פסח: איפה רואים פריחה?

אחרי כל הגשמים שירדו השנה, טיולי הפריחה יהיו מרשימים במיוחד. מצפון ועד דרום אפשר לראות כלניות, אירוסים ונוריות, וליהנות משטחים פתוחים בשלל צבעים

writer
ליאת עיני תאריך פרסום: 19/02/2013

אין ספק שהתקופה הנוכחית היא אידיאלית עבור מטיילים. הטבע במלוא הדרו, מזג האוויר נעים וכל מה שנשאר הוא לבחור מסלול נחמד, לעצלנים מבניכם - לא חייב להיות ארוך במיוחד. לשים את הילד בשדה כלניות או ליד אירוס יפה, לצלם ולעלות תמונות לפייסבוק או לפתח תמונות ולתת לסבתא לתלות על המקרר. כמובן חשוב ביותר לשמור על הטבע כמו שהוא ולא לגעת בפרחים למרות שהם ממש יפים.  אז מתלבטים לאן לנסוע? כל מה שנותר לכם הוא לבחור מסלול מתאים:   

הר שאול 

איפה? אזור הגלבוע, הגליל התחתון.

מה רואים? תצפיות מרהיבות לשטחים צבעונים בגבעת המורה, התבור ועמק חרוד לכל אורך המסלול ופריחה של תלתנים לבנים, כלניות ונוריות אדומות מתחת לעצי אורן. 

אורך המסלול: מסלול מוצל ברובו, מעגלי וקליל באורך כ-1 ק"מ.

צאו לדרך: המסלול מתחיל בחניון הר שאול בסמוך למצפור. משם יורדים לכיוון צפונה ובהמשך עולים חזרה לנקודת ההתחלה. 

פריחה אחרי הגשם (צילום דנה נמדר)

שמורת בארי

איפה? בנגב המערבי ליד קיבוץ בארי.

מה רואים? שמורת הטבע בגודל 5,000 דונם בצורת מכתש, הקרויה "ביתרונות בארי" בזכות בתרונות לס באזור. במהלך ינואר-פברואר השמורה מכוסה בכלניות אדומות והחל מחודש מרץ ישנה פריחה מרהיבה של סחלבים, חצבים ואירוסים. 

אורך המסלול: מסלול מעגלי באורך 2 ק"מ. 

צאו לדרך: המסלול עם סימון כחול לכיוון דרום וממש לאחר כמה דקות כבר רואים ריכוז של פריחה יפה במיוחד. השביל ממשיך לכיוון דרום-מערב ועובר ליד מפעל גופרית ומשם חזרה לנקודת ההתחלה. 

בתרונות רוחמה, מרחבים ללא סוף (צילום דנה נמדר)

שמורת האירוסים 

איפה? ליד שכונת "עיר ימים" בנתניה.

מה רואים? פריחת האירוסים מתחילה באמצע ינואר ומסתיימת במרץ אבל בשמורה יש עוד מיני פרחים נוספים כמו תורמוסים, נוריות ורותם המדבר. 

אורך המסלול: 2 ק"מ. 

צאו לדרך: בתוך השמורה יש שביל ראשי שממנו יוצאים מספר שבילים קצרים ולצידם שלטים המסבירים על הצמחיה במקום. אפשר להמשיך ללכת עד האזור בו נשפך נחל פולג אל הים ולהבחין שככל שמתקרבים לים הצמחיה משתנה.  

התורמוסים ( צילום דנה נמדר)  

מנחת מגידו

איפה? עמק יזרעאל, מערבית לעפולה (בצידו הצפוני של כביש הסרגל). 

מה רואים? כלניות אדומות, ורודות, סגולות ולבנות בתוך חורשת אקליפטוס. בחורשה יש שבילים המקיפים את ריכוזי הכלניות על-מנת לשמור עליהן. 

אורך המסלול: 1 ק"מ.

צאו לדרך: מכביש 65, מכיוון צומת מגידו לעפולה פונים צפונה לאחר קילומטרים ספורים למנחת מגידו ולאחר כ-200 מטרים מגיעים לחניה. ישנם שני שבילים קצרים, האזור הימיני כולל פריחה רבה יותר לכן כדאי להתחיל איתו ולאחר מכן לבחור בשביל השני. בסמוך למנחת ישנה חורשת אקליפטוסים שמתאימה מאד לפיקניק נחמד.

 שמורת אחו נוב

איפה? דרום רמת הגולן, בין היישובים חיספין ונוב.

מה רואים? השמורה קרויה גם "אירוס הביצות" מכיוון שבחודשים פברואר-מרץ ישנה פריחה של אירוס הביצות (ממש אחרי פריחת הנרקיסים). השמורה קטנה יחסית, בגודל 763 דונם, ומלבד האירוסים ישנם עוד מאות סוגי פרחים וצמחים שפריחתם משתנה בהתאם לעונות השנה ובחודשים מרץ-אפריל אפשר לראות את תורמוס ההרים, תלתן הביצות ושעורת התבור. השמורה מרוצפת בשביל עץ ומסלול סלול ונגיש שבקצהו ניתן להגיע עם כיסא גלגלים ולצפות בפריחה.

אורך המסלול: מסלול מעגלי באורך 1 ק"מ. 

צאו לדרך: נכנסים לשמורה מכביש הכניסה ליישוב חיספין. בכניסה ליישוב פונים ימינה ולאחר כ-20 מטר מגיעים לחניון השמורה. המסלול על שביל המקיף את אזורי הפריחה על-מנת לא לפגוע

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים