עמדה מכונת קפה נספרסו עם מקציף ובמקרר היו בקבוקי מים, חלב ומיץ תפוזים טרי. זו הייתה ההתחלה, הדברים הראשונים ששמנו לב אליהם ברגע שנכנסו. הפינוקים הגדולים כוללים שולחן פינג פונג ומתקן ברביקיו בחצר ובפנים קמין, טלוויזיה בכבלים עם מסך lcd גדול במיוחד, מערכת שמע. בחדר אמבט ג'קוזי זוגי מרווח עם תאורה פנימית ולידו נרות וסבונים להשלמת האווירה. ליד המיטה הגדולה היו ספרי קריאה בנושאים מגוונים וחלוקי אמבט. 

אין סיבה לצאת מהחדר, אהבה בגבהים (צילום אלברט אדוט) 

כמעט מעל העננים

צימר "אהבה בגבהים" נמצא בגובה כ-850 מטר מעל פני הים בנקודה הכי גבוהה בישוב הפסטורלי, מה שמוביל לנוף הפתוח לפניה. כשיצאנו בבוקר לחצר נגלה לפנינו אותו נוף מרהיב ביופיו ונקודת תצפית טובה לחרמון, רמת הגולן, עמק החולה, הרי נפתלי, נחל דישון והרי הלבנון. ניתן להתעמק עוד יותר בנופים אלו עם שימוש במשקפת הנוף שניצבת על חצובה בקצה הצוק. בחצר המטופחת והגדולה למדי יש ג'קוזי מרווח ומחומם הצופה על כל הנוף המרהיב, ערסל, פינות ישיבה ונדנדה. אמנם הנוף הוא השחקן המרכזי במקום אבל כל שאר הפריטים משלימים את התמונה. בחצר ישנם ציורי קיר המשתלבים עם הנוף ונראים כחלק מהטבע. למרות שהמתחם כולל שלוש סוויטות המתאימות לזוגות (עם אפשרות לאורח שלישי), נראה כי לכל זוג יש את הפרטיות המרבית.

יתרון הגובה, אהבה בגבהים (צילום אמנון אוזן)

ויש גם ערך מוסף

בצימר, בניגוד לבתי מלון, יש משהו אישי יותר ולכן היחס של המארחים משפיע במקרים רבים על השהות. שמחנו לגלות מארחים אדיבים במיוחד שמצד אחד היה להם חשוב לתת לנו להרגיש את השקט והשלווה ללא הפרעות מיותרות ומצד שני הם הצליחו בנועם ובעדינות לתת שירות מקצועי ביותר, החל מלבדוק איתנו באיזה שעה יהיה לנו נוח לקבל את ארוחת הבוקר ועד להסברים על הנוף והסביבה. 

חשוב לציין שמשב האוויר הצלול בחצר לרגע יכול להטעות ולתת הרגשה שנמצאים בחו"ל. כדאי להגיע מגובים בשרוול ארוך גם בתקופות האביב ואפילו בקיץ. מצד שני ישבתי בבוקר בחצר עם כוס קפה ביד ונהניתי מאוויר נקי ומחדש כוחות. שמענו מהמארחים שבחורף האחרון ירד באזור שלג וההרים שממול הצימר כוסו כולם בלבן.

 ארוחת הבוקר בגבהים (צילום אמנות אוזן)

להתאוורר ולטייל בסביבה

כדאי לעשות סיור בישוב המיוחד כרם בן זמרה, הכולל דתיים וחילוניים, בני עדות מרוקו, רומניה ותורכיה, שהקימו את הישוב בשנת 1948. בישוב ישנם ארבעה יקבים וביניהם יקב רימונים ייחודי בארץ. 

במרחק קילומטר וחצי מהישוב אפשר לטייל במעיין עין עלווה בו זורמים מים כל השנה ובמהלך המסלול יש צמחיה, אמות מים וטחנות קמח קדומות. מסלול נוסף הוא נחל דישון (עליו ני

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים