בפעם ה 15: פסטיבל היין

טעימות יין, סיורים בייקבים, אומנות ואומנים, אוכל טוב ועוד. קבלו את פסטיבל היין ה 15 שיחל ב 24 באוקטובר באזור מטה יהודה ויימשך עד סוף נובמבר

writer
טל גולדמן תאריך פרסום: 17/10/2013

בשנים האחרונות תופס ענף היין בישראל תאוצה ומהווה מקור פרנסה עבור יישובים ומשקי בית רבים ובכל שנה מתקיימים ברחבי הארץ כמה אירועים של פסטיבל היין .תופעה זו לא פסחה על המועצה האזורית מטה יהודה ששמה לעצמה למטרה ליצור דרך ואזור יין במקום המכונה "הלב הירוק" שנמצא בשטחה של המועצה. כ

יום, הודות לשיתוף פעולה עם מחלקת התיירות של מטה יהודה, משרד התיירות ומשרד החקלאות, דרך היין של יקבי מטה יהודה הינה פרויקט הדגל המשגשג והפורח של האזור. 

דרך היין של היקבים במטה יהודה מארחת פעם בשנה חגיגה של תיירות, יין, תרבות ובידור במהלכם יכולים המשתתפים להציץ אל מרתפי היין המרהיבים וללמוד על תהליך ייצור היין תוך כדי טיול בין כרמים, שדות ונופים יפהפיים.

השנה יתקיים פסטיבל היין ה – 15 בסופי השבוע שבין ה 24.10 ועד ה-24.11. בין היקבים המשתתפים בפסטיבל ניתן למצוא את: יקב טפרברג, יקב כץ ,יקב קדמא, יקב כרמי יוסף bravdo, יקב מוני,  יקב נבות, יקב שורק, יקב פלם, יקב לטרון, יקב צרעה, יקב נבו, יקב בר גיורא, יקב סוסון ים, יקב קטלב, כרם ניר, יקב צובה, יקב יהודה, יקב קסטל, יקב ענתות, יקב ענבה, יקב עגור, יקב קלע דוד, משק יין הנס שטרנבך, יקב יפו, כרם ברקאי, יקב שריגים, יקב צפרירים, יקבי עמק האלה ויקב לה טרה פרומסה. בין האירועים הרבים והמגוונים שיתקיימו במהלך הפסטיבל נמצאים מספר אירועים עיקריים.

יין לכולם (צילום ענבל רוז)

פסטיבל היין - אירוע הפתיחה

 באירוע יתארחו כ- 30 יקבים מאזור מטה יהודה ויזמינו את הקהל לטעום מהיינות המשובחים, להכיר את הייננים ובעלי היקבים וליהנות ממוזיקה חיה, אווירה טובה והרבה יין טוב. 

מתי: יום חמישי ה-24.10 החל משעה 19:00  איפה: מיני ישראל, בקרבת לטרון

כמה עולה: 60 ₪ כולל כוס יין וטעימות ללא הגבלה.

פסטיבל עם אווירה (צילום יח"צ)

פסטיבל היין - סיורים מודרכים 

סיורים שיתקיימו על ידי מחלקת התיירות של מטה יהודה ויציעו ביקור בשלושה יקבים תוך היכרות עם הייננים ועם הסיפורים האישיים שלהם וטעימות מתוצרי היקב.

מתי: בימי שישי ה-1.11, 8.11, 15.11 ו-22.11 בשעות הבוקר

איפה: הסיורים יצאו ממתחם ביג שבבית שמש

לפרטים והרשמה: הסיורים בתשלום, מיועדים למבוגרים ומותנים בהרשמה מראש במרכז המידע * 8108  

כל סוגי היין (התמונה באדיבות יקב נבות)

מרוץ היקבים הגדול בפסטיבל היין

אירוע ייחודי שיחולק לשלושה מסלולים: חצי מרתון של 21 ק"מ המיועד לגילאי 16 ומעלה, מסלול עממי לגילאי 12 ומעלה באורך של 10 ק"מ ומסלול עממי קצר של 5 ק"מ, לגילאי 12 ומעלה. המרוץ יעבור בשטחי מטה יהודה ויחלוף על פני אתרי מורשת היסטוריים. המשתתפים שיגיעו למקומות הראשונים במרוץ יזכו בפרסים. 

מתי:  ביום שישי ה- 25.10 בשעה 07:30

איפה: המירוץ יצא מהכניסה לקיבוץ נחשון  לפרטים והרשמה: www.tour-yehuda.org.il

מסיירים ואוכלים על דרך היין 

ביקור בבתי הבשלנים של מטה יהודה, וחוויה אותנטית של אירוח טעים עם אוכל מהמטבח הכורדי, המרוקאי, הפלשתינאי, הטורקי ועוד. באשתאול אף יתקיימו סדנאות שוקולד בשילוב עם ליקרים מיקבי האזור. 

אומנות ואומני האלה

האומנים המקומיים יציגו בבתיהם יצירות הקשורות ליין ולכל הנוגע לו תוך שימוש במגוון חומרים: זכוכית, פלדה, עץ ועוד. בגבעת ישעיהו תוצג בגלריית אמני האלה התערוכה "לראות את הקולות" בה יוצגו יצירותיהם של כ- 20 מאמני האזור. כמו כן, מי שירצה יוכל להשתתף בסדנת אמן בבתי אמני ההר, כחלק מפעילויות הפסטיבל. 

מתי: שישי ושבת 22

אולי יעניין אתכם גם

מדורים