חנוכה 2013: מה עושים ואיפה?

עבודות יצירה ובניית חנוכיות, פסטיבל עשיר בטעמים מול הכנרת, תאטרון אומנותי במיוחד או בכלל ניסוי מדעי מתקופת הדינוזאורים. כל זה ועוד בימי החנוכה של 2013.

writer
מערכת weekend תאריך פרסום: 03/11/2013

חג האורים מציף אותנו בשלל פעילויות ואטרקציות בחיק הטבע למשפחות מטיילות. סיורי עששיות, פסטיבלים, סדנאות וסיורים מדליקים ברוח החג. במידה וחיפשתם מה לעשות עם הילדים בחופשת החנוכה מחוץ לעיר הגדולה, תוכלו להיעזר במדריך שהכנו עבורכם אודות אירועי חנוכה ולתכנן תוכנית אומנותית תיירותית מגוונת וקסומה. 

מאירים את עין שמר

פעילות בשם "נס פך השמן" יוצאת לדרך בעין שמר בצפון הארץ. כל המשפחה מוזמנת לבקר בבית בד מראשית המאה ולקבל הסברים מרתקים איך הפיקו שמן בעבר, להשתתף ביצירת מנורת שמן מחמר ויצירת חנוכיות מחומרים בטבע, להכין סביבונים וליצור במכונת צבע מיוחדת. בנוסף, יתקיים סיור במוזיאון לראשית ההתיישבות במקום ובמוזיאון הטרקטורים ואפילו נסיעה סטרקטור, רכבת ברחבי המקום ואפיית לחמניות חווייתית שתשאיר לכם טעם של עוד וזיכרון בלתי נשכח מחג החנוכה. 

מתי זה קורה: 30/11/2013,1/12/2013 בין השעות 10:00-15:00 (בכדי להנות מכל הפעילות יש להגיע עד השעה 12:00). 

כמה זה עולה: ילד מגיל 5 – 45 ₪, פעוט גיל 2-5/ מבוגר – 42 ₪, אזרח ותיק - 40  ₪ (בהצגת תעודת אזרח  ותיק  ורישומה)

אומנות ויצירה בעין שמר (צילום יח"צ)

חג החנוכה בגן המדע

בגן המדע של מכון דוידסון ברחובות תוכלו לחזור אחורה בזמן ל"ימים ההם". המושג זמן עומד במרכז הפעילויות המיוחדות שייערכו במכון לכבוד חג האורים ובמסגרתם יוכלו הילדים להשתתף בבניית שעוני מים ואפילו למדוד את הזמן בדרכים שונות ולהבין גם כיצד בעלי חיים וצמחים חשים שהזמן עובר. 

בנוסף, בגן המדע מחכים לכם שרידים מהעבר כגון הסטגוזאורוס, הולוסירפטור, הטירנוזאורוס רקס והדינוזאור הגדול בעולם שנושא את השם הארגנטינוזאורוס ומתנשא לגובה שתי קומות. ברחבי גן המדע מוצגים כ-80 מוצגים שמעבירים בדרך אינטראקטיבית עקרונות פיסיקליים וכימיים בחיי היום יום כגון משיכה, כוח, אנרגיה, צלילים. 

מתי זה קורה: הפעילות מתקיימת בחנוכה, ימים א'-ה' ובשבתות בין השעות 09:00-17:00, בימי שישי עד 14:00.

כמה זה עולה: מבוגר-75 ₪. ילד (5-18) -65 ₪. ילד מתחת לגיל 5 – חינם. משפחתי-280 ₪. אזרח ותיק-37.5 ₪.  

חלקיקים במסע הזמן (צילום איתי בלחסן)

הרפתקה קולינרית סביב הכנרת

אחד הפסטיבלים הטעימים ביותר הוא "פסטיבל טעם כנרת" שיתקיים בחנוכה זו השנה התשיעית. הפסטיבל הוא פסטיבל אוכל של עמק הירדן והוא מציג בפני המבקרים את הטעמים הקולינריים של האזור. על הכוונת: השקת מסעדות, תפריטים מיוחדים, משתים עד שיכרון חושים, סדנאות ועוד.

בין האירועים הבולטים בפסטיבל ניתן למצוא את פתיחת מסעדת 1910 החדשה בדגניה א' של השף עודד שורצברד-וינר, שירה בציבור מלהיבה עם האחים אסנר בבית הבד בדגניה, משתה בסגנון ספרדי במסעדת "צל תמר", טעימות של מעדני חנוכה במסעדת "רוברג" בלבנים, סדנת בצק עם בשמת שורצבד ועוד. 

מתי זה קורה: 27 בנובמבר (נר ראשון של חנוכה) ועד 7 בדצמבר 2013– שני סופי שבוע הכוללים את חג החנוכה ביניהם.

חוויה תיאטרלית במרכז

במרכז לתיאטרון בובות בחולון תיערך פעילות "בובות וסביבונים 2013". המרכז יעלה שלל הצגות לילדים של תיאטראות נבחרים דוגמת תיאטרון הקרון, בית 9 ועוד. בין ההפקות ניתן למצוא את מעיל הפלאים, כיפה אדומה קטנה, ילד-עוגיה, חנוכיית הספלולים. במקביל להצגות, ייערכו סיורים  תיאטראליים לילדים בהנחיית בובנאים שיכללו מופעי בובות וסדנאות יצירה. 

המבוגרים לא יישארו לבד ובערב יוכלו להשתתף בערבי נושא סביב עולם הבובות כגון תקשורת בין אמן לקהל, ניתוח איורים בספרי ילדים ועוד. בין המרצים בערבים אלה ניתן למצוא את ד"ר רותי אבליוביץ', מרית בן ישראל ועוד.

מתי זה קורה: 30 בנובמבר – 4 בדצמבר.

כמה זה עולה: 45 שקלים לכרטיס יחיד להצגה. 

תאטרון שמח במיוחד (צילום יוסי צבקר)

פארק הקופים: סדנה להכנת סופגניות ונר

מקומות לינה ובילוי באיזור

אולי יעניין אתכם גם

מדורים