עכו, העיר העתיקה של היום

היא עיר נמל עתיקה המשלבת חדשות, סמטאות צרות למול מרחבים, ריחות, צבעים וטעמים שלא ישאירו אתכם אדישים. חוויה של טיול בעיר עכו העתיקה של היום.

writer
טל גולדמן תאריך פרסום: 12/08/2013

עכו היא ללא ספק אחת הערים המיוחדות והיפות שיש לצפון הארץ להציע, עם הים התיכון במערב, מפרץ עכו מצפון וכל אתרי התיירות המקסימים שבעיר, קשה להתנגד לקסם האותנטי והייחודי הנשקף מכל עבר. עיר הנמל העתיקה, שניתן למצוא תיעוד לקיומה עוד בתקופת הברונזה הקדומה, ידעה הרבה תהפוכות במהלך שנותיה הרבות. תהפוכות אלו הותירו אותותיהן בכל רחבי העיר עם אתרים מיוחדים המשמשים מזכרת להיסטוריה המרתקת של העיר. מאז המאה ה-19 פחתה חשיבותו של נמל עכו ביחס לנמל חיפה מה שהאט את ההתפתחות העירונית בעכו ורק תרם לשימור הייחודיות שלה. בעכו תוכלו למצוא מגוון רחב של פינות חמד מכל המינים, הסוגים והתקופות - לפי העדפתכם. אז בחרנו להציג לכם כמה אתרים מעניינים בעכו.

עכו. המבנים בסגנון ייחודי למקום (צילום יח"צ)

הבזאר הטורקי

הבזאר שנבנה בסוף המאה ה- 18 בתקופה העות'מאנית, תחת שלטונו של אחמד אל- ג'אזר, נפתח לאחרונה מחדש אחרי שעבר תהליך של שיפוץ, שימור ושיקום. בבזאר תוכלו למצוא מגוון חנויות בוטיק עם מזכרות מקומיות, תכשיטים ייחודיים, תמרוקים טבעיים וכמובן - מטעמים מפנקים ואיכותיים כגון חנות לגבינות בייצור עצמי, גלידת בוטיק ועוד. מיקומו הנוח של הבזאר בקרבה לאתרים תיירותיים רבים כגון כנסיית סנט-ג'והן, בית כנסת הרמח"ל, החמאם הטורקי ועוד, הופך אותו ליעד תיירותי מושלם לכל מי שמבקר בעיר. הבזאר פתוח כל יום בין השעות 10:00-18:00. 

השוק הטורקי (צילום ארי סלין)

נמל עכו ונוף לים

נמל עכו הינו אתר יוצא דופן שמלא במשמעויות היסטוריות ובעבר מרתק. יש תיעוד לקיומו של הנמל על שובר הגלים הדרומי שבו כבר בשנים 527-525 לפנה"ס, אז שימש לכיבוש מצרים על ידי כמביזס שהוביל דרכו את צבאותיו.  ערכו של הנמל המשיך לעלות דרך התקופה המוסלמית הקדומה, אז היווה הנמל יעד אסטרטגי עבור האימפריה המוסלמית, דרך התקופה הצלבנית, בה שימש הנמל לאחסון סחורות וציוד של הצלבנים, דרך התקופה העות'מאנית, בה שימש כמעגן לסירות דיג ועד ימי העליה לישראל שאז שימש הנמל כשער הראשי של הארץ. כיום ניתן למצוא בנמל בעיקר דייגים עם סירותיהם הדגים את המזון שיוגש לכם במסעדות הדגים המצוינות הסמוכות לנמל.

עיר של ריחות וצבעים (צילום יח"צ)

מנהרת הטמפלרים

 הטמפלרים שהיו למעשה מסדר צבאי- נזירי בשירות האפיפיור, קבעו את מקום מושבם בעכו לאחר כיבוש ירושלים על ידי צלאח א-דין בשנת 1187. כחלק מהמבנים הטמפלרים בעיר ניתן למצוא את המצודה המרכזית של מסדר הטמפלרית, שהייתה המבנה החזק ביותר בעיר ונושקת ברובה לקו הים. מנהרת הטמפלרים, ששימשה כמעבר תת קרקעי אסטרטגי, נמשכת לאורך 350 מטרים והיא מחברת בין המצודה הטמפלרית ובין נמל העיר. המנהרה שופצה בשנים האחרונות וכיום הינה פתוחה לקהל המבקרים בעיר.

מה עוד יש לעשות בעיר  

מעבר לאתרים ההיסטוריים והעתיקים, תוכלו למצוא בעיר גם שפע של מסעדות מצוינות המגישות מאכלי ים טריים או חומוסיות מהטובות בארץ, כמו כן, תוכלו לטייל בסמטאותיה הקסומות של העיר ובשוק האותנטי והססגוני שבה. מעבר לשכיות חמדה אלו, תוכלו להשתתף בפעילות הקיץ המיוחדת שבעיר:

תערוכת קיץ: דרכים וגלגלים

משחקי ילדות של פעם במוזיאון "אוצרות בחומה": תערוכה מיוחדת במינה ובה משחקים, צעצועים וסיפורים מתקופות בהם החברים לא היו וירטואליים וטיול בארץ היה הרפתקה מיוחדת שלא כולם זוכים לחוות. יוצרי המשחקים מהעבר ראו ביצירתם שליחות, שמטרתה לעורר בילדים גאווה לאומית ולקרבם למורשת היהודית עם משחקים כגון המשחק העתיק ביותר בתערוכה: "טיול בארץ" המתאר אתרים משמעותיים אותם ניתן לראות בארץ כאשר מטיילים רכובים על גמלים. במסגרת התערוכה המקסימה בעלת הניחוח הנוסטלגי תתקיים גם פעילות מיוחדת לילדים.

התערוכה תתקיים עד סוף אוגוסט בעלות כניסה של 10 ₪ לילד במו

אולי יעניין אתכם גם

מדורים