מסע בזמן: חוזרים למדבר

לכבוד חג הפסח והאביב המתקרב הגיע הזמן קצת לגוון בטיולים הסטנדרטים ולנסוע דרומה. מאז שבני ישראל עברו במדבר נוספו אינספור אטרקציות ומסלולי טיולים רבים לכל המשפחה

writer
ליאת עיני תאריך פרסום: 19/02/2013

ארבעים שנה הלכו בני ישראל במדבר ואנחנו מקטרים על כמה ימים בשנה שצריך לאכול מצות בפסח כי הן משמינות, עושות עצירות או סתם לא טעימות. אבל אם לרגע נהיה רציניים בפסח כידוע יש ימי חופש רבים שאפשר לנצל לטיולים או סתם למנוחה. ואם כבר לטייל, למה לא לחזור למקורות ולנסוע דרומה, לנוף המדברי, לשלווה, לצבעים החמים? מלבד הטבע המהפנט כמעט כל אטרקציה שתרצו תוכלו לקבל, מאירוח באוהל בדואי, טיולי אופניים ומפגש עם חיות מיוחדות ועד צימרים מפנקים ביותר וארוחות טעימות עם גבינות עיזים איכותיות. קבלו חמש המלצות מדבריות לכבוד החג המתקרב.

להתחיל את הבוקר בתצפית

אם אתם ממש חרוצים אפשר להשקים קום ולהגיע לפנות בוקר לראות את הזריחה, אבל גם בשעות היום התצפיות במדבר מעוררות השראה. הנה כמה מקומות מומלצים: מצוקי דרגות במדבר יהודה בגובה 500 מטר מעל ים המלח. מגיעים לנקודת התצפית דרך כביש חוף ים המלח ובצומת מצוקי דרגות פונים מערבה עד למצוקים. אפשרות נוספת היא לראות את הזריחה בטיילת הפסלים במצפה רמון הבנויה על שפת המכתש. בטיילת יש מרפסת נוף שממנה אפשר להשקיף על המכתש ונופו היחודי של המדבר. מגיעים לטיילת דרך הכניסה הראשית של העיר (ליד תחנת הדלק), שם פונים מזרחה לדרך עפר ולאחר קילומטר וחצי מחנים את הרכב. מומלץ להגיע עם לבוש חם, תרמוס עם קפה או תה, עוגיות וסבלנות כי לפעמים לוקח לשמש זמן לעלות, כנראה שגם לה קשה לפעמים לקום. 

מטיילים על גלגלים

אם אתם רוצים לגוון אפשר להנות מנופי הדרום בדרך קצת שונה. אפשרות אחת היא טיולי ג'יפים אתגריים שאיתם אפשר להגיע מהבית או לשכור באזור. אפשרות נוספת, בריאה יותר, היא לעשות טיול אופניים וגם אותם ניתן לשכור (לדוגמה - חנות "לה מדווש" בקיבוץ בארי). את המסלול כמובן בוחרים לפי רמת הקבוצה, מזג-אוויר והזמן שאתם מעוניינים לדווש. יער בארי הוא אזור רכיבה מבוקש ובו מסלולים בכל הרמות. איך מגיעים? נוסעים מצומת סעד דרומה בכביש 232. לאחר כ-6 ק"מ פונים לקיבוץ בארי וחונים בחניה. ביער ישנם שלושה מסלולי טיול המיועדים למשפחות ומסומנים בכתום (מסלול באורך 9 ק"מ), ירוק (מסלול באורך 11 ק"מ) וכחול (מסלול באורך 12 ק"מ). בנוסף, ישנו מסלול אתגרי המסומן בצבע אדום, באורך 26 ק"מ.

לה מדווש בבארי  

חיות וחיוכים

אם כבר אנחנו חוזרים למדבר באווירת יציאת מצרים אפשר לחזור גם לתיבת נח ולהראות לילדים מה שהם לומדים בשיעורי תנך. בחוות האנטילופות ישנו מבנה מרשים של תיבת נח ובתוכה אפשר לסייר ולראות מגוון חיות כגון צבי ענק, שפני סלע, תוכים, מיני עופות, וגם פינת ליטוף עבור הילדים. בנוסף, בחווה ישנו פארק ובו מסתובבים כ-200 בעלי חיים כמו איילים, אנטילופות, כבשים ועזים. ניתן לסייר בפארק באמצעות רכב ולראות את בעלי החיים בסביבה הטבעית שלהם. החווה ממוקמת על כביש הערבה, בין מושב עין יהב למושב צופר. 

גבינה לי חביבה

אם הילדים שלכם רגילים לפתוח את המקרר ולהוציא את הגבינה והקוטג' הגיע הזמן שהם ילמדו איך מגינים גבינות. בדרום ישנן חוות בהן מייצרים גבינות ויוגורטים ולחלקן יש מרכז מבקרים ואפשרות לעבור סדנאות להכנת גבינה לכל המשפחה. במחלבת צאלה, דרומית למושב עין-בשור עושים סיורים מודרכים בדיר הכבשים והאיילים ומקבלים הסבר על תהליך החליבה. לאחר מכן כל משתתף מכין גבינה צפתית מחלב מפוסטר וסט גיבון. הסדנאות מתאימות לילדים מגיל חמש, ואם הן עושות לכם חשק אפשר להזמין במקום ארוחות לפיקניק באזור. 

שפע של טעמים במחלבת צאלה

 

הגיע הזמן לישון

אין דרך טובה יותר להתחבר למדבר מאשר לישון באוהל תחת כיפת השמיים. אם אתם לא מצויידים בציוד קמפינינג מתאים ורוצים לספוג קצת אווירה מומלץ להישאר ללינת שטח בחאנים הפזו

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים