באווירת החג: טיולים לסוכות

פנינה ירוקה במקום שהיה פעם נטוש, איזרו הכרמל שמשתקם לאחר השריפה הגדולה ועיר נבטית אחת ומרתקת שתיקח אתכם במסע בזמן. שלושה טיולים מומלצים לפתיחת השנה.

writer
טל גולדמן תאריך פרסום: 10/09/2013

עם השנה החדשה והחגים שממלאים את כל החודש אי אפשר להתעלם מהאווירה החגיגית של התחלות חדשות ופתיחת דף חדש. נדמה כאילו השנה, בגלל שהחגים מתרכזים בחודש אחד, והחום הכבד שליווה אותנו במהלך חודשי הקיץ דעך מעט, כל גרמי השמים בעצם חוברים יחדיו על מנת ליצור לנו אווירה אידיאלית לטיולים ברחבי הארץ היפה שלנו. הנה שלושה מסלולים חגיגיים במיוחד, מלאים בניחוח של התחדשות, שכדאי לכם לנצל את החגים ולטייל בהם:

לאחר השיקום: יערות הכרמל ונחל אורן  

אי אפשר לדבר על צמיחה והתחדשות מבלי להזכיר את יערות הכרמל שעל אף שספגו פגיעה ניכרת ביותר בשריפה הענקית שהייתה רק לפני כשלוש שנים, נראים היום ירוקים ורעננים. אך עם זאת, בנות לעצים הירוקים, ניתן עוד מידי פעם למצוא שרידים מפויחים מעט לשריפה. השרידים האלה בדיוק, הם אלו שהופכים את היער ליפה עוד יותר ומיוחד עוד יותר. הם כאילו מדגישים את הניצחון של הטבע, את הירוק והפריחה שמסביב. 

אחד המסלולים הנחמדים יותר שניתן לעשות בכרמל הוא המסלול של נחל אורן. מדובר במסלול שאורכו כ 2 ק"מ ומתאים לכל המשפחה. המסלול יוצא מקיבוץ בית אורן שבלב יערות הכרמל וממשיך משם, מסומן בסימון שבילים שחור, בין עצי האורן לעבר מחצבות קדומים, דרך עין אלון, שם ניתן להיכנס לנחל ולדלג בין שורשי העצים ומשם מטפס לאיטו חזרה לחרבת רקית ששימשה כאחוזה בתקופה הביזנטית. 

שרידי העבר והאושר בהתחדשות, צילום אורן גבאי גולן

מסע בזמן: עיר נבטית מדברית בנגב  

עוד מקום חגיגי במיוחד בו ניתן לבקר הוא העיר הנבטית העתיקה והציורית שבטה שנמצאת בצפון הנגב. מדובר במקום בעל ערך היסטורי יוצא דופן שממשיך לשבות את ליבם של המבקרים לאורך השנים. באתר תוכלו למצוא את אחד מהאתרים הארכיאולוגיים המרשימים בארץ, עם אתרים כגון הכנסייה הדרומית שנבנתה במאה ה- 4 לספירה, בית העירייה/ בית המפקד, בית דו קומתי שהשתמר מהתקופה הביזנטית בארץ, הכנסייה הצפונית והמפוארת ביותר בעיר ועוד. 

מסלול הטיול בעיר הינו מעגלי, מתאים למשפחות ולאופניים ואורכו כ – 2 ק"מ. לאחר מסלול זה מומלץ להמשיך לטיול ג'יפים באזור על מנת להתרשם עוד יותר מהפאר וההדר של המרבדים החוליים המרשימים שבנגב. 

עיר נבטית נוספת שכדאי לבקר בה נמצאת בגן לאומי ממשית בו יתקיים במהלך סוכות השוק הנבטי המפורסם, ורחוב השוק המקורי מתעורר לחיים ומציע בזאר קדום וססגוני איתו תוכלו להתחבר אל ניחוחות העבר, להתרגש מחוויה "היסטורית" צבעונית וקסומה של מראות, ריחות וטעמים. סוחרים אותנטיים פורשים את מרכולתם: שלל שטיחים, "ענתיקות", כלים, דברי נחושת, תבלינים ועוד. וכל זאת לצד דוכני אומנים ובעלי מלאכה. במקום תתנגן ברקע מוזיקה ותהיה אווירה ציורית שקשה להסביר במילים.

מתחם העיר יהיו משחקי חשיבה עתיקים (חינם), קדרות באבניים, בנייה בלבני בוץ (חינם), אוהל מספר סיפורים (חינם) והדרכות בסמטאות העיר כל שעה עגולה החל מהשעה 11:00 (חינם).

היכן: גן לאומי ממשית, אתר מורשת עולמית. בחוהמ"ס בימים חמישי–שלישי 19.9–24.9 החל משעה 10:00 . הכניסה לאתר בתשלום. חינם למנויים של רט"ג.

עיר נבטית בלב הנגב, צילום דנה נמדר

שוק נבטי ססגוני, צילום יח"צ

פנינה ירוקה: פארק הבנים בכרמיאל  

מי שיכנס לפארק הבנים הירוק והיפהפה שבכרמיאל בוודאי יופתע לשמוע שעד שנות ה – 70 פעלה במקום מחצבת אבן שסיפקה אבן לחיפויי בתים. מחצבות נטושות אינן מחזה נדיר וכמעט בכל מקום בעולם ניתן למצוא מחצבות שמסיבות שונות ומגוונות אינן פעילות יותר, ומותירות פצעים פעורים בקרב הרים וגבעות. בכרמיאל החליטו שלא להסכין עם מחזה עצוב שכזה, לקחו את המחצבה הישנה ובעזרת גופים ממשלתיים שונים כגון הקרן לש

מקומות לינה ובילוי באיזור

תגיות הכרמל הנגב

אולי יעניין אתכם גם

מדורים