מתחמם במאי: כל אירועי החודש בטבע

האביב כבר כאן וזה הזמן לצאת לחיק הטבע, לנשום אוויר צח לפני שיהיה חם ולח מדי, ליהנות מפעילויות ואטרקציות מיוחדות לשבועות ולהתענג על הפריחה השופעת שמסביב.

writer
קורן דור תאריך פרסום: 07/05/2013

רשות הטבע והגנים מציגים שלל סיורים, מסעות אל העבר בעקבות שליטים ושרידים ארכיאולוגיים, מפגש עם ציפורים ועוד מצפון ועד דרום הרפתקאות לכל המשפחה. לפניכם מספר המלצות על סיורים שיכניסו הרבה אקשן לחופשה שלכם.

עמוק באדמה

בימי האביב החמימים אין כמו לרדת אל בטן האדמה ולהסתתר מפני החום ועל הדרך לגלות את מסתורי המערות. בגן לאומי בית שערים, תוכלו להצטרף לסיור מודרך המגולל את המורשת המרשימה של העם היהודי בתקופת בית שני, דמותו המרתקת של רבי יהודה הנשיא ואת התבליטים המיוחדים שהתגלו במערות של בית שערים. מוץ למערות, פריחה מרהיבה של כליל החורש שמהפנט בעוצמתו בתקופה זו של השנה. 

המקום: גן לאומי בית שערים

הזמן: בכל יום בשעות 10.00, 11.00, 12.00 בשבת גם ב- 13:00.

ללא תשלום למעט דמי הכניסה, חינם למנויים.

גן לאומי בית שערים (צילום דורון ניסים)

הפריחה שאחרי השריפה

מרגש לראות את שמורת חי בר כרמל אחרי השריפה הנוראית שהשתוללה באזור. המקום שוקם להפליא ובעלי החיים חזרו לשכון כאן יחדיו ובשלווה. בסיור המיוחד בשמורה ששרדה את השריפה נפגוש נשרים, עזי בר, כבשי בר, יחמורים ואת אייל הכרמל ונשמע הסברים מעניינים על אורחות חייהם ועל האזור מסביב.

המקום: חי בר כרמל

הזמן: כל שבת  בשעות 10:00, 12:00, 14:00

ללא תשלום למעט דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים

יחרומים בחי בר שבכרמל (צילום בן רוזנברג)

משפחת פלינסטונס

ברוכים הבאים לעולם הקדמון! במערות האדם הקדמון בשמורת טבע נחל מערות מכינים לכם בשבועות סיור מיוחד בעקבות סגנון חייהם של הקדמונים שחיו כאן בתקופה הפריהיסטורית, כולל אלה שהצליחו לשרוד את שיני הזמן כמו העטלפים והמאובנים והכל במסע רגלי במערות הקרירות והנעימות. לקינוח: פעילויות יצירה למשפחות כמזכרת לחוויה בלתי נשכחת. 

המקום: שמורת טבע נחל מערות

הזמן: רביעי 15.5 (שבועות)

בהרשמה ותשלום ב"כוכבית בטבע"  - 3639*

כמעוף הציפור

חובבי הציפורים והצפרים למיניהם ייהנו בוודאי מסיור צפרות מרתק  בשמורת טבע נחל תנינים, שמתקיים בכל שבת במהלך חודש מאי. זה הזמן האולטימטיבי לעקוב אחרי הציפורים במעופן ובמנוחתן בצמחייה סבוכה ובבריכות, בחוף ובים. לסיור יש להגיע עם משקפות. 

המקום: שמורת טבע נחל תנינים

הזמן: מתי: כל שבת במאי 

בהרשמה ותשלום ב"כוכבית בטבע"  - 3639*

נחל תנינים (צילום דורון ניסים)

חגיגה במבצר

אם יש מקום במרכז שמושך אליו אינספור מבקרים מדי שבת הרי זה תל אפק. כאן, במאי, תוכלו לגלות את 5000 שנות ההיסטוריה שמלווה את המקום מהשליטים השונים באזור ועד השרידים שנותרו כעדות חיה לקרבות ולמורשת כמו למשל, מצודה עות'מאנית, מגדל מים מנדטורי והכל תוך כדי מסלול מעגלי וקל להליכה. מומלץ לסיים ליד האגם בפיקניק קסום. 

המקום:היכן: גן לאומי ירקון (מתחם תל אפק – אנטיפטריס) - 03-9030760

הזמן: בכל שבת בשעות 10:30, 12:30, 14:30 

ללא תשלום למעט דמי הכניסה, חינם למנויים

גן לאומי ירקון (צילום דורון ניסים)

הצבים מחכים לכם

המרכז הארצי להצלת צבי ים פותח את הדלת בפני מבקרים: כאן, סמוך למכמורת תוכלו להכיר את צבי הים ולשמוע על אורחות חייהם וכיצד מטפלים בצבים פצועים או רעבים וכיצד ניתן לסייע להם לחיות חיים טובים. 

המקום: המרכז הארצי להצלת צבי י

אולי יעניין אתכם גם

מדורים