סוכות 2013: מה עושים ואיפה?

צעדה לכיוון ירושלים, פסטיבל בציר חדש, קרקס ססגוני ברחבי מודיעין, פסטיבל עכו המפורסם או סיור בחרייה שכבר מזמן אינה עוד הר זבל. כל זה ועוד מחכה לנו בחופשת סוכות המתקרבת.

writer
טל גולדמן תאריך פרסום: 28/08/2013

על פי המקרא, בחג הסוכות מצווה על כולנו לשבת בסוכה למשך שבעה ימים, אבל אם תשאלו אותנו, יש בסוכות כל כך הרבה אירועים מהנים ונחמדים, שבהחלט שווים את היציאה מהסוכה. הנה כמה מהאירועים הבולטים של חג הסוכות השנה:

פסטיבל האבוריג'ינים האוסטרליים בגן גורו

בחול המועד סוכות  יהפוך גן גורו שבניר דוד לכפר אבוריג'יני,  בפסטיבל נוכל להיחשף לסמלי התרבות האבוריג'ינית, היכרות עם המינהגים, פינות יצירה אבוריגי'ניות,   סדנאות איפור, מאכלים, מקצבים, בומרנג ויצירת אומנות אבורג'ינית סביב קנגורו, קואלות ,  שועלים מעופפים ועוד.

במתחם הכפר הילדים  ייחשפו לאגדות עם אבוריג'יניות יפיפיות, יציירו בצבעי אדמה, וייהנו מהדגמה של זריקת בומרנג אבוריג'יני מופלא. השנה יתקיים משחק ניווט חדש המבוסס על  סמארטפון הוא יהיה בעקבות האבוריג'ינים (ילידי אוסטרליה) וישלב חשיבה וחוויה כאחד. עוד במקום, שביל סתרים בעקבות האבוריג'ינים. מתחם נסתר חדש בשטח הגן הנותן הצצה מעניינת לאורחות חייהם של ילידי אוסטרליה הקדומים.

מתי: חול המועד סוכות בימים א'-ג' בתאריכים  22-24/09/2013 בין השעות 9:00-17:00. 

כמה עולה:   45 שקלים לכרטיס למבוגר /ילד מגיל 2 ומעלה (הכניסה לפעילויות כלולה במחיר הכניסה לגן גורו).  סוכה כשרה במקום.

עולם של חוויות בגן גורו ניר דוד

מתחברים בדרך לירושלים  

פעילות מיוחדת לסוכות שתתקיים בהובלת המועצות האזוריות ומטרתה להוביל מהלך לאומי לחידוש המסורת העתיקה של הצעדה והעלייה לירושלים, לחבר בין כל גווני החברה בישראל ולתרום להיכרות ולחוויה משותפים בין כל המשתתפים בצעדה. הצעדה תימשך יומיים במהלכם יתקיימו הופעות של שלומי שבת, מוש בן ארי ועידן עמדי, נבקר בסוכות שיציבו ארגונים וגופים משתתפים לאורך כל המסלול ותכלול לינה בשטח בהר איתן. בין הצועדים תוכלו למצוא צעירים, ותיקים, עולים, צברים, דתיים, חילוניים, עברים, נוצרים, יהודים, מוסלמים, דרוזים, תנועות נוער, ארגוני ספורט וכל מי שירצה להצטרף.

מתי ואיפה: הצעדה תצא ביום שני ה- 23/9, בשעה 08:00 מחניון שורש ותתקדם לעבר הר איתן, שם ילונו את הלילה בשטח. משם יתקדמו הצועדים לכיוון ירושלים. 

כמה עולה: מחיר השתתפות בצעדה, כולל לינה, מופע מרכזי ו-3 ארוחות: 25 ש"חת מחיר כניסה להופעה המרכזית ללא השתתות בצעדה: 50 ש"ח.

לפרטים נוספים בעמוד הפייסבוק שהוקם למטרה זו.

צועדים אל אוויר צלול

פסטיבל בציר חדש ביבנה 

פסטיבל בציר חדש יציע, כבכל שנה, מגוון רחב ומלהיב של פעילויות לכל המשפחה ומופעי בידור מתחומים שונים כגון מופעי מחול, הצגות תיאטרון, תיאטרון רחוב, מפגשי סופרים, סדנאות ועוד. הפסטיבל, שיפתח בהופעה מיוחדת של להקת אתניקס, יציע במה לאמנים ויצירות חדשות שיתקיימו במתחם היכל התרבות החדש שבעיר ומרביתם יהיו פתוחים לקהל הרחב ללא תשלום. המופע יתקיים בחמישה מתחמים שונים ברחבת היכל התרבות - היכל התרבות, שם יעלו הצגות ומופעי מוזיקה, בית הקפה "קפה קפה" שיעוצב בסגנון אלף לילה ולילה, שם מספרי סיפורים יספרו עלילות מרתקות, כותר הפיס עם הופעה של הסופרת שרית סרי לרגל ספרה החדש, חצר הסדנאות עם סדנאות לכל המשפחה כגון הליכה על קביים, בלוני צורות, הליכה על חבל ועוד, ורחבת היכל התרבות, שם יתקיימו מופעי חוצות של תיאטרון הרחוב קברט טוטאל.

מתי: 22-24/9/13 (חוה"מ סוכות) בין השעות 18:00-23:00

כמה עולה: מרבית האירועים יתקיימו חינם, האירועים בתשלום יעלו 30 ש"ח 

לפרטים והזמנות: 08-9320000 

סיפורים בפסטיבל הבציר (צילום טל צ'ירקול)

קרקס רחוב במודיעין 

זו השנה השנייה שמודיעין הופכת לכבוד חג סוכות

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים