בוקר פנוי: מה עושים ואיפה?

אל תתנו לחום להשאיר אתכם בבית הקפה השכונתי, מיץ סחוט טרי בשוק או יצירת אמנות משובבת עין ישפרו לכם את אווירת הבוקר של יום שישי. קבלו חמש הצעות לבילוי מחוץ לגבולות תל אביב. בוקר של כיף

writer
רוני ארקוש תאריך פרסום: 05/05/2013

שישי בבוקר הוא זמן מצויין לכתת רגליים ולשוטט בחוץ. אל תתנו לחום להרתיע אתכם, כוס מיץ סחוט טרי בשוק או יצירת אמנות משובבת עין יכולים לשפר את מצב הרוח פלאים ולהפוך את הבוקר לנפלא. קבלו חמש הצעות לבילוי מחוץ לגבולות תל אביב. בוקר זוגי של כיף.

מדרחוב האמנים – זכרון יעקב

במושבה הנעימה זכרון יעקב, מתרחש כל יום שישי קסם של אירוע. המדרחוב הראשי שברחוב הנדיב נמלא שלל דוכנים של יוצרים מקומיים ממגוון תחומים. זוהי הזדמנות מצויינת לגרות את העין ואף לרכוש פריט מקורי לבית שיוסיף לו צבע וחן. קרמיקה, עבודות סריגה, תכשיטים וציורים הם רק חלק מהמבחר שמוצג במקום. מדי פעם גם מגוון את היריד מופע מוזיקלי או תיאטרלי מבדר, ואפשר גם לסיים בישיבה באחד מבתי הקפה הנעימים שמציעה הסביבה. 

מיקום: רחוב הנדיב בזכרון יעקב  שעות פתיחה: 9:00-14:00

אומנות,מקוריות ועוד

שוק האיכרים בבאר שבע

הטרנד שמלווה את הערים הגדולות לא פסח גם על בירת הנגב. מדי יום שישי בבאר שבע, תוכלו לרכוש ממיטב התוצרת החקלאית של האזור. אם חשקתם בלחם בריאות עטוף באווירה מדברית ממצפה רמון, בירקות אורגניים שגודלו ללא ריסוס, בגבינות בוטיק מחלב כבשים או בפטריות ממגוון סוגים – השוק הזה הוא המקום בו תוכלו למצוא את מבוקשכם. בשוק האיכרים תוכלו למצוא השראה לבישולי שישי עם חומרי גלם איכותיים בהתאם לעונה ואפילו זר פרחים צבעוני לשבת תוכלו למצוא במקום.  

מיקום: קניון השדרה השביעית, רחוב דרך חברון 48. שעות פתיחה: 8:00-15:00

שוק ראש העין

מלבי קר וצונן, בגדים לכל המשפחה, כלי בית, פירות וירקות – הם רק חלק ממה שמחכה לכם בשוק ראש העין. השוק רחב הידיים, מסודר ומקורה, מציע פתרון כולל לכל הצרכים של משפחה ממוצעת. השוק נחשב לשוק זול ונגיש, שהמבחר בו מגוון והקנייה בו היא חוויה נעימה ויעילה. אם הקיבה מקרקרת בזמן השיטוטים, תוכלו למצוא גם דוכנים עם מאכלי עדות ביתיים להשביע את רעבונכם. 

מיקום: רחוב יהושע בן נון בראש העין  שעות פתיחה: משעה 7:00 ועד שלוש שעות לפני כניסת השבת

שוק מקורה ומוצל

שוק בצלאל – ירושלים

מדי יום שישי בבוקר, מתכנסים להם כ-120 אמנים בסמטאות העיר הציוריות של ירושלים להציג את עבודותיהם. היריד, אשר החל לפעול בשנת 2009, מתבלט בססגוניותו ובאיכותו. בדוכנים מציגים עבודות יד בלבד במגוון חומרים – צורפות, טקסטיל, עץ וזכוכית ועוד. כמו כן, יש במקום גם דוכנים של ארגונים חברתיים לגיוס משאבים ומתנדבים. היריד מאפשר לקהל להתוודע אל קהילת האמנים הירושלמית, ללמוד אודות תהליך היצירה ולהכיר מקרוב עיצובים חדשניים. לצד האמנים מפיחים תרבות באוויר גם מוזיקאים מקומיים ואמני מיצג. בנוסף, קיים במקום מתחם העונה לשם "לקראת שבת" ובו ניתן לרכוש תבלינים, מאפים ועוד. שוק בצלאל מהווה הזדמנות לרכוש אמנות ישראלית מקורית ולתמוך ביצירה מקומית. 

מיקום: סמטת בצלאל, מדרחוב ש"ץ וגן הסוס שסמוך לרחבת המשביר. שעות פתיחה: 9:00 – 15:00.

שוק אורגני בהרדוף

טיול קצר לצפון יכול להיות הזדמנות נהדרת לשאוף אוויר צח.  ביישוב הרדוף בגליל מתקיים מדי שישי שוק אורגני מלא בפירות וירקות מכל טוב. לחובבי החקלאות שביניכם ניתן גם למצוא שתילים וזרעים אורגניים בהתאם לעונה. עוד ניתן למצוא במקום שמן זית היישר מהכרמים של היישוב ואף מחירון של התוצרת באתר . מדי פעם מתקיימות במקום הרצאות בנושאים שונים הקשורים לגידול אורגני ואף ניתן לתאם סיור ברפת האורגנית ובשדות החקלאיים.  

מיקום: קיבוץ הרדוף – כחצי ק"מ לפני הרדוף פונים ימינה לכיוון מצפה עדי, לאחר 1.5 ק"מ לפנות שמאלה (במקום יש עמוד חשמל גדול).  שעות פתיחה: 8:30-14:30

תבלינים, ריחות ועוד

 

אולי יעניין אתכם גם

מדורים