עצמאות 65: טיולים באווירה של פעם

איך באמת חיו האנשים שהקימו את המדינה? מה הם לבשו, היכן הם גרו, כיצד התמודדו ראשוני המתיישבים? איפה נמצא הסליק הסודי? ועוד. השנה אנו מזמינים אתכם למסע מרתק בעקבות העבר.

writer
דנה נמדר תאריך פרסום: 07/04/2013

עמותת התיירות בעמקים החליטה השנה להזמין את הציבור לבילוי במנהרת הזמן באתרי מורשת מראשית ההתיישבות עם הרבה נוסטלגיה, סיפורים וכמה חלוצים מתקופת טרום המדינה, כי קצת היסטוריה לא תזיק לאף אחד.

קיבוץ יפעת: המוזיאון לראשית ההתיישבות

מוזיאון  המציג  את סיפורם המרתק של מתיישבי העמק, החלוצים של שנות העשרים של המאה העשרים, ועד הקמת המדינה. במקום אוספים של פריטים מקוריים מהתקופה ההיא, הכוללים כלי עבודה ומטבח, כלים חקלאיים, ביגוד, מחברות וספרים ועוד מאות פריטים במתחם גדול המעוצב ממש כמו הקיבוץ של פעם, עם החצר, המטבח, המרפאה, חדר האוכל ועוד.
שעות פתיחה: 11:00-15:00 הכניסה חינם ביום העצמאות. לפרטים נוספים:  04 6548974   

המוזיאון לראשות ההתיישבות (צילום יח"צ)

מערת הפלמ"ח

המערה היתה בסיס האימונים ליחידות המיוחדות של הפלמ"ח כמו המסתערבים שפעלו בהסתר במדינות ערב השכנות וכן נערכו במערה ישיבות צוות של מפקדי הפלמ"ח לפני יציאתם לפעולות. הכניסה למערה במדרגות צרות ומוצגים בה פריטים מקוריים ואף סרט מרתק על התקופה.
שעות פתיחה ביום העצמאות: בין 9:00-16:00 , ביום העצמאות הכניסה חינם.

קיבוץ מרחביה: החצר הגדולה

בחצר הקיבוץ יוצגו מבנים מקוריים מראשית המאה שעברה, מרכז מבקרים המציג בדרך חדשנית את התמונות וכן מוקרן במקום סרט הדרכה והסברים בשפות עברית, אנגלית וגרמנית המספר שלל סיפורים הקשורים למקום ולתקופה.
שעות פתיחה ביום העצמאות: בין 9:00-15:00 מחיר: 15 ₪ לגמלאים, 17 למבוגר, 10 ₪ לתלמיד/סטודנט/חייל/ילד. בשאר ימות השבוע יש לתאם הגעה מראש:  052-5341954, 052-3638156

החצר הגדולה במרחביה (צילום דורון מור)

סיורי נוסטלגיה עם טלי זייד 

נכדתו של השומר הראשון, אלכסנדר זייד עורכת סיור מרתק ומוחשי ב"גבעות שייך אבריק". הסיור יתאר את חייהם של סבה וסבתה   כמתיישבים בודדים על הגבעה וכן את סיפורם של  "אנשי בראשית", מהעלייה ב-1904 ועד ההתישבות בשייך אבריק, הקמת בר גיורא והשומר. הסיור מתובל בסיפורים פיקנטיים ומלווה בשירים מהתקופה, נופים מרהיבים ועוד.
מחיר: 45 ₪ למבוגר, 30 ש"ח לילד.  פתוח בתיאום מראש: 050-6848105

הסליק בעין השופט

הסליק הגדול שנחפר ב 1945 בעין השופט היה ידוע רק למספר מצומצם של אנשים ונשמר תמיד בסוד עם השנים התהלכה שמועה ורק בגיל  97 החליט אחרון השותפים לגלות את מקום הימצאו לכלל הציבור. היום מעל הסליק ממוקם חדר כושר. הביקור במקום כולל צפיה בסיליק, תערוכה עם פריטים אותנטים שנמצאו במקום וכן צפייה בסרטון וידאו ובחביות המיוחדות מתוצרת בית בהן הוחבא הנשק. במהלך 2013 ייפתח חדר תצוגה לנשק עצמו שהוצא מהסליק. הגעה בתיאום מראש. נטע: 050-7266534 , ישי: 050-5764268. הכניסה בעלות של 25 ₪ לאדם.

הסליק הסודי של עין השופט (צילום ישי הורמן)

הצריף  המארח בנהלל

הצריף של אצילית ועפר בנהלל  יארח את המבקרים תוך סיור  ייחודי המשלב "מסע מרתק בשבילי הציונות" עם עפר אבירן, דור שלישי בנהלל, וחגיגה כפרית . בנוסף ניתנת אפשרות בצריף האורחים להזמין ארוחה צמחונית עשירה ומיוחדת.  זהו סיפור על ראשית ההתיישבות והגנת הישובים בעמק יזרעאל; סיפורם של חלוצים שתקעו יתד בעמק לפני כ  90 שנה ויצרו יש מאין... חיבור מופלא לספריו של מאיר שלו ""רומן רוסי", "כימים אחדים" ו"פונטונלה", שירי אלתרמן, רחל, וחנה סנש המלווים אותנו במסע.  נשמח לארח אתכם בצריף האורחים שלנו לסיפור נהלל בראי המשפחה, וכמובן נבקר ב"סליק במתבן". חוויה מרגשת ומפתיעה, המיועדת לאירועים משפחתיים, טיולי חוגים, קבוצות וימי גיבוש לחברות. להזמנות ותיאום מראש: 04-6515840.   

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים