טיול בתל אביב יפו: נוף בלי סוף

אין ספק שתל אביב היא עיר אורבנית ללא הפסקה. אבל אם תעצרו רגע ותסתכלו מלמעלה תוכלו לגלות אותה (כמעט) מחדש. קבלו המלצה על חמישה מקומות תצפית מופלאות שנמצאות בתוך העיר.

writer
אורן גבאי גולן תאריך פרסום: 22/08/2013

מי לא אוהב נופים, הרגע שבו עומדים בנקודה אל מול קו אופק רחוק וחד, חבל ארץ נגלה מול העיניים כתמונה פנורמית ענקית שלא נגמרת. בדרך כלל נופים יפים נתפסים כטבע ירוק, בריכות ואגמים טבעיים, הרים וכרמים. גם באזור המרכז, ישנן תצפיות נוף המשקיפות על העיר הגדולה, קו הרקיע של תל אביב, של מגדלי הבורסה ברמת גן או של יפו העתיקה. לא צריך להרחיק מהבית כדי לראות, לטייל ולחוות את הקסם שבנופים.

הנקודה הגבוהה בתל אביב - גבעת בטיח  (צילום אורן גבאי גולן)

המקום הכי גבוהה בתל אביב יפו: הגבעה הלבנה

על דרך השלום בחיבור עם כביש הטייסים, ממוקם פארק אדית וולפסון (בשמו האמיתי). הוא הפארק הגבוהה ביותר בתל אביב. הפארק מלא במדשאות ירוקות ועצים, אגם מים קטן, ספסלים ושולחנות לפיקניק, מגרשי ספורט וכמובן, כיכר לבנה – מיצב הכולל פסלים ומבנים גיאומטריים עליהם ניתן לטפס (בזהירות!) ולצפות בקו הרקיע של העיר. המבנים עוצבו בשנת 1979 לכבוד מקימי העיר. כל פסל מסמל את האופי של העיר מזוויות שונות. הפארק מכוסה דשא ובו פינות ישיבה, שבילים ומקומות רבים לערוך פיקניקים.

 הגבעה הלבנה (צילום אורן גבאי גולן)

 

רצועת החוף של תל אביב מגשר המשאלות: יפו העתיקה

טיול בתל אביב יפו העתיקה תמיד מלווה בהתרגשות גדולה, הסמטאות הקטנות, העץ המעופף, שוק האיכרים החדש וכמובן, נקודת התצפית שמשקיפה על רצועת החוף של תל אביב, מהכנסיות והמסגדים של יפו ועד לשורת המלונות שפזורים על הטיילת. במקום מומלץ לטייל בכל שעה ביממה.


אם אתם ישנים בצימרים בתל אביב בלילה, קו הרקיע של חופי תל אביב מעוטר בפנסים של העיר המקנים חוויה איכותית לכל גיל.
הנקודה: גן הפסגה ביפו. מדשאה ענקית וירוקה, אוויר ים תיכוני ונוף עירוני המשתלב בצורה מצוינת עם קו החוף והים הכחול.

צילום אורן גבאי גולן

תל נפוליאון: אגדה אורבנית

מדרום לנחל הירקון, ליד רחוב רוקח ברמת גן ניצבת קרוב למאה שנים גבעה עם סיפור היסטורי מעניין על צבא נפוליאון. במהלך אחד הקרבות, דרך אחת הייתה לחייליו של נפוליאון לנצח - לבנות גבעה. את הגבעה יצרו חייליו של נפוליאון בין לילה, כאשר כל חייל בפלוגה מילא את הקסדה בחול, וביחד יצרו גבעה בגובה 38 מטרים מעל פני הים. מאז ועד היום, הגבעה משקיפה בנוף של 360 מעלות על הערים רמת גן ותל אביב יפו.
לימים, הגבעה הפכה לנכס של רוכבי אופניים ואוהבי אקסטרים אותם תוכלו לפגוש במורדות ופעלולים.

אקסטרים על הנוף (צילום אורן גבאי גולן)

רידינג: נמל תל אביב

בעשור האחרון נמל תל אביב שינה את פניו כמה וכמה פעמים ועבר מתיחת פנים די רצינית. רחבת הדק שלא נגמרת, גשרים בנויים מעל שפך הירקון וכמובן נוף דו כיווני. מצד אחד, קו האופק המהפנט של הים התיכון ומצד שני – מנחת המטוסים של שדה דב. 

כדאי לנצל כל זמן ששדה דב פעיל, ניתן ומומלץ לשבת על הספסלים המעוצבים ולצפות במטוסים הקלים שנוחתים בכל שעה ביום, חולפים על פני ארובת רידינג וחותכים את השמים. ברחבת הנמל: שוק איכרים, מסעדות ובתי קפה מכל הרמות וכמובן, בריזה שתעשה לכם נעים בימי הקיץ החם.

רידינג (צילום אורן גבאי גולן)

גן הרכבת: נוף לבורסה

אז נכון

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים