כל שישי: מוזיקה מול האגם

מתחם תל אפק המוכר כמבצר אנטיפטריס מציע מידי יום שישי בחודשים יולי-אוגוסט הופעות בשקיעה מול האגם בגן הלאומי ירקון, המקום הכי קסום באזור המרכז. תכינו את המחצלות.

writer
אורן גבאי גולן תאריך פרסום: 03/07/2013

עתיקות מול נוף אורבני

מבצר אפק הוא אחד מהאזורים היותר מעניינים שקיימים, הפעם הראשונה שביקרתי שם הייתה בשעת שקיעה, זה היה רגע מהפנט, בו השמש צבעה את הפארק ואת המבנים העתיקים בצבע זהב רך, מהמקום ניתן לראות את הקו האווירי של גוש דן, מצפון – כפר סבא, הרצליה ועד ליפו ונמל התעופה בן גוריון, בימים בהם הראות טובה ניתן לצפות דרומה מזה - מחזה מרהיב ביופיו. 

מחזה מרהיב ביופיו בעיקר מול השמש (צילום אורן גבאי גולן)

טיול בין העתיקות הינה חוויה בפני עצמה, המבנים בולטים הם המבצר העות'מני משנת 1500 לספירה ומבצר צדק השוכן על גבעה בגובה 140 מטרים. לאורך ההיסטוריה התיישבו באזור רומאים, צלבנים, החשמונאים ואף לוחמים בריטים, את המקום חוצה נחל הירקון שמוסיף לאבנים העתיקות ולנופים הירוקים צבע נוסף ורחש קל של פכפוך מים מרענן. במקום ניתן לטייל עם הילדים, לפגוש בהיסטוריה ארוכת שנים או לערוך פיקניק רומנטי בין העתיקות. 

 מבנה אותנטי (צילום אורן גבאי גולן)

שישי שקיעה – הופעות לייב על הדשא 

אם אתם חובבי מוזיקה ואוהבי הופעות חיות, גן לאומי ירקון ורשות הטבע והגנים מזמינים אתכם במהלך הקיץ הזה מידי יום שישי להופעה חיה על הדשא בשעת שקיעה. מול תפאורת הטבע והאגם ייתקיימו סדרת מופעים מוזיקליים. לחוות את המצודה העתיקה, ליהנות מאווירה קסומה ומוזיקה בסגנונות שונים מהעולם, מוזיקה אירית, ג'אז, רוק ואחרים.

המופע הראשון בסדרה ייערך ביום שישי הקרוב, ה-5 ביולי עם להקת 'ביטלס פול סייל', שישירו את להיטי ארבעת המופלאים מליברפול - הביטלס, המופע יתחיל בשעה 19:30. 

שירי שבת בסגנון הביטלס (צילום עמית תום)

ב-12 ביולי, להקת בוראן שתנגן מוזיקה אירית מעוררת השראה ומלאה אנרגיות.

ב-26 ביולי, תכינו את הבוזוקי לקצב היווני של להקת "הפרח האדום" – להקה ירושלמית בינלאומית שתנגן בלוז יווני – זמרת אורחת – רות יעקב.

ב-2 באוגוסט, פופ על הדשא - מוני ארנון ורני משען בשירי סיימון וגרפינקל.

ב-9 באוגוסט, נוסטלגיה יהודית משנות השישים, מופע מחווה לשירי בוב דילן ולאונרד כהן. שי טוחנר וחברים ירגשו אתכם בקצב הרוק.

ב-16 באוגוסט, להקת "אוברטון" תשמח את הקהל עם שירי שנות ה60 וה-70 של פינק פלויד, לד זפלין ועוד.

ב-23 באוגוסט יתקיים מופע סגירה: מסע חובק עולם בקצב צועני עם להקת la vache qui rit band.

בחודש יולי המופעים יחלו בשעה 19:30 ובאוגוסט בשעה 19:00. עלות כניסה למבוגר 29 ₪ ו- 15 ₪ לילדים ונוער מעל גיל 5, המקום נפתח מהשעה 8:00 בבוקר. מומלץ להגיע לפני המופעים, לטייל ולהכיר את האזור.

אחד מהגנים הלאומיים המרהיבים (צילום דורון ניסים)

 oren gabay golan - עוסק בכתיבת תוכן ותוכן שיווקי, חובב נופים וטבע ישראלי, צילום ומוזיקה.

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים