מן האדום האדום הזה! קוטפים ונהנים: עונת הדובדבנים

הגיעה העת לצאת אל הטבע הישראלי, למלא סלים בדובדבנים ולאכול ישר מהעץ.

writer
קורן דור תאריך פרסום: 01/06/2022

במגוון מטעים בצפון הארץ ובשפלה החלו את עונת הקטיף הקצרה לאחר הפריחה הססגונית של עצי הדובדבן וחלקם פותחים את שעריהם בפני מבקרים לקטיף עצמי חווייתי.  

דובדבנים נחשבים לפרי יקר יחסית ושטעמו נע בין מתיקות לחמיצות, תלוי בזן הנבחר. זה הוא פרי משובח, עשיר בויטמינים במיוחד בויטמין c, ומעבר לסגולותיו הרפואיות (חיזוק מערכת החיסון)  משדרג כל עוגה וגם נפלא כקינוח בפני עצמו (הוסיפו מעט סוכר מסביב ותתפנקו לכם).

בארץ גדלים מספר זנים של דובדבנים בעיקר במטעים ברמת הגולן, הבולטים הם דובדבן שרוע שהוא זן מוגן ודובדבן קטן פרי שהוא הדובדבן שמוכר לנו מהחנויות. הזנים השונים משפיעים על אלמנט הטעם: חמוץ, מתוק ועל הגוון של הדובדבנים.

מתוק עם חמיצות קלה

היכון, הכן, קטוף

בקטיף, לרוב תשלמו מחיר סמלי בכניסה ( בין 25-30 שקלים), תצויידו בסלסלאות ותוכלו למלא את הטנא 

בדובדבנים ובפירות נוספים שגדלים במטעים כגון פטל, תותי עץ. אם תרצו לקחת הביתה תוכלו לרכוש את הפירות שקטפתם במחירים נוחים ולחזור עם שלל הביתה. 

המטעים שוכנים באזורים פסטורליים מרהיבים, האוויר צלול ותוכלו לקבל מהצוות של המקומות הן הסברים על תנאי הגידול של הדובדבנים והן על תהליך הגידול, לטעום דובדבנים ישירות מהעץ וכמובן לקחת הביתה דובדבנים לפי משקל. 

אספנו עבורכם המלצות למספר אתרים שמארחים מבקרים לקטיף עצמי. מומלץ מאוד לשלב את חווית הקטיף יחד עם לינה, צימרים ברמת הגולן יש בשפע ומעבר לכך ברמת הגולן נמצאים כמה מהישובים הקסומים ביותר שמספקים חווית אירוח מיוחדת, בצימר, וילה או דירת נופש. 

שימו לב שהיות ומדובר בתקופה קצרה יחסית של קטיף, בערך שלושה שבועות מסוף חודש מאי ועד סוף חודש יוני, כדאי להזדרז ולא לפספס את החוויה. 

קטיף דובדבנים במג'דל שמס

בקרבת ברכת רם, סביב נופים מרשימים, תמצאו את המועצה הדרוזית מגד'ל שמס, מעבר לאוכל מעולה, אוויר צלול, מגוון צימרים ודירות נופש מתוקתקות לכל טעם וכל כיס, בחודשים הללו תוכלו לצאת לקטיף דובדבנים עצמאי בשטחים שבין מג'דל לכפר הדרוזי הסמוך ממסעדה. עבור אורחי מלון יהלום לבן בחרמון במג'דל שמס, או סוויטות ראן במסעדה הכניסה לקטיף היא ללא תשלום. במידה ואתם מתארחים במקום אחר בכניסה יגבה תשלום סמלי של 10 ש"ח.  הקטיף פתוח בסופי שבוע בשישי- שבת בין השעות 09:00-19:00, באמצע שבוע ניתן לבקר בתיאום מראש לקבוצות גדולות. להגעה דרך הוייז : קטיף דובדבן אצל בשאר. לתיאום ביקור ופרטים: בשאר- 052-6100668

המלצה שלנו- להפוך את החוויה לחופשה אמיתית ולהזמין מקום באחד ממגוון רחב של צימרים במג'דל שמס

קטיף דובדבנים מגד'ל שמס

פסטיבל הדובדבן במסעדה 

בכפר הדרוזי מסעדה יחול בעוד יומיים פסטיבל הדובדבן, במסגרת הפסטיבל יתקיימו טיולי רגל מודרכים בכפר עם עצירות במוקדי קטיף הדובדבנים, עמדות הסברה על החברה הדרוזית המקומית ברמת הגולן, וכן על החלקאות המקומית ומטעי הדובדבנים. כל חגיגת הדובדבנים הזו תלווה בהופעות חיות, דוכני אוכל תוצרת מקומית, מופעים של אמנים מקומיים והרבה שמח. 

פסטיבל הדובדבן מסעדה  

קטיף דובדבנים בקיבוץ אל רום

הקיבוץ הקסום ברמת הגולן מציע מול נוף כובש ביופיו מטע דובדבנים בגובה 1100 מ'. כאן תזכו בהסברים אודות 7 זנים שונים של דובדבנים ולאחר מכן תתפנו לקטיף עצמי. הייחוד של הסיור במטע טמון בכך שהוא מתקיים במקום בו התחולל הקרב המפורסם של גדוד השריון עז 77 במלחמת יום הכיפורים וכיום, אמור, הפך האזור למטע שוקק.  לפרטים: 04-6838016. 

קטיף מגוון ביער אודם

יער הוא אחד מהיערות היפים והמרשימים בארץ ובקיץ תוכלו ליהנות כאן מקטיף פעלתני של דובדבנים ופירות יער אקזוטיים. תוכלו לשלב בין קטיף של דובדבנים, תותי עץ, פטל אדום ועוד פירות לכל מי שרוצה לשלב בין הטעמים וליהנות מכל העולמות והפירות במקום אחד. הקטיף מלווה בסדנאות הכנת ליקרים מהפירות שנקטפו, ובמקום פועל גם בית קפה והכל נעשה באווירה הקסומה והפורחת של האזור. לפרטים: 050-8450962

מרשים גם בתהליך הפריחה

בוסתן בראשית בגולן

מעבר לקטיף עצמי של דובדבנים ואגסים, הילדים יוכלו להכין פיתה דרוזית עם ההורים, למרוח אותה בלבנה תוצרת בית, להכיר ליקר או יין מהפירות שנקטפו ואפילו לסייר בשטח בעגלה רתומה לטרקטור. הזדמנות עבור כל המשפה להרגיש כמו חקלאים בפעולה באווירת חופש בסביבה ירוקה ומלהיבה. לפרטים: 04-6993610/2.

מרכז מבקרים מלוא הטנא 

כמובן שאפשר לתבל כל חופשה בצפון בקטיף דובדבנים אבל אם בחרתם לטייל בשפלה, במרכז הארץ, תוכלו ליהנות מקטיף דובדבנים גם בכרמי יוסף הירוקה. מרכז מבקרים מלוא בטנא כולל בוסתן אורגני ומציע קטיף קבוצתי בתיאום מראש של דובדבנים בעת העונה. בנוסף, תלמדו רבות כאן מהמדריכים המקצועיים על תוצרת אורגנית, כיצד דורכים על ענבים ואיך מגדלים שסק, העשרת הידע בכל מה שקשור לגידולי פירות וחקלאות. 

ומי שרוצה להישאר באיזור

ואם הדובדבנים הם רק התירוץ, תוכלו להישאר לכמה ימים בצפון.

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים